• cannes'da en çok hakkı yenen yönetmen olan napoli çocuğu, delikanlı ağabeyimiz. özellikle hem la grande bellezza hem de youth ile cannes'dan eli boş dönmesi rezillik.

    bu festival komitelerinin ve jürilerinin nasıl bir kafa yapısı oluyor karar aşamasında meraktayım. la grande bellezza gibi bir başyapıtın altın palmiye, büyük jüri, jüri, en iyi yönetmen ve senaryo ödüllerinden hiçbirine layık görülmemesi karar aşamasındayken jürinin baya bir ambale olduğunu gösteriyor.

    la grande bellezza
    youth
    le conseguenze dell'amore

    ve

    il divo şeklinde bir sıralama yaparım izlediğim filmleri arasında.
  • var olan dünya üzerinde orta yaş krizini en sanatsal biçimde yaşamaya, hissettirmeye ve benimsetmeye devam eden biricik italyan şile bezi. sanayi devriminden mümkün olduğunca uzak kalarak zanaatini nakış işler gibi, adeta ilmek ilmek işlemeye devam ediyor olması en büyük teselli ve temennimiz.
  • la grande belleza'yı izledikten sonra daha önce filmografisine dokunmadığım için beni utandıran, yeni nesil italyan sinemasının en parlak yönetmenlerinden. tek filmle bu söylenir mi demeyin, söylenir.öyle bir film la grande belleza. son zamanlarda avrupa sinemasının başına gelmiş en iyi işlerden birini çıkarmış sorrentino.
  • sadece italya'nın değil son dönem avrupa sinemasının da en deli yönetmenlerindendir. postmodern anlatımı, hareketli ve çarpıcı kamerası, muhteşem müzikleri, şaşırtıcı mizansenleriyle filmlerini izledikten sonra kısa süreli bir baş dönmesi yaşarsınız. eğer bir sinemacıysanız sizi sinemaya soğutur, bu yönetmense ben neyim diye bir varoluşsal sorgulamaya girersiniz. ne çekse izlerim diyeceğiniz, tapılası isimlerden biridir.
  • sevenleri için nasıl sorrentino yapıtı çıkarılır tarif veriyorum...

    1) rahibeler olmalı. saflığı, duruluğu temsil eden, aynı zamanda içlerinde büyük bir coşku taşıdığına patlamaya hazır olduğuna inanacağımız rahibeler. bu rahibeler labirent tarzı bahçelerde koşturursa ve etraflarında çocuklar olursa tadından yenmez.

    2) boyuna tezat bir biçimde dominant mizaçlı diyebileceğimiz, ciddiye almakta güçlük çekeceğimiz bir cüce.

    3) binanın ne binası olduğuna dair bilgiyi alamadığımız çünkü latince yazının olduğu klasik hükümet binaları, mimari yapılar.

    4) eylem veya şov yapmak isteyen topluma aykırı bir kadın. genelde gösteri biçimi soyunmaktır. sert bir surat seçilmeli. ifadesiz olduğunda öfkesini okumalısınız. öte yandan öfkenin ardındaki umudu, isteği, şevki de görmek lazım. gözlerinde koyu makyaj olur, çene hatları belirgindir.

    5) önlerde kelliği olması rağmen enseden itibaren uzun arkaya taranmış saçlarıyla orta-ileri yaş sendromu yaşayan sempatik abi. hayatını nasıl geçirdiğini, düşüncelerinin şekilleniş biçimini, karakterini ve bunu yeniden inşa edişine tanık olunacak.

    6) kellik olsa da olmasa da saçı 0-1 numara olan kemik gözlüklü ipe sapa gelmez bir erkek de ekleyelim. bu beyefendi ortalığı karıştıracak, ezikliğini hissedip hissettireceksiniz senaryodaki rolü bu. hiperaktif biri diyerek özetleyebiliriz.

    7) top sektiren biri. rolü önemsiz. kim olduğu önemsiz. mekân önemsiz. biri çıkacak ne topu olduğu fark etmeksizin top sektirecek. topla bir ilişkisi olacak.

    8) güzelliği kadar alıklığıyla da öne çıkan bir hanımefendi. bu bayanın aurası büyüleyici olacak fakat baktığınız zaman kafasının içi boş sanırım diye düşüneceksiniz. bunun yanında bir yerde ondan beklenmeyen potansiyelde düşündürten bir laf ederse önyargıları kırarsa güzel olur. bu mevzunun olayı dersin nereden geleceğinin belli olmamasının anlaşılması.
  • oscar konuşmasında maradona'ya teşekkür edecek kadar maradona'yı seven ssc napoli taraftarı yönetmen.
  • rönesansın mirası gibi duruyor. hadi bakalım.
  • 1970 italya dogumlu sansiz sohretsiz yonetmen bir arkada$. son filmi le conseguenze dell'amore.
hesabın var mı? giriş yap