• --- spoilerın kralı filmin hepsi ---

    adamın;
    karısı kardeşiyle kaçtı
    kardeşi kaza yaptı
    kardeşi kaçtı karısı yandı
    karısını iyileştirmek için uğraştı
    karısı camdan atladı
    kızı gördü hayata kapandı
    kızı iyileşirken tecavüze uğradı
    kızı kendi canına kıydı
    adam tecavüzcüyü kaçırdı
    çükünikoyu kesti kukulin taktı meme yaptı
    5 çeşit dildoyla alıştırdı
    daha tadına bakamadan kardeşi geldi
    kardeşi oyuncağına tecavüz etti
    kardeşini vurdu
    oyuncağı kadın adamı ve annesini vurdu

    breh be almadovar insan mısın?

    --- spoilerın kralı filmin hepsi ---
  • --- spoiler ---

    - vaay, hatun yapmışın.

    --- spoiler ---
  • --- spoiler ---

    şu adana küfrünü hatırlattı: (bkz: sana am yapar avrat diye sikerim)

    --- spoiler ---
  • --- spoiler ---

    doktorun asil derdi merhametsiz bir intikam olsaydi cirkin bir kadin yaratirdi, biblo gibi bir sey degil. ledgard'in derdi olen, sadakatsiz esinin yerine birini yaratmak. filmin soyledigi ise ''birini yaratabilirsiniz, ama sadakati yaratamazsiniz''.

    --- spoiler ---
  • --- spoiler ---

    6 sene öncesine gidildiğinde robert'in 2011 model bmw kullandığı gözlerden kaçmamıştır.

    --- spoiler ---
  • banderas'ı bir an mehmet öz sandım, irkildim.
  • --- spoiler ---

    almodovar ın anlatmak istediği salt bir intikam filmi olarak görülebilir. ben bu değerlendirmenin bu film için eksik olduğunu düşünüyorum. eğer bu bir intikam filmi olsaydı, vera yaptığı şeyden dolayı almodovar tarafından cezalandırılırdı. bu bakımdan bir old boy karşılaştırması yapmak, almodovar a biraz haksızlık olur. la piel que habito, ön plandaki psikopat doktorun intikam alma hikayesine paralel olarak beden ve benlik kavramlarını sorguluyor.

    bedenlerimiz büyük değişimler geçirdiğinde benliğimiz buna ne kadar dayanabilir? bir başka yüzle acaba yine aynı benlikle yaşayabilir miyiz? ya da karşı cinsin bedenine evrilmek benliğimizi değiştirebilir mi? bir anne bedeninde büyüttüğü çocuğunun ölümünü isteyebilir mi? aynı bedende yaşama başlamış iki kişinin benlikleri ne kadar farklıdır? veya ne kadar benzerdir? gibi birçok soruyu kısaca benlik ve beden ilişkisini bir intikam hikayesi üzerinden anlatıyor almodovar. bunda da ziyadesiyle başarılı oluyor.finalde tüm sorulara aldığımız yanıtlarla benlik bedene galip geliyor. filmin son cümlesi bunu doğrular nitelikte: "ben vicente'im."

    almodovar sorduğu sorular ve verdiği cevaplarla, bize bedenlerin benlik karşısında bir öneminin olmadığını da söylüyor. nihayetinde vicente, vera nın bedeninde yine vicente olarak yaşamaya devam edecek. yeni bedeni onu zorlayacak, ama benliğini öldüremeyecek. bu eşcinsel veya trans dostlarımızı da anlamak açısında oldukça önemli bir nokta.

    hikayenin devamında belki de vera, filmin başında beraber olmak istediği cristina ile sevgili olacak. bunu içinde taşıdığı vicente benliği yüzünden normal karşılayabiliriz değil mi? çünkü o baştan beri bir erkekti. ya vicente vera nın bedeninde doğsaydı? o zaman onu eşcinsel olduğu için yargılayabilir miydik?

    --- spoiler ---
  • --- spoiler ---
    filmde vera'nın kadın olmayı reddettiğini bence, robert'in ona gönderdiği makyaj kitabıyla, bi dolu chanel marka makyaj malzemesini kabul etmemesinden anlıyoruz.* chanel lan, bi kalemi 60, ruju 90, pudrası 100 lira! nasıl içim gitti anlatamam. gerçek bir kadın assssla bu kadar kaliteli ve pahalı makyaj malzemelerini reddetmez.
    ayrıca, o caaanım göz kalemleriyle duvarlara yazı yazarak, onlarca öğroyu mundar etmiştir. kolay mı kazanıyor o paraları robert?!!
    ha şimdi diyeceksiniz, kadın orda can derdinde, sen neyin derdindesin diye... sen de haklısın canım kardeşim.
    --- spoiler ---
  • ben böyle sapık böyle manyakça film görmedim. bütün film çükümü tutarak izledim. adeta baraj kurdum.
  • enfes fotoğraf kareleriyle dolu almodovar filmi. maskeler, bedenler ve içinde sıkışıp kalmış ruhlar.

    spoil edebilirim

    -ledgard 'in eşinin, yanık derisinin içinde kapana kısılması (az pişmiş bonfile gibi, dışı pişmiş içi canlı), kızının "mümkün olsa tüm elbiselerimi çıkarıp çıplak gezerim" demesi ve bunun klostrofobik olduğunu söylemesi -ki filmin bir diğer sahnesinde vera'nın dolaptaki elbiseleri parçaladığını görüyoruz yine- ve aynı sıkışmışlık duygusunu onda da görebiliyoruz, en fenası ise veranın bir kadın bedeninin içine sıkışıp kalmış erkekliği.
    -filmde louis bourgeois'ye göndermeler yapılıyor. filmin esinlendiği kitap ise tarantula, bourgeois'nin spider isimli yapıtıyla bağlantılı olabilir, örümcek avını ağında tutsak eder, ledgard ın vincente'i vera'nın bedeninde tutsak ettiği gibi.
    -topuklu ayakkabı bu filmde pek revaçta değil, ledgard in kizi bunları giymek istemiyorum diye fırlatıp atıyor, vera ise bir sahnede bunlarla yürümeye alışmak zor diyor.
    - filmin başında vincente dükkandaki kızdan hoşlandığını belli ediyor, kız ise lezbiyen olduğunu söylüyordu, sonunda vincente artık vera olduğuna göre pek ala birlikte olabilirler.

    spoil ettim bitti.

    sonuç olarak film bir ben vardır bende bedenden içeru diyor.
hesabın var mı? giriş yap