• hastalar hastası bi manyak, kadının seslendirdiği bir şarkının tamamen farklı bir düzenleme ile karşısında seslendirilmesine verdiği tepkiye takmış, diğer ruh hastaları da bu entryi debeye sokmuş.

    bizim mustafa sandal versiyonuna alışık olduğumuz pop tarzının üzerine, karsu kendi tarzında çok daha farklı bir versiyonla bizi tanıştırmışken, anneke van giersbergen çıtayı allahuekber dağlarına çıkarmış... hepimizin ağzı ayrıldı izlerken, karsu şaşırınca mı samimiyetsiz oluyor yapraaaammm?!

    tanım: kaliteli, doğal ve şimdiden efsaneler arasına girebilecek kadar yetenekli sanatçı.

    debedit: oha bu da debeye girmiş, sözlük senin debe algoritmanın da...
  • armağan çağlayan'ın bazı garip sorularla karşısına çıktığı sanatçı. fakat karsu'nun avrupalı kimliği sayesinde olay, gereksiz diplomasilere hiç girmeden ilerleyip, yarmıştır.

    a.ç: piyano mu çalıyosunuz?
    karsu: bilmiyo musunuz?

    resmen suratındaki, "daaa" ifadesi görülüyor. "ne diyon arkadaşım?" şeklinde bakıyor armağan çağlayan'ın suratına.

    müthiş!

    fakat armağan çağlayan da bozulmadan, rahatça devam edebiliyor. muhabbete gerginlik hakim olmadan akıp gidiyor.

    fakat akabinde yine bir an....
    kız anlatmış, "iki kızız", "kız kardeşim var" demiş durmuş.

    a.ç: kardeşiniz var mı?

    are yu fakkin kiddin mi, armağancığım?
  • son albümünü dinlerken şunu düşündüm; ne kadar gürültülü bir hayatta yaşıyoruz, etrafta ne çok bağıran var. albüm biraz olsun sakinliğiyle ruhuma iyi geldi.

    karsu’nun biraz kırık ve naif türkçesiyle salınan bu kısacık albümün en güzel sözlü parçası vuslat en güzel parçası ise yalan masallar.
  • anneke van giersbergen'nin jest oldu coverının videosundaki karsunun halleri, bir kadının 3,5 dakika içerisinde yapabileceği maksimum sahte mimik sayısına sahip olabilir. uzun süredir bu kadar sahte bir şey izlememiştim. yav neden bu kadar duygulanıyorsun, şarkı sanki senin şarkın. kadın türkçe sözlere başlıyor bu ağlıyor, neyine ağlıyon ilk defa mı yabancı bir şarkıcının türkçe şarkı söylediğini duydun? kadının yükseldiği yerlerde abartılı bir şekilde şaşırıyor, ülen o kadın anneke van giersbergen, ebru gündeş gibi söylemesini mi bekliyordun?

    neyse çok yükseldim ama bu kadınların sahte mimiklerine gıcık oluyorum, arkadaş mal değiliz işte kabak gibi görünüyor rol yaptığın. edebinle dinle arada ufak ufak şaşır mutlu ol geç. sen neden kadının önüne geçmeye çalışıyorsun.

    tanım: sahteler kraliçesi bir şarkıcı.
  • hollanda’da depremzedeler için yardım organizasyonunda 88 milyon euro’dan fazla yardım toplanmasına vesile oldu.

    türkiye’deyken son antakya konserinde kuzeni “neredesin sen?” diye sesli mesaj atıyor karsu’ya konser sonrası, görüşemiyorlar. 6 şubat 2023 kahramanmaraş depreminde ise kuzeni vefat ediyor. bunun üzerine karsu, yardım gecesinde neredesin sen adlı türküyü seslendiriyor kuzeni ve depremde kaybettiklerimizin anısına.
  • batı medeniyetine ve doğu merhametine sahip, sanatçı.
    başın sağolsun karsu. çabanı-emeğini görüyor, biz de senin acını paylaşıyoruz.
  • "neredesin sen" türküsünü onun sesinden böyle bir hikayenin bilinciyle dinliyorum şimdi, sanırım dinleyicilerinin de sesi, çığlığı oldu.
  • bu kadina sevimsiz diyen de ne bileyim. bildigin samimiyet akiyor ve türkce konusurken bildigin cocuk gibi direkt ve samimi geliyor.

    daha da basarili olmasini dilerim.
  • cazın c'sinden habersiz alamancının hollandalısı şişirme özgüvenli teyze. nolur emprovize yapmaya çalışma, maymun oluyorsun bu işi bilenler karşısında. allah akıl fikir versin. amin.
  • türkçeyi direkt hollandaca cümle yapısına göre kuruyor ve ağır hollandaca aksanıyla konuşuyor olsa da, türkçe şarkı söylerken türkçesinin nasıl olur da bu kadar muntazam olduğunu merak ettiğim sanatçı. ama tatlı kızdır karsu, samimidir. direktliği, sadeliği, ayaklarının yere basması mantığı ile gözümde bir hollandalı, ama içtenliği ile tam bir hataylıdır. iki bambaşka kültürü sentezleyebilmiş güzelliktir.

    bu arada son şarkısı sonunda kiliseden bozma amsterdam paradiso gece kulübü/pop sahnesinde çekilmiştir.

    mi fa sol la edit:
    şarkının mesajı, ihanet edilen tarafın cesaretle ilişkiyi noktaladıktan sonra en sonunda yeniden doğması ve silkelenme evresi adına şöyle bir giriş yapıyor:

    "benim sonunda bu cesaret
    o aynada hayalet
    kalbimi etmem emanet
    kopsada kıyamet"

    ilişkiyi noktalama evresinde

    "sorun ben de değil ki sende
    sevgi hak edilir bi zahmet
    (...)
    başka yatakta
    yanlış zaman
    bak gerçeğe
    benimle, ve çıplak"

    sözleriyle, ihanet edeni yaptığı ihanetine çıplak gözleriyle bakma daveti de tam nokta vuruşu.

    mekan seçimi olarak kiliseden bozma olan paradiso ile şarkı sözleri uyumu tek kelime harika. aşk bir ibadet değil, cesaretle kendini seçmek ve yoluna devam etmek bir ibadettir mesajı var.

    "bitti sonunda esaret
    aşkı sanmışım ibadet
    geride kalan pişman
    yoluna artık devam et"

    ve şarkı sonunda silkelenmenin verdiği özgürlük, mutluluk ve hayattan tekrar tat alabilmenin hafifliğinde devam ediyor:

    bir bir dökülür tenimden
    pullar, pullar
    özgür uçuyor içimde
    kuşlar sonunda

    bir bir silinir tenimden
    izler, izler
    sensiz çoşuyor içimde
    sesler, sonunda, sonunda, sonunda
hesabın var mı? giriş yap