• davulda bonzo, gitarda page, bassta john paul jones ve vokalde robert plant'in olduğu erkin baba şarkısı. yani öyle geliyor insana ilk dinlediğinde. türk müzik tarihinin en mükemmel şarkılarından biridir.
  • erkin koray'ın en sıradışı parçalarından birisi. keskin bir psychedelic rock ve hard rock etkisi vardır, deep purple şarkılarını andırır. baba kalın tondan vokaliyle çok değişik bir performans vermiştir, gitar işçiliği, solosu ve baterileri de ayrı bir delidir. baba arabesk tarzıyla flörtleşmek yerine keşke krallar gibi, mesafeler gibi şarkılardan biraz daha yapsaydı dedirtir sık sık.

    dost acı söyler adlı bir diğer eserle aynı 45liği paylaşan şarkının, plak kapağında erkin baba, şöyle bir özlü söylemde bulunmuştur, adam haklı beyler dedirtir: "krallar vardır, halk seçer ve ya herhangi bir şekilde başa gelirler; başlarında taç vardır. sarayları, büyük servetleri, idare ettikleri halk kitleleri vardır. bir de yeryüzünde krallar vardır; onları kimse seçmiş değildir. başlarında taçları yoktur, bazen hiç kimse tanımaz onları, paraları da yoktur belki. belki hayatta kalabilmek en büyük sorunlarıdır. görünmeyen krallar, allah'ın seçtiği krallar, ruhları kral olanlar. yüceliklerini, bazen çok dikkatli bakıldığında düşünen gözlerinde ve ya dudaklarındaki suskunlukta görmek mümkün olabilir... veya o da olmaz. esas krallardır onlar."

    '74'te bu ülkede böyle bir eser verilmiş lan. değerini bilmemişiz. bilmemişler.
  • erkin koray in physcedelic sarkisi.gitar sololari ve hizli davul ritmleriyle super bisi
    garip sozlerinin tamami da soyle:
    oturmus gokyuzunde konusuyor krallar,
    kopmus da biraz evvel firtinalar
    kizlar kosede basinda yildirimlar
    kopmus da biraz evvel firtinalar..aaaaahh
    sus sus sus konusuyor krallar.. aaaaaahh
  • mabel matiz'in yaşım çocuk albümünün açılışını kusursuz bir şekilde üstlenen, gitarlarıyla tarihin yaşını boydan boya gezen, davullarını tüm hastalıklı egoların karnına karnına vuran şarkı. mabel'in su gibi akıp giden sesinde geçmişimizi geleceğe dökelim, insanlığın ezelden beri yazılan hafızasıyla doğuralım acımızı isyanımızı, ki huzura bir adım atabilelim, diye.

    sözler:

    krallar bilmez, krallar utanmaz
    ayıplarımda can bulur, can satarlar
    say beni! say derimden geri
    tarihin yaşı kadar
    yalnızız
    şimdi yüreklerde yoktan bir şaşı kumar!
    gençliğim kart postal seslerinden kör sağır iken
    inandığım her şeyin tam da şimdi bir bedeli var!
    “ahıra girmeyen bir koçtum
    ot buldukça uçtum”
    yırtıl ar perdem
    kurtul kendinden
    huzur isyanda!
    değneğin derdi fendime kefendi
    özür dört yanda!

    söz müzik: mabel matiz
    (intro melodi: ozan çolakoğlu "bitirdin mi" introdan yorum)
    ("kanat güner’den alıntı)
  • erkin koray'ın anatolian rock revival project bünyesinde yer alan, ethem onur bilgiç tarafından çizilmiş, efkarlı kralların sigara tüttürdüğü unutulmaz eseri.

    posteri
    videosu
  • mabel matiz'in yeni albümünün ilk şarkısı.ilk kez dinlediğinizde "huzur islamda"gibi algıladığınız bölümünü tekrar dinlerseniz "huzur isyanda" dediği anlaşılabiliyor.
  • oto ya da formel sansür nedeniyle tanrılar yerine krallara dönüştürülmüş bir şarkı gibi geliyor bana. kudreti azaltılmış, gazı kaçırılmış.
  • basta rauf ülgün, elektro gitar ve vokalde erkin koray, bateride nihat örerel'in yer aldığı 1974 mahsulü erkin koray usulü rock şarkısı. şarkıda aslan payı, erkin koray'ın mezarlık gülleri kitabında epey haksızlık ettiği nihat örerel'e aittir.
  • "ahıra girmeyen bir koçtum, ot buldukça uçtum" sözüyle beni benden alan şarkıdır.
  • sert davul atakları, müthiş gitar ve bas işçiliğiyle şahsımda led zeppelin etkisi yaratmış süper ötesi bir erkin koray parçası.

    bu işi biliyorsun sen baba, hatta bu ülkede en iyi sen biliyorsun. çok net.
hesabın var mı? giriş yap