• hazreti ali nin ölümünden sonra halifeliği ele geçiren muaviye, ve muaviye nin ölümünden sonra kendisini halife ilan eden yezit, hz. hüseyin den kendisine biat etmesini istemiştir. hazreti muhammed in torunu, hazreti ali nin oğlu hz. hüseyin bunu kabul etmemiş, kendi destek olacağını söyleyen küfe'lilerin yanına gitmek için 680 yılında, 70 yandaşı, ehlibeyti ile birlikte yola çıkmıştır. durumu öğren yezit, kerbela da, 4500 adamıyla birlikte hz. hüseyin e ve 70 yandaşına savaş açmış, çölde susuz bırakmış, hz. hüseyin in kafasını keserek şehit etmiştir.
  • muhammedin soyundan gelen hemen hemen herkesin olduruldugu, islamin tekelinin sunnilere gectigi garip olay

    100 kusur kisiyi colde sikistirip ac birakmak, sonra kilictan oktan gecirmek, sonra sunniligin islami yonetmesi, siileri araplarin sevmemesi.

    tr de hic anlatilmaz bu olay. buyuk aci der herkes. adam gibi anlatilsa toplumun yuzde 2si muslumanligi birakir.

    peygamberin soyunu yok eden adamlarin dinine inanmak. burasi iste dilemma. olaydan sonra kimseye yezid ismi verilmez, ali tarafina inanlar dinden kabul edilmez.

    bu nasil istir, nasil mantik, nasil din.
  • kendi capimda tirrek sosyolojik cikarimlar icin ilginc bir olay bu kerbela olayi.
    nasilsa full corona olduk ama corona gunlerinde hala "devamke" diye calismaya devam ediyoruz, iki soluk alayim da ne zamandir aklimda olan bu tirrek sosyolojik cikarimlardan birisini yazmis olayim.

    simdi olayin vehametini hepimiz biliyoruz. ve benim acimdan bu buyuk bir schism dir.

    olay inanilamz vehim, fakat buyrun evvela su videoyu izleyelim:
    https://www.youtube.com/watch?v=3_4fkco_ob4

    kendi aramizda ehere mehere diye "ellaaah elllahh" diye geyik yapmamiza yarayan bu video uzerinde , kafa yordugumuz zaman, bu buyuk schism ' in aslinda ne kadar buyuk bir mesele oldugunu anliyorsunuz.

    imam hatip kokenli biri olarak, biz genel olarak sunni ogretisi ile buyuduk.

    olayin akisinda ve sonrasinda, hz. ali'nin oglu, hz. huseyin'in biat etmeyi kabul etmeyerek olmesi, onun takipcilerinden bir sekt yaratmis oldu.

    bu sekt, gucun karsisinda dogal olarak antitez konumlanmis oldu. bir yerde siyasi gucu etkin kullanan muaviye ve devami, bir yanda siyasi gucu etkin kullanmayan ama moral olarak dogru oldugunu varsayan , gorece gucsuz sekt, (hz huseyin ve takipcileri)

    ve islam, muaviyenin siyasi olarak sekil vermesi ile devam etti. cok ilginc sekilde ehlibeyt cok hizli sekilde diskalifiye olurken, urdun / lubnan / misir/ suriye hattinda hizla muaviye ve ekolu geliserek islamin ideolojik durusuna sekil vermis oldu. bir nevi mevcut topraklar islam ile degil, islam mevcut topraklarin ruhu ile sekillenmeye basladi diyebiliriz, curetkar olmak gerekirse. (ek okuma yapmak isteyen, umman ve ibadi mezhebini incelesin, islam'in en saf hali olarak)

    hangi mezhepten olursaniz olun, bu olay gercekten elim bir olaydir. peygamberin soyundan bir insana kilic kalkmasi, yetmeyip, bunun korkunc bir sekilde yapilmasi, islamin hala yuzlesemedigi bir travmadir.

    buna mukabil, bu elim olayin, belki tek faydasi, islam dunyasinda "antitez" ve "isyan" alt-kulturunu yaratmis olmaslidir.

    mesela linkini vermis oldugum, "azadari yazd" yakarisinda gordugunuz gibi, iran kokenli oldugunnu tahmin ettigim bu kitle, oldukca isyankar, neredeyse sol yumruk havada, sol bir soylem icinde, guce , saraylara lanet okurken, dunyanin genel kurgusuna toptan sirt cevirmekte.

    dolayisi ile islam dunyasinda suregelen tez - antitez - ve senterz yoksunlugunun, temel entelektuelligi tikamasinin karsisinda tek alternatif, azadari yazd 'ci bu abiler olmus olmuyor, yani, hz. huseyin ve ehlibeytciler.

    sonucta , gorece gucsuz bir teze (kerbala'da kafasi kesilerek oldurumus, biraktigi / birakabilecegi bir guc merkezi yok) sarilarak, bu tezi, belki alternatif yollarda bir cikar guderek, belki de tamamen bu travmanin etkisi ve soku ile duygusal bir reaksiyon ile, mevcut ana akim emeviler/muaviye ekolunun karsisina geciyor ve tarih boyunca bedel odemeye basliyor. bunda, farisi kuvvetlerin, suriye/lubnan/irak/misir islamina karsi antitez olusturmak icin, kendi kulturu erimesin diye, ehlibeyt antitezini sahiplenerek bir alterantif olusturma refleksi de diyebiliriz elbet. ama neticede, butun bu alternatif, bir isyan, bir kabullenmeyis, bir direnis ustune sekillenmis oluyor.

    uhud savasi olsun, bedr savasi olsun, tamami isyan ve direnis ustune sekillenen islam, son soylemini zaten burada yaparak, sonrasinda emeviler ile adeta saraylarda kabullenilmis oluyor. yani 5000 yillik ortadogu gerceklerinin icine giriyor, onlar tarafindan yutuluyor ve kaliplaniyor.

    ha farisiler cok mu temiz? elbette degil. ama onemli bir isyan antitezi uzerine insaa oluyorlar.

    bu tezin de kendisini surekli dogruladigini tarih boyu tekrar tekrar goruyoruz. anadolu'daki celali isyanlarina destek veren, sunni teokratik yapiya karsi cikan aleviler, pir sultan abdal, ene'l hakk diyen hallac-i mansur, ne kadar alternatif isyankar soylem varsa islam tarihinde, dolayli olarak bu schism 'den sonra ikiye bolunen islam dunyasinin, kerbela ve dogusundan gelmis oluyor.

    diger kanat ise, daha itaatkar, daha saray odakli, daha "devlet" odakli bir yaklasim ile, bireyciligi sifira indirirken, tebaa devlet-ul islam icin kendini feda etmelidir anlayisi ile yuzyillar boyu devam ediyor. yavuz sultan selim'in , osmali icin sunni teokrasisine goz kirparak, devletin kaynagini misir'in fethi ile sunni ideolojiye baglamasi , anadolu'da "alternatif sekt" olan aleviler icin sikintili surecleri baslatmis oluyor.

    hepsi birer guc savasindan ve gucun taksiminden ibaretken, bu isyankar, gorece duygusal kanat, surekli bicilerek kendi icine de kapaniyor.

    ve modern caglara geldigimzde, kendisini iranin teokratik fakat bilinen en buyuk guce / biraz da mantiksizca / kafa tutan bir bicimde $ia mollalarda gosteriyor. yetmiyor, entelektuel olarak takip ettigim isimlerden biri olan hasan nasrallah, lubnan hizbullah'i ile islam dunyasinda antitez turetebilenlerden birisi oluyor..... (hangi oncu sunni lideri, oglunu silahli mucadelede kaybetti ornek olarak?)

    yani bu sekt'in ve bu kulturun cikis noktasi olan kerbela olayi, durusunu ve akisini yuzyillardir ayni kokten besliyor desek yeri,

    isyan, umutsuz da olsa otoriteyi sorgulayan bir savas hali, direnis ve antitez....

    turkiye'de solun da aleviler arasinda bu kadar alan bulmasinin sebebi bu olsa gerek. yahut iran'in rusya paktina bu kadar hizli yakinlasabilmesi.... yahut , sunni teokrasinin bir antitezi olan 1923 cumhuriyet devrimine en hizli adapte olan sinifin aleviler olmasi gercegi....

    onun disinda zaten bu topraklarda zaten on bin yildir hersey bildiginiz gibi,
    asiret, agalik, otorite, devletcilik, tebaacilik, anti-birey, saraycilik, firavunlar, tiranlar ve tanri-krallar....
  • bazı gerizekalıların "emeviler" öldürmedi diye yezid avukatlığına soyunduğu katliam.

    ulan siz nasıl bu kadar arsız ve aptal oluyorsunuz cidden anlamıyorum. bak en basitinden taraflı tarafsız tüm tarih kitaplarında şöyle bir tanım geçer; "hz. hüseyin ve yanındakiler emevi halifesi yezid'in emriyle gönderilen ömer bin sad komutasındaki emevi ordusu tarafından öldürülmüşlerdir."

    ama siz cidden beyinsiz olduğunuz için bunu idrak etmekte zorlanıyorsunuz. yezidin ve muaviyenin soysuz köpekleri.
  • kerbela olayını uzun uzun sağlam siyer kaynaklardan okuyup analiz ettikten sonra haksızlığa karşı direnen hz. hüseynin insanlığa dört ana mesaj bıraktığını görüyoruz. günümüzde bile kerbelayı kendi ruh dünyamızda nefis mücadelesi şeklinde yaşıyoruz devamlı iyi-kötü ikilemi içinde yol ayrımlarıyla karşı karşıyayız özetle:

    1-taassuba, cahilliğe karşı devamlı öğrenip çevremizdeki insanlara doğruyu, güzeli, hakkı anlatmalıyız.

    2-ahiret için sonsuz hayata hazırlanmak yerine dünyanın şehvetine, ilgi manyaklığına, statüye, paraya, altına kananlar onun peşinden gidenleri kötü son bekliyor olacak.

    3-hayatını imanına şahit kılarak yaşa. yani inandığın gibi yaşamazsan, yaşadığın gibi inanırsın. son nefeste kelime-i tevhidi söylemekteki espri tam da budur.

    4-gelen bilginin haberin doğruluğunu araştırmadan yargıda bulunma.
  • her zamanın hüseyin'i, her zamanın yezid'i, her zamanın ''haydi namaz kaçacak öldürelimşunu'' diyen katilleri ve her zamanın mahzunları var.. sen bizi hakikate agâh olanlardan ayırma ya rabbi..
  • islamiyet'in bitişidir.

    müslüman geçinip, peygamberin torunlarını katletmek için 72 kişinin üstüne 5000 kişilik orduyla gitmek ve çocuk bebek demeden vahşice katlettiklerinin cesetlerini de parçalamak... ancak insan denen varlık bu kadar kötü olabilir ve insanın kötülüğünü zaptedebilen bir din yok işte.

    geçti fir'avn ile nemrûd'ı bilâ-şekk ü gümân sebeb oldun bu kadar fitneye fikr it a yezîd (şeref hanım)

    "ey yezit, düşün; bu kadar fitneye sebep olup (zulümde) firavun ile nemrut'u şeksiz şüphesiz geçtin!"

    bugün 10 muharrem. fuzuli'nin bedduasını canı gönülden tekrarlıyorum:

    "şad olmasın bu vakadan şad olan gönül
    bir an hüzün ve gamdan azad olan gönül"
  • arap milliyetçisi, islam dinini yozlaştıran emevi - vahabi zihniyetli yezitin, efendimizin soyunu devam ettiren hz. ali'nin 14 erkek çocuğundan 11 tanesini şehit ettirdiği vahşettir. ilk olarak hz. hasan efendimizi zehirletmiş, sonra hz. hüseyin efendimiz ve 70 civarından arkadaşını hunharca katletmiştir. hz. hüseyin efendimiz önce bire bir karşılıklı yapılan savaşlarda rakiplerini öldürmüş, daha sonra savaşta oklarla şehit edilmiştir. yezitin başını getirin emri olduğundan mübarek bedeninden başı kesilerek yezide sunulmuştur.
  • " o bir melhame, büyük ve çetin bir öldürme vak'ası idi. hüseyin'in alın yazısı idi.
    allah, onu bununla şereflendirmek, o kavim karşısında derecelerle yükseltmek, başkalarını da alçaltmak için ona bunu nasip etmiştir.
    allah'ın emri yerine gelir* *
    allah'ın emri behemehal yerini bulan bir kaderdir**"

    "muhammed b. hanefiyye"

    (bkz: hz. hüseyin ve kerbela faciası)
    (bkz: m. âsım köksal)
  • o donemin islam/arap devleti'nin koltuk ve guc mucadelesidir. bugun bile bizi germesi, direkt etkilemesi, geri ve ilkel canlilar oldugumuzun kanitidir.
hesabın var mı? giriş yap