• tek mekanda geçen en iyi gerilim filmlerinden biri. ses efektleriyle verilen bir korkudan ziyade ruhsal yönden sarsılmış birinin yapabilecekleri konusunda insanı sarsıyor.

    her şeyin bir nedeni vardır düşüncesinden yola çıkmak her ne kadar doğru gözükse de bu nedenin gideceği yolda herkese zarar vermesi ürpertici.

    konusu hakkında bilgi edinmeden izledim bu filmi. dikkatimi çeken ilk şey abla ve baba kız kardeş hakkında konusurken isim yerine sadece kız demeleriydi. oldum olası sevmem çocuklarından kız yada oğlan diye bahsedenleri. kız uyudu oğlan kalktı gibi. isim mühim.

    önceki yazılanlar zaten film hakkında yeterli bilgi vermiş. psikoloji ve gerilim seviyorsanız mutlaka şans verin bu filme.
  • yönetmenin senaryonun içine etmek için göstermiş olduğu müthiş çabaya rağmen yine de izlenebilir filmdir.

    --- spoiler ---
    bu andaval yönetmen finalde montse'nin bebek kucağında resmini kullanmak zorunda olmasına rağmen flashbacklerde neden farklı birini oynatmış anlamak mümkün değil. olm flash tv bile yaşlandırma tekniği kullanabilecek teknolojiye sahip, gençleştiremiyorsan çekme filmi aliminyum. lan bide büyümüş haldeki montse'nin neresi anasına benziyor, gözü de kör heralde dingilin.

    --- spoiler ---
  • muhteşem bir psikolojik gerilim örneği olduğunu düşündüğüm film. favorilerim arasına girdi.

    montse karakterini canlandıran macarena gómez'in rolüne bu denli kendini kaptırabilmesi ve gerçekleştirdiği harika performans hayranlık uyandırdı izlerken. bir ay evden hiç çıkmayıp kendini incil'e mi verdi diye düşündürttü hatta.
    bir de ellerini titreterek girdiği o deli halleri angela bettis'i anımsattı hep.

    (bkz: shrew's nest)
  • güzel bir ispanyol gerilim dram filmi. luis tosar'ın canlandırdığı karakterin iğrençliğine rağmen yine de çekici karizmasından bir şey kaybetmediği; macarena gomez'in mükemmel desem abartmış olmayacağım kadar iyi bir oyunculuk sergilediği güzel bir psikolojik gerilim . tavsiye ederim.

    spoiler...

    bu arada adamın bacağının kırık olması; kadının onu eve hapsetmesi bana 1990 misery filmini çok anımsattı; ama film ondan çok başka.

    spoiler...
  • başarılı bir psikolojik gerilim filmi. ispanyol sinemasının kesinlikle iyi örneklerinden.
  • her bir hatasıyla, oyuncularıyla, yarattığı vahşet görüntüleriyle kısaca herşeyiyle iyi bulduğum filmlerden.

    özellikle, kan donduran etkileyiciliğe sahip luis tosar'ı filmde gördükten sonra benim için daha da anlamlı bir hal aldı. daha önce mientras duermes'te izlemiş ve hayran kalmıştım. dünyanın en iyi aktörlerinden biri bu adam.

    --- spoiler ---

    ensest kurbanı olmak ne demek, acılarının üstesinden gelemediğinde nasıl çıldırırsın, en büyük ödediğimiz bedel sevgisizlik mi vs. sorularına yanıt arıyorsanız eğer bu film tam size göre. burada gelip üç beş mantık hatası bulup, bu film olmamış geyiğini çeviren sığırlara kulak asmayın siz! başroldeki kadın oyuncunun, kişiliği paramparça olmuş bir anneyi ne denli muhteşem canlandırdığını izleyin ve tadını çıkarın! hayatta sadece sevilmek istemiş bir kadının nasıl delirebildiğini görün. filmin ruhunu yaşayın kısacası. korku hikayeleri okuyarak ve annelerinin gerçek ölüm nedenini saklayarak kız kardeşinin hayatı boyunca ondan nefret etmesini pekiştirmiş bir annenin yalnızlığıdır bu film.
    --- spoiler ---

    ben sevdim.
  • başarılıdır, cumartesi cumartesi lan ne gerek var bunu izledim sinirlerim bozuldu diyorsam iyi germiştir.
  • siz kötü yorumlara kulak asmayın, ekşi alemine kendini sevdirecek film daha yönetmeninin aklından doğmadı. *

    ispanyol sineması delisi biri olarak psikolojik gerilim listeme bir yenisi daha eklendi. teknik hata var tabii ama oyunculuklar nefes kesiciydi. bir de şu luis tosar hep nefret edilesi bir karakteri oynamasa daha iyi olacak. adamın üstüne kötü insan rolü nasıl yapışmışsa gerçek hayatta görsem ağız burun dalardım. kısacası bu türü seviyorsanız hakikaten izlenesi bir film.
  • luis tosar varsa gerisi teferruattır. havasını tamamen değiştiriyor yer aldığı yapımların.
  • --- spoiler ---
    uzun zamandır izlediğim en iyi kapalı mekan filmlerinden biriydi. ben açıkçası sondaki olayı tam çözdüm diyemem.

    montse kızın annesi miymiş değil miymiş çözemedim. ama filmdeki hatalar gerçekten fazlaydı. kızın neden polisle iletişime geçmediği veya neden sonunda carlos’u bile bırakıp boktan bir hayata girdi anlamadım. anasının (ablasının?) yolunu mu seçti veya sadece temizlik mi yapacak orası açık kalmış bence. hadi anasına katıldı diyelim, carlos ne olacak?

    dışarıya hiç ses gitmemesi ve polisin tamamen gösterişlik konulması da cabası.

    ama olsun izlenebilir. baba karakteri efsane etkiliydi bu arada. koydu resmen.

    --- spoiler ---

    6.5/10 derim ben. izlenebilir kısacası...
hesabın var mı? giriş yap