• olmaz ya, diyelim ki bir turk sirketi pkk ile savasi konu alan buyuk capli bir oyun yapti. ve bu oyunun multiplayer modu var. ve bu modda bir takimin kotuleri oynamasi gerekiyor degil mi? burada diyelim pkk olarak mehmetcige karsi savasabilme sansi olsa turk halkinin tepkisini tahayyul edebiliyor musunuz? boyle bir oyuna destek verir misiniz?

    simdi siz nasil duydunuz bilmiyorum ama taliban da terorist bir olusum. abd topraklarinda yapilmis en buyuk terorist saldirinin, binlerce masumun oldugu bir olayin arkasinda olduklarini iddia ediyorlar. yukarida turk halkinin tepki vermesi normalken abd halkinin tepki vermemesini mi bekliyorsunuz?

    normal olarak bu kadar baskinin uzerine oyunun multiplayer modunda taliban ismi opposing force'a cevriliyor, geri kalan her sey ayni. evet benim sahsi tercihim aynen kalmasi yonunde olurdu ama degisikligin neden yapildigini anlayabiliyorum.

    tamam surmekte olan savasin hakli gorulecek bir tarafi yok. masumlarin da olduruluyor olmasi kabul edilemez. ama amerikadan nefret etmek bu kadarcik empati yapma yetisini yok edecek, sapla samani karistiracak kadar koru korune olunca komik oluyor.

    bu arada abd askerlerini oldurmek istiyorsaniz onlar hala duruyorlar, sizin adiniz taliban degil sadece artik maalesef.
  • 1 kez betasının başına oturdum, sanırım 1 saat sürmedi (39 dakika sürmüş) ve delicesine sıkıldım. bir de bu oyunu kalkıp 60$'a satacaklar, bu bana bayağı saçma geliyor. isterse single player'ı muazzam olsun, yine de bu fiyatı hak etmesi çok zor.

    "ama bu beta" diyenler çıkabilir, kimse kimseyi yanıltmasın, bir oyun open beta'ya çıkışından 10 gün sonrasına piyasaya çıkacasaksa o beta beta değildir arkadaş, bildiğin satış öncesi ilgi çekme, reklam yapma ve sattırma çalışmasıdır. eğer beta diye oyunun tarihöncesi versiyonunu oynatıyorlarsa ya da gidip en dandik yönlerini ortaya koyan bir kısmını beta'ya açtılarsa bilemem ancak 10 gün sonra satılacak şeyin de herhalde kötü yönlerini ortaya koyan bir tanıtım yapmak istemez yapımcılar.

    adım adım gidelim:
    - grafikler: sıradan ve acaip monoton. 32 bitlik renk skalasının izin verdiği renklerin yüzde kaçını kullandığını merak ediyorum çünkü gri ve kahverengiden başka renk görmek için bayağı şanslı olmak lazım. bu yüzden görsel açıdan tat vaadeden bir deneyim sunmuyor ne yazık ki. üstelik bu monotonluktan oyuncu karakterleri de nasibini almış, haritadan, takım arkadaşlarından vs ayırt etmek bile dert.

    - sesler: sesler ea'in bc2 gibi yapımlarının güçlü bir noktasını oluşturuyor uzun bir süredir, moh'ta da sniper gibi bazı silahların oldukça oturaklı sesleri varken bazı silahların sesleri tırt, denge yakalanmamış gibi. çok kaliteli bir ses sistemim falan olmadığı için bundan ötesine yorum yapmam haksızlık olur.

    - haritalar, mekanlar: beta'da iki map mevcut, ben daha çok bad company 2'nin rush modu gibi ilerleyen, bir takımın savunurken diğerinin saldırıp ilerlemeye çalıştığı bölüme baktım. tamamen lineer ilerleyen ve dar bir bölüm, ne arkadan dolaşma gibi durumlara ne de kompleks taktiklere imkan veren bir yapısı var. bütün oyunun mantığı "darboğaz"* üzerine kurulu. hal böyleyken sürekli aynı yerden gidip rakibinize mermi sıkıp ölüyorsunuz. diğer bölüm ise bc2'deki conquest modu mantığında ama çok daha küçük. çok bakmasam da aşırı küçük yapısından dolayı benzeri oynanabilirlik sorunlarından muzdarip olacak gibi.

    - oyun mekanikleri: vasat ötesi. tam otomatik tüfeklerde geri tepmenin t'si yok, o yüzden herhangi bir gelişim, mikro-taktik vs. çok söz konusu değil. bu yüzden çoğunlukla rakibini ilk gören yeterince uzun süre tuşa basıp karşısındakini etkisiz hale getiriyor. rakibin zaten arkadan dolanması gibi bir şey pek mümkün değil, o yüzden genelde herkes (özellikle savunma yapıyorsa) sırtını güvenle taşa yaslayıp point & click adventure oynar gibi crosshair'i düşmanı temsil eden piksellerin üstüne getirip sol tuşa basarak puan falan kasıyor.

    2010 yılını geride bırakmaya çalıştığımız şu aylarda görmeye şaşırdığımız şeyler de mevcut oyunda: örneğin statik spawn noktaları. bu haliyle çok anlam ifade etmeyebilir, tek başına ölümcül bir günah falan da değil. ancak bu spawn noktalarının kabak gibi açıkta, hatta bazen düşman kuvvetlerinin ortasında olduğunu düşünürseniz durumun vahametini kavrayabilirsiniz.

    muhtemelen çoğu kişi aynı şeyi söyleyecek ama bu oyunun multiplayer kısmı modern warfare 2 ile bad company 2'nin arasını tutturmaya çalışıp çuvallamış gibi. bc2 gibi görünen bir oyundan renk paletinin yarıdan çoğunu, büyük haritaları, bir sürü aracı ve yıkılabilir çevreyi çıkartın, mw2 gibi daha ufak, daha aksiyonlu bir hava yaratmaya çalıın. başarısız olduğunuzda ortaya çıkan sonuç muhtemelen buna benzeyecektir. ne bc2'deki gibi görece büyük savaşların ve mücadelenin tatmini, ne de mw'deki kadar oturmuş, aksiyonu iyi yansıtabilen bir oyun anlayışı. mw2'deki tonlarca challenge ve kendine özgü killstreak çeşitliliği, sürekli bir şeyleri "açma" (unlock) hissi gibi oyun mekanikleri bile bir oyunun ömrünü uzatabilir ama bu da yok. beta'dan sonra değiştirmezlerse (o kadar da heyecanla beklemediğim için son halinde çok farklı şeyler olacak mı çok detaylı bakmadım) şu haliyle 3-5 silah ve eklenti açtığınız, 8-10 level atladığınız bir rank sistemi var. bunların çoğu oyun zevkine pek bir şey katacak gibi değil yani betadaki "lan daha 1 saat oynamadım her şey aynı, acaip tekdüze" ruh halini giderebilecek gibi görünmüyor. zaten değişik silahların vermesi gereken farklılık hissini falan da ben pek hissedemedim.

    bu entrymi de bitirdiğime göre medal of honor'ın betasını sistemimden kaldırıp "2010 yılını geride bırakacağımız" geyiğini yaptığım için kendimi vurabilirim artık.
  • oyunun kapağındaki karizmatik abi en son libya'da görülmüştür.
  • hakkında duyduklarım sebebi ile sahip olduğum önyargıdan ötürü bugüne kadar oynamamış olduğum bu oyunun dandik denilen single player modu bile bence en az modern warfare kadar başarılı* olmuş. seslendirmeler*, mermi vuruş hissi, en önemlisi hikayenin kendisi çok başarılı ve sürükleyici.biraz kısa sürüyor, en büyük eksisi bu.
    hikayenin, daha yeni okuduğum bir kaç kitap ile gösterdiği paralellik ayrıca şukela oldu.
    bununla birlikte müthiş psikolojik harekat yapılıyor, bu seallar ne adamlarmış demek geliyor içimden.***
  • (bkz: medal of honor) (playstation)
    (bkz: medal of honor underground) - (playstation, game boy advance)
    (bkz: medal of honor allied assault) - (linux, windows, mac os)
    (bkz: medal of honor frontline) - (xbox, playstation 2, gamecube)
    (bkz: medal of honor rising sun) - (xbox, playstation 2, gamecube)
    (bkz: medal of honor spearhead) - (linux, windows, mac os)
    (bkz: medal of honor breakthrough) - (linux, windows, mac os)
    (bkz: medal of honor infiltrator) - (game boy advance)
    (bkz: medal of honor pacific assault) - (linux, windows, mac os)
    (bkz: medal of honor european assault) - (xbox, playstation 2, gamecube)
    (bkz: medal of honor heroes) - (playstation portable)
    (bkz: medal of honor vanguard) - (playstation 2, wii)
    (bkz: medal of honor airborne) - (linux, windows, xbox 360, playstation 3, mobile)
    (bkz: medal of honor heroes 2)- (playstation portable, wii)
  • az önce bitirdim bu oyunu ve gerçekten çeşitli ortamlarda bahsedilen kadar kötü ve hayal kırıklığı olmadığını düşünüyorum. tamam bir modern warfare oyunları kadar iyi olmamış ama yine de bir oturuşta bitirtti kendisini hiç sıkmadan. tabi bunda normal zorluk seviyesinde maksimum 4 saat sürecek kadar kısa olan oyun süresininde etkisi var.

    - oyunda en hoşuma giden şeylerden biri loading diye birşeyin olmaması. bölüm bittiğinde ara video giriyor bir sonraki bölümle bağlantıyı kuran ve video bittiğinde direk bölüme başlıyorsunuz. video sırasında arka planda yüklüyor sanırım. her oyun böyle olmalı artık. bölüm aralarında 2 saat loading ekranında beklemek oyun akıcılığını baltalıyor. ama bu şekilde olunca ne olduğunu anlamadan bir oturuşta bitiriyorsunuz. sanki uzun tek bir bölümmüş gibi geliyor oyun.

    - yapımcılar sadece modern warfare oyunlarından değil killzone 2' den de birkaç özellik araklamış. çok da güzel olmuş.

    - oyunun en enteresan özelliği baştan sona sabit bir kalitesinin olmaması. sanki ilk bölümleri başka bir firma sonralarını başka bir firma yapmış gibi duruyor. ilk bölümler hem biraz sıkıcı hemde teknik yönden belirgin zayıflıklar varken ilerlerde bu zayıflıklar giderilmiş gibi. mesela başlarda vuruş hissi resmen sıfır. düşmana merminin isabet ettiğini hiçbir şekilde anlayamıyorsunuz. ne kan çıkıyor, ne adamda mermi yediğine dair en küçük bir irkilme-geriye düşme gibi şeylerden eser yok. matrix' teki kişilerin kablosunu çektiklerinde nasıl direk oldukları yere yığılıyorlarsa aynı o şekilde burda da. ama oyun ilerledikçe adamlar rol yapmayı mı öğreniyorlar nedir anlamadım ama hem vurulan adamdan bir kova kan fışkırıyor hem de 1 metre geriye fırlamaya başlıyor vurulan düşmanlar ve daha zevkli bir hale geliyor bu sayede oyun.

    - oyunun en üstün olduğu kısım her dice oyununda olduğu gibi yine sesler. silah sesleri ve mermilerin yanımızdan geçerken çıkardığı sesler falan çok iyi olmuş.

    - sebebini tam açıklayamıyorum ama sanki silahların tiplerde bir sorun var. küçük mü modellemişler nedir anlamadım ama ekranda bir garip ve tipsiz duruyorlar. orantısız gibi.

    - modern warfare oyunlarından daha iyi olduğu kısım (bu tabi kişisel görüş olacak ama) düşmanların daha zor ölmesi. mw' de 1-2 mermide hemen ölüyor düşmanlar. bu da bence çatışma zevkini çok düşüren bir olay. burda en azından biraz daha mermi sıkmak gerekiyor. daha iyi olmuş bu yönden.

    - oyunda bana en etkileyici gelen bölüm 2 helikopter ile dağ taş dolaşıp düşman avladığımız "gunfighters" bölümü. oyunda kullanılan renk paletininde etkisiyle grafiksel olarak çok etkileyici görüntüler yakalanmış orada. resmen gerçek görüntü gibi görünüyordu mekanlar.

    genel olarak oyun öyle çok iyi olmasa da beni tatmin etti diyebilirim. ama sadece singleplayer kısmına bakarak o kadar parayı haketmiyor. çünkü aşırı kısa bir oyun gerçektende. multi olarakta zaten bundan daha güçlü alternatifler var piyasada.

    sana notum 8\10 kanka.
  • ilk call of duty oyununun medal of honor "cakmasi" oldugundan fazla call of duty cakmasi degil, o kesin. cod serisinin oralardan geldigi nokta da ortada olduguna gore sorun yok pek.
  • 2010 yılında çıkan oyununda afgan talibanların, arap el kaidecilerin, mücahit çeçenlerin öldürüldüğü oyun. hatta ekstra olarak çeçenlerin diğer gruplardan daha eğitimli ve tehlikeli olduğu vurgusu da yapılmaktadır.
  • bugün steamdan satın alıp bir günde bitirdiğim oyundur 30tl'ye değdi.
    üşüyoruz rabbit reis
  • bu oyun serisinin yaratıcısı steven spielberg'miş..
hesabın var mı? giriş yap