• oyunda norse god'a erişmiş ve 2-3 sezondur 450+ kupa üstü olarak bitirmiş usta bir oyuncu olarak oyunu tanıtmaya başlıyorum. 2022 itibariyle gelen edit artık kupalar 1000 üstü şuan rimesteel rankiyim.

    öncelikle oyun derin strateji ve ekonomi yönetimi isteyen, kolay görünüp aslında çok zor ve oynadıkça öğrenilen bir oyun. birimler, ekonomi, klanlar, kazanma koşulları ve ortaya karışık genel bilgiler olmak üzere incelemem başlıyor.

    oyunda amaç ya da kazanma koşulu ya rakibinizin/rakiplerinizin ana yerini işgal edip almak (dekolonize etmek) ya da ün, bilgelik, ticareti zenginlik veya her haritanın kendine spesifik orta (mid) özel kolonisinin istediğini karşılamak ve kazanmak. genellikle rakibinizin ana yerini işgal ederek kazanıyorsunuz.

    oyun size 4 köylü vererek başlıyor ve bu artıyor. belli bir nüfus kapasiteniz var ve bunu arttırmak için ev yapmanız gerekiyor. sadece ev yapmak nüfusunuzu arttırmak için yeterli değil aynı zamanda mutluluğunuzunda olması gerekiyor (0 ve fazlası)
    ne kadar çok mutluluk o kadar seri köylü kazanırsınız.

    gelelim bu köylüler ne yapıyor? northgard evreninde üretim amaçlı yaptığınız her şeye bu köylüleri yerleştiriyorsunuz. bir köyü çiftçi de olabilir, avcı da olabilir, asker de. eğer boş kalırsa +4 yiyecek toplar ama çiftçi yaparsanız 80 odun verip +5 yiyecek toplar. oduncu kampı yaparsanız +4 odun toplar ama artık yiyecek toplamaz.

    her kaynağı inceleme vakti geldi artık

    normal köylü : bulunduğu kolonide ev, yiyecek binası, silo varsa size +4 yiyecek toplar.
    çiftçi : yazın +5 yiyecek toplar. kışın +2.5 toplar (yaz 9 ay, kış 3 aydır)
    avcı : yazın 4.75 yiyecek toplar. kışın +3 toplar
    balıkçı : yaz ve kış +4.5 yiyecek toplar
    biracı : 2 mutluluk verir
    dikili taş varsa bilgin : +3 bilgelik verir. bu bilgelikler size yeni bonuslar verir.
    denizci : altın ve az miktarda bilgelik verir.
    tüccar : altın verir.
    oduncu : +4 odun toplarsınız.
    şifa evi : yaralı birimlerinizi kendi ya da dostunuz alanında iyileştirir. iyileştirecek birileri yoksa tıpkı köylü gibi yiyecek toplar.
    madenci : demir ya da taş çıkarırlar.

    kaynaklar
    yiyecek : yeni alan almak ve köylüleriniz beslenmesi için toplamanız gereken kaynaktır. boş köylü, çiftçi, balıkçı gibi birimlerle yiyecek toplarsınız. yiyecek 0 ve altını gördüğü zaman hastalık başlar ve köylüleriniz mutsuz olur, üretimleri düşer ve canları 1 e iner.
    odun : bina inşa etmek, geliştirmek ve kışın ısınmak için kullanılan kaynaktır. aynı şekilde yokluğunda köylüleriniz üşür ve hasta olur.
    altın : asker çevirmek için gerekir. 0 ve altında binalarınız yanmaya başlar.
    taş : bina geliştirmek için ve kralların mihrabı yapmak için gerekir. bina geliştirmek için önce ana yerinizi geliştirmeniz gerekir. gelişen binalarda üretim artar ve 1 köylü daha fazla çalıştırabilirsiniz.
    demir : özellemiş köylülerinizi (çiftçi, balıkçı vs.) ve askerlerinizin aletlerini/silahlarını geliştirir. şef çıkarmanız için 5 demir gerekir.
    bilgelik : belirli miktar bilgeliğiniz olduğunda üst sağ sekmeden bonuslar seçersiniz ve kalıcı olarak sizin olur. örneğin %+20 saldırı gücü, %50 maden çıkarma hızı veya
    %+20 odun üretimi gibi. ayrıca 3 tane kutsamayı alıp 4. kutsamaya geçtiğinizde oyunu kazanırsınız.
    ün : 200 ve 500 üne ulaştığınızda klanınızın özel bonusunu açarsınız. gereken ünü sağlayıp gereken kadar yeri kolonize edip kralların mihrabını inşa ederseniz oyunu kazanırsınız.

    gelelim klanlara
    geyik : ekonomisi kolay ve yeni başlayan dostu bir klandır. ekstra kaynak ile başlarsınız ve 200 üne ulaştığınızda daha ekstra kaynak kazanırsınız.
    kuzgun : zor bir klandır ve ustalık gerektirir. 200 ünde 3 köylü ve 1 mutluluk kazanırsınız. 500 de rakibin sahil yerlerine limanlarınız vasıtasıyla paralı asker gönderebilirsiniz bu askerler saldırırlar. altın ile yeni yer alabilirsiniz.
    keçi klanı : yiyecek açısından acıkmanın çok zor olduğu kolay bir klandır. koyunlarınızı ağıl yaparak çalıştırdığınızda yiyecek üretirler. düzenledikleri sölenler daha çok bonus verir. 200 ünde 2 koyun verir ve 3. ağıl yapmanıza izin verilir. 500 de her yıl bedava şölen düzenleyebilirsiniz ve şölenler tüm arkadaşlarınıza da etki eder.
    kurt klanı : askeri ağırlıklı zor bir klandır. kurt ve ayı öldürmeniz size yiyecek verir. her bastığınız ilk asker bedavadır. 200 ünde şefiniz alanınıza yakın tarafsız bir alanı yiyecek vermeden alır ve 1 yıl dolum süresi vardır. 500 ünde %+15 saldırı gücü verir kendi alanınıza savaşmamak kaydı ile. 1 yıl dolum süresi olan alan alma artık 6 aya düşer. (her ay 1 dakikadır)
    yaban domuzu : taş ile geliştirme yapmama klanıdır, basitlik klanıdır ve ama klanı oyanamak zordur. şaman evi ile atadığınız şifacılar boşken bilgelik toplar (ama kullanmayın) diğer klanladan farklı 2 tane daha ektra özelleştirilmiş (klan spesifik) bilgelikleri vardır ve 200 ünde 1 adet istediğiniz bilgeliği bedava seçebilirsiniz. 500 de kutsamalarınızın oranını arttırır.
    ayı klanı : tamamen yeni başlayan dostu ve kolay bir klandır. barakanızdan ayı çıkarsınız ve bu ayı oyun başı inanılmaz güçlüdür ve bir çok alanı düşmanlardan temizleyebilirsiniz. 200 ünde ayınız ve şefiniz %15 üretim bonusu verir ve o alan için geçerlidir. 500 ünde ayınız rakip alana girebilir ve her 100 ün için %1 saldırı gücü elde edersiniz ve şefinizle aynı yerde iseniz her öldürdüğünüz birim 3 ün verir.

    dlc klanlar karışık ve yeni başlayan arkadaşlar şimdilik oyuna alışana kadar çok uğramasınlar. eğer istek gelirse onlarıda açıklarım.

    son olarak birimleri ve kendi genel görüşlerimi ve dipnotlarımı paylaşacağım.

    savaşçı (warrior) : en temel düz ve ucuz asker birimidir. yakın savaşır ve statları : +10 saldırı gücü (bonussuz) ve 5 (bonussuz) savunması vardır. demirlerseniz %15 saldırı gücü elde eder ve hedeflediğiniz düşman birime çok hızlanarak hücum eder.
    kalkan taşıyıcı (shield-bearer) : savunma üstüne kurulu, tanklayan birimlerdir. yakın savaşır ve statları : +7 saldırı gücü ve +8 zırhtır (2 hafta sonra 6 yapmayı düşünüyorlar beta denemesindeyim umarım yapmazlar :d)uzak savaşan birimlere karşı ekstra savunmaları vardır. demirlerseniz %15 savunma ve %15 uzak savaşan birimlere karşı savunma alırsınız.
    balta atıcı : savunması az ama uzaktan balta atarak savavaşan birliklerdir. statları : +12 saldırı gücü ve +4 savunmaları vardır. kalkan taşıyıcılara karşı daha az vururlar. demirlerseniz %+30 menzlik ve %+30 saldırı gücü alırsınız.
    diğer birimlere şimdilik girmeyeceğim (dragonkin, skirmisher, archer vs..)

    dipnotlar : verdiğim bilgiler tamamen yüzeyseldir ve ayrıntıya girilmemiştir. reliclere,
    ayrıntılı binalara, bilgelik bonuslarına ve bir çok konuya girmedim. verdiğim değerler temel (base) değerlerdir yoksa savaşçı 10 hasar ile başlar 10+10 a kadar gidebilir.

    kendi düşüncelerim : derinlikli strateji oyunu seven ve aynı zamanda ekonomi yönetimi ve şehir düzenleme yapmayı sevenler mutlak suretle bu oyunu alıp oynasın.

    edit : bazı şeyler yeni update geldikçe değişiyor (geyiğin 200 ü ve kuzgunun 200 ü değişti mesala) ama temel bilgiler aynı.

    2023 bahar güncellemesiyle izleyici modu aktif oldu. aslan krallığı dlc olarak oynanabilir ilk krallık temalı klan oldu. bu yaz yeni bir krallık ve kışa ise yeni bir klan ve bilgelik rework’u gelecek. oyunu yeni başlayanlara 3v3 öneriyorum en çok oynanan oyun modu ve en keyifli olan. 1v1 ler sıkıcı 2v2 ler fazla try-hard oluyor.
  • en son çıkan dlc paketiyle üzmüştür. beta halindeyken aldık belki yeni içerik gelir ortam şenlenir diye, oyun bir süre sonra içerik eksikliği sebebiyle sıkarken yeni gelen "clan of the snake" in dlc olarak satılması üretici hakkında kafada soru işaretlerine sebebiyet vermiştir. olay dlc almamakta değil; olay içerik eksikken, insanlar bu oyunu betada almışken içerik üretmek yerine onları enayi yerine koyup yeni eklenen clanı parayla satmaktır.
  • ana düşmanı “doğa ana” olan eğlenceli ve sıradışı bir strateji oyunu

    strateji oyunları kişiye tarihi bakış açısı kazandırır. eski çağlarda insanlara en büyük tehlike başka insanlardan ziyade doğaydı. kara kış, en fakir köylüden şatolardaki krallara kadar herkes için en değişmez ve hakiki tehlikeydi. binlerce yıl geri gitmeye gerek yok, dedemin anlattıklarından bile hatırlıyorum, hayatın kuralı: yazın kış'a hazırlan ki kışın donma ya da aç kalma!

    northgard bize bu soğuk gerçeği hatırlatan şahane bir oyun.

    northgard'da kışın üretim azalacağı için yazın yapabildiğiniz kadar yemek ve odun stoğu yapmalısınız. yoksa kışın insanlarınız aç kalır veya soğuktan donar. böylece hepberaber hasta olup ölmeye başlarlar. covid'te olduğu gibi sağlıkçılar bu kadar hastaya yetişemez, hatta kendileri bile hastalanırlar. yani “sağlık sistemi çöker” ve toplu ölümler olur. hasta ya da yaralı vatandaşların verimi de düştüğü için ekonomi de çöker ve sorun çığ gibi büyür.

    para biriktirmekte fayda var. aksi taktirde askerlerin yevmiyesini ya da köyün bakımı için gereken parayı karşılayamazsınız.

    halkın mutluluğu da önemlidir. eğer halkın evleri kötüyse, yemek veya odun yoksa ya da yaralı/hasta miktarı çoksa mutluluk düşer. eksi değerde mutluluk puanı olunca hem klana göç azalır (bkz: stronghold) böylece köy büyüyemez hem de işçilerin verimi azalır.
    birahane kurarak mutluluk miktarını arttırabilirsiniz.
    arazilerinize hayalet girerse mutluluk yerlere iner bu sebeple bu kötü ruhların hızlıca imhası gerekir.

    şölen yaparak mutluluğu ve üretimi bir süreliğine arttırabilirsiniz.

    kışın tipi olursa aşırı hızlı yemek ve odun kaybedersiniz. bunu üretimle yenmek imkansız gibidir. bu sebeple tek yol tipi olacak kıştan önce iyi stok yapıp stoklar bitince de bir süre dayanmak.

    deprem:
    deprem olmadan bir süre önce kahinler haber veriyor (yıl 2021 bizde böyle teknoloji yok aga) bu haberi alır almaz odun biriktirin. çünkü deprem ile hasarlanan binaları hemen geri yapmalısınız yoksa hem o binalar onarılana kadar işlevsiz olur ve ekonomi zarar görür hem de zamanla yangın artar ve bina bütünen yıkılır.

    irfan (lore):
    din adamlarınızın dini yapılar etrafında ayin yapmasıyla kazandığınız lore sayesinde lore tablosunda yeni özellikler açabilirsiniz. yeni özellikler ürün bazlı, askeri ya da ekonomik olabilri. mesela “keskin baltalar” ile daha hızlı odun kesmek, kışın daha az yemek/odun tüketimi, daha hızlı nüfuz artışı olabilir, askerlere ise dayanıklılık ya da şehirde ticari verim artışı...

    bunları yaparken adanın yerel halkları (kobold adlı goblin gibi canlılar ile myrkalf denilen vahşi elfler, devler olan jötnar ve ölüler yani düşmüş valkyri ve draugrlar) ve diğer, rakip klanlara karşı mücadele etmelisiniz.

    hikayeye göre vikingr'lar northgard adlı yeni bir kıta keşfederler. klanlar bu adayı kolonize ederek bu yeni dünyada kendilerine yeni bir hayat kurmaya çalışırlar.
    oyunda zafer 5 farklı yolla kazanılır.

    1-) şan (fame) zaferi:
    bölge ele geçirerek, başka klanlarla ya da mitik canavarlarla savaşarak, akınlar yaparak, ozanlar (skald) ile şanınızı yayarak şanınızı arttırabilirsiniz.
    en az 12 bölgeyi ele geçirip, 1200 şan elde edip kral konağı inşa ederseniz kazanırsınız.
    yani bir nevi kral oluyorsunuz.
    şan zaferleri için geyik klanı'nı tavsiye ederim

    2-) ticari nüfuz (commercial influence) zaferi:
    bölgenin ekonomik hakimi olursanız sizin sözünüz geçer. eğer “ticari nüfuzunuz” (commercial incluence) 2000'e ulaşırsa oyunu kazanırsınız. bunun için bir limanınıza deniz feneri inşa edip ticaret yolu açmanız gerekiyor. bu limanlar halkta mutluluğu arttıracaktır ancak ticaret yolu açmak maliyetlidir. ticaret yolunu iyileştirdikçe getirdiği ticari nüfuz da artar halkın mutluluğu da. ama bunun için halihazıra sağlam ekonominiz olmalı.
    ticari zafer için karga klanını tavsiye ederim.

    3-) irfan (lore) zaferi:
    irfan biriktirip tyeni özellikler açtıkça tanrılar tarafından herbiri birbirinden iyi 3 kurtsmaa alırsınız. 4. kutsamayı da alırsanız zafer sizin.
    lore zaferi için yabandomuzu klanını tavsiye ederim

    4-) fetih:
    en klasik yöntem... düşmanlarınızı işgal edip yok edin.
    bu zafer için kurt, boğq, ayı klanlarını tavsiye ederim.

    5-) harita zaferi:
    bazı oyunlarda hartanın ortasında bir görev oluyor. ejderhayı öldürmek ya da helheim'a olan kapıları bir süreliğine muhafaza etmek ya da tanrıların kılıcını dövmek ya da dünya ağacı ygdrassil'in olduğu yeri kolonize etmek gibi...
    bunları ilk başaran kazanır.

    klanlar:
    geyik klanı:
    başlangıçta daha fazla kaynakla başlıyorsunuz. bu yüzden yeni oyunculara öneririm. şan zaferine uygunlar. birahane yerine ozan evi kurup şan kasıyorlar.

    keçi klanı:
    üretim odaklı klan. koyunları bile üretime katıyorlar. oyunun kendi açıklamasında da “keçi gibi dayanıklılar, en zor koşullarda bile hayatta kalırlar “ diye anlatıyor.
    yeni oyunculara tavsiye ederim. ekonomiyi oturtunca acaip kuvvetlileşebiliyorlar. ondan sonra istediğiniz zafer tipine gidin.

    kurt klanı:
    askeri klan. çok bastırıp rakipleri yıpratmanız lazım. çevrenizdeki vahşi hayvanlara ya da canavarlara veya direk düşmana saldırmalısınız çünkü savaşmak ekonominizi rahatlatıyor. ayrıca ordunuza kurtlar da katabiliyorsunuz.
    çok iyi oyunculara tavsiye ederim. zira genelde kendileri ekonomik buhrana girip tıkanıyorlar.

    ayı klanı:
    en sevdiğim 2. klan. hem ayı çok işe yarıyor hem de şefleri olan warmaiden üretimi arttırmada yardımcı. ayı klanı bence en sağlam klan. kışın gelen dezavantajlar daha hafif oluyor. ayrıca diğer herkesin aksine kışın daha iy savaşıyorsunuz. savunmam iyi olsun ama üretim de iyi gitsin istiyorsanız ayı klanı en iyisi

    karga klanı:
    en sevdiğim klan. ekonomi bazlı bir üretim kurun. yapabildiğiniz kadar çok liman kurup ticari nüfus zaferine gidin. zaten çok hızlı oluyor. ekonomiyi desteklemek için diğer ticari binaları da yapın. bu klanfa yemek sorunu yaşayabiliyorum ancak iyi ekonomi olunca bir şekilde çözülüyor
    dış dünyaya karşı defansif olup kendi işimize bakabilir ve ticari açıdan zafer elde edebilirsiniz
    saldırıda da iyiler çünkü denizden para karşılığı akıncı yollayıp düşmanı şaşırta biliyorsunuz hatta dev bile yollayabiliyorsunuz. düşmana tam bir yandan saldırırken öbür taraftan kıyılarını yağmalıyıp onlara alan bile kaybettirebilirsiniz
    kolonizasyon yaparken de altınla kolonize edebilmek büyük bir avantaj çünkü ekonomiyi oturtunca her şey halloluyor.
    ayrıca ticaret yaptıkça ve yeni toprakları keşfettikçe bile halk mutlu oluyor bu yüzden mutluluk belli bir aşamadan sonra hiç problem olmuyor

    yabandomuzu klanı:
    her şey lore kasmak için ayarlanmış gibi olan klan. lore zaferine gidin. kötü yanı başka klanlarla ticaret seçeneğiniz az. binaları update etmeyince başka mutsuz olmuyor. kolonizasyon ile nüfus kapasitesi artıyor.

    ——paralı klanlar——
    (oyundan başımsız 10 tl vermeniz gerekiyor. henüz almadım, büyük ihtimalle de almam çünkü yine en iyiler orjinaller gibi gözüküyor, modern oyunların aksine yarım oyun + dlc'ler = tam oyun zihniyetinden ziyade dlc'ler ek deneyim katıyor, çok sevdiğim total war serisinin açgözlü tarzı gibi değil yani)

    edit: lol bu entey'i yazdığım zamanlar dlc'ler 10 tl imiş, şimdi yazmıyorum bile çünkü 2 aya şimdiki fiyatı da katlar…

    kraken klanı:
    deniz kıyısından ayrılmaman gerekiyor. bu sıkıntılı kurala rağmen pek de bir artısı yok. tavsiye etmiyorlar

    ejder klanı:
    en garip klan. zaten oyunun kendisi de “ejder klanı en farklı halktır. gelenekleri görenekleri diğer herkese çok gariptir” diye açıklıyor.
    thrall denilen köleleri üzerine kurulu bir ekonomileri var. bunlar normal köylüden daha verimliymiş ama köle sayısı vatandaşı sayısınu geçerse isyan edebiliyorlarmış. dikkatli olmalı.
    sırf denemek için satın alabileceğim bir klan.

    yılan klanı:
    tamamen rakibi sabote etmek üzerine kurulu bir klan. ben oynamadım ama iyi oyuncu gerekliymiş. kendi klanını bırakıp rakiple uğraşmak zor iş. oyunda kendin hayatta kalmayı başarman gerekiyor.

    vaşak klanı:
    görünüşte çok havalılar. asker gibi iki adet vaşak çıkarıyor. ama oynanışı çok zormuş. (bkz: pay to lose) demişler. o yüzden ilk başta çok heveslenmeme rağmen sonradan satın almadım.

    at klanı:
    iki kabile şefi var. şefler demircilik de yapabiliyorlar aynı zamanda kılanın madencilikte de başarılı. iyi diyorlar ama henüz oynamadım. satın alıp oynarsam bunu oynarım gibi.

    boğa klanı:
    boğa gibi bir şefleri var. askerler de kuvvetli. ama tüketimleri de daha fazla. ayrıca evlern kapasitesi de düşükmüş.

    sonuç:

    strateji seviyorsanız kesinlikle tavsiye ederim

    ek:
    bu oyunu kız arkadaşımla oynuyorum ve aslında o daha önce hiç pc oyunu oynamamış. kız baya sardı, ben olmadığında bile tek başına açıp oynuyor düşünün*
  • popüler diğer rtsler karşısında kendisine öne çıkaran en önemli özelliği, çevre etkileşimidir. bildiğimiz klasik rts oyunlar base kur, saldır, işgal et mantığındayken burada daha defansif ve doğa ile mücadele içinde bir oyun oynarsınız. çok daha fazla micro management vardır ve aksiyon kısmı (özellikle oyuncular arasında) muadillerine göre düşüktür. oyun ortalaması hepi topu 10-15 asker yaparsınız ve ciddi savaş bekleyenleri üzebilir bu durum.

    northgard'ı kimler oynamalı, player vs player olsun ama asıl mücadelem doğa ile, yönetme becerim ile olsun diyenler. daha casual, ağır ilerleyen ve size düşünmek için zaman veren bir oyun oynamak istiyorum diyenler vs.

    bu yorumu yapma sebebim, oyunun incelemelerinde umduğunu bulamayan klasik rts oyuncuları dolu. 500 birim asker basıp mancılıklar ile duvar indirdiğiniz bir oyun değil özetle.
  • tam karantinalık oyun. kurcalamalık, ağır ağır oynamalık, nezih, kaliteli. zor senaryosu var, multi’si var, coop’lu ilerlemeli fetih modu var... hafta başına kadar da indirimde; dlc’leriyle falan birlikte 50 lira civarına alınabilir. çoktur oyunu gösterelim istiyorduk, fırsat bu fırsat yayında senaryonun ilk iki görevini oynadık. fikir almak isterseniz şöyle gelin: https://youtu.be/msc3a3oai4a
  • viking temalı strateji oyunudur. kendisini diğer benzerlerinden ayıran ve en sevdiğim özelliği sadece rakiple mücadele edilmemesi. kış geliyor üretim düşüyor, kurt saldırıyor, deprem oluyor, fare istilası oluyor, draugr adı verilen yaratıklar saldırıyor, kar fırtınası çıkıyor. yani doğayla, mitolojik yaratıklarla ve diğer klanlarla savaşıyorsunuz.

    oyunda birçok detay mevcut. bölgenin özelliğine göre strateji belirlemeniz gerekiyor. verimli topraklar, kayalık bölgeler ya da bataklıklar olabiliyor. haliyle bölgenin ihtiyacına göre bina inşa etmeniz gerekiyor.

    oyunu yeni yeni keşfediyorum ama gerçekten çok beğendim. grafikleri, atmosferi, müzikleri ile fark yaratmış diyebilirim. indirim devam ediyor mu bilmiyorum ama eğer hâlâ 25 liraysa tereddüt etmeden alın.
  • oyuna yeni başladım. başta kafama kafama vurdular (single daha bu multiyi düşünemiyorum.) sonradan alışıyor insan. güzel oyun şimdilik.
  • ulan uzun zaman sonra açıp biraz oynuyum depremden kafam dağılsın dedim, oyunda da deprem oldu amk.
  • yıllar sonra ergenliğimdeki halime döndüren oyun. hikaye modunu orta zorlukta bitirdim, sonra fetih ve tek oyuncu ile zorlaştırarak devam ettim fakat kafamda tam bir strateji oturtamıyorum, genelde defansif seçip kuleleri güçlendirip saldıranı ezersem kontra atak ile dalıyorum. sürekli oyunu kaydedip ağzıma sıçarlarsa geri alıp devam ediyordum, bir süre geri dönmeden oynayayım dedim, tam cücük gibi kalmış yok olmam an meselesi iken düşmanım kuzgun klanı diğer düşmanım ve iki katım büyüklüğündeki klanın köy merkezine jötun çıkartması yaptı ve nedense adam anında yok oldu ve oyunu kazanmamı sağlayacak ortam tam yok oldum derken geri döndü. oyunda askerler grup haline getirilemiyor mu anlamadım, bilen varsa yeşillendirsin.

    edit: istediğiniz askerleri seçip ctrl ve herhangi bir rakama basarsanız o rakam o askeri grubun kısayolu oluyor.

    edit 2: multi player oynamaya başladım, ciddi miktarda türk de var. bilgisayara karşı oynamak bildiğin basitmiş, multi de afedersin sikip atıyorlar. klanlara göre pek çok şey değişse de multide öğrendiğim temel konulardan bazıları daha ikinci bölgeyi aldığınızda eğitim kampından 2 asker basıp kurtları öldürmeniz ve hayatta kalan askerleri de yemek yedikleri için öldürtmeniz lazım, yaralanmış köylüleri scout yapıp yollamanız ya da asker yapıp yine ölmelerini sağlamanız gerekli, 3. yılda artık bir kaç eğitim kampınız olmalı.
  • gayet sade bir oynanışa sahip olup, bu kadar ''her şey benim elimde'' diye hissettiren başka bir oyun uzun zamandır oynamamıştım. kurulan birlikler, toplanan yiyecekler, avcılar, mitolojik canlılar, tanrılar vs vs derken oyun sizi bir anda içine çekiyor. sizi içine çeken grafikler değil, oyundaki doluluk. bir şey yaptığın zaman ''gereksiz'' diye düşünmüyorsun.

    oyunda koloninin mutluluğunu da gözetmen gerekiyor. çünkü mutlu bir koloni, birleşme sayısını arttırıyor. bunlar da bize halk olarak geri dönüyor. iş gücü artıyor.

    kısacası tam anlamıyla düşünülüp yapılan bir bağımsız oyundur. uzun süreli oynanacak bir oyundur. hikaye modu bitince multiplayer'a geçeceğim. edit yapacağım.

    not : ama kraken'e dikkat!
hesabın var mı? giriş yap