• (bkz: federico garcia lorca) nın yazdığı, içinde şu muazzam cümleleri barındıran tiyatro oyunu.

    "zaman yaraları kapatır, duvarlar sır saklar sanıyorsun ama doğru değil! doğru değil! bir şey içine, taa derinlerine işledi mi bir kez, kimse söküp atamaz artık."
  • bugün karşıyaka sahnesinde izlediğim, izmir devlet tiyatrosu oyunu. müzikleri, düğün alayı bölümü ve şebnem doğruer’in performansı etkileyiciydi. çeviride ağza oturmayan cümlelerin fazla olması oyunun etkisini azaltmış. “hoşçakal kadın!” nedir yahu
  • gökhan kırdar ın müziklerini yaptığı yeni show tv dizisi.
    (bkz: gokhan kirdar fan club)
  • (bkz: federico garcia lorca) tarafından 1930'lu yıllarda yazılmış üç perdelik bir trajedidir.

    ispanya kültürüne ait folklorik öğelere sıklıkla rastlanılan bu eserde yazar bireysel hakikatlerle gelenekler arasında uzlaşmaz çelişkiler tespit eder. eserin temi bu uzlaşmaz çelişkiler etrafında şekillenir ve aşk ile gelenek arasında bir gerilim yakalanır. eserde sembolik öğeler ve fantastik unsurlar da tüm yaratıcılıklarıyla yerini alır. özellikle ay ve dilenci kadın kılığındaki ölümün diyalogları, fantastik filmlerdeki sahneleri aratmaz.

    eserde kan davalı iki ailenin damat ve leonardo olarak kişileştirilen iki üyesinin aynı kızı sevmeleri neticesinde birbirlerini öldürmeleri anlatılır. damadın babası ve kardeşi, leonardo'nun akrabaları tarafından öldürülmüştür. leonardo geçmiş yıllarında 3 yıl boyunca bir kızla nişanlı kalmış, ardından ayrılarak gelinin amcasının kızıyla evlenmiştir. ayrıldığı kız yıllar sonra leonardo'nun kan davalısı biriyle evlenecektir. düğün günü gelin ve onu hâlâ seven leonardo kaçarlar. ay ve dilenci bir kadın kılığında görünen ölüm meleğinin yardımları sayesinde iki âşık yakalanır, leonardo ile damat arasındaki kavgada ikisi de birbirini bıçaklayarak ölürler. gelin hem kocasını hem sevgilisini kaybederek yeni evlendiği adamın evine gider ve ölmek ister.
  • ahmet turan oflazoğlu ve tahsin saraç'ın çevirdiği, adam yayınları' nın yayımladığı, federico garcia lorca oyunu. kitabın bahsettiğim baskısını bulmak sanıyorum zordur.

    üçlemenin ilk oyunu. sahnede görme fırsatım henüz olmadı. tragedya geleneğini sürdüren harikulade bir metin. rejisör olsam sahnelemek için sanıyorum kendimi yakardım. elinizde müthiş yönergeler ve imkanlar var.

    --- spoiler ---

    güzel biniciydi,
    kar yığını şimdi.
    atla giderdi panayırlara, dağlara,
    kadınların kollarına.
    gecenin karanlık yosunu
    taçtır alnında şimdi.

    --- spoiler ---

    muhteşem çeviriye şapka çıkarıyorum.

    oyun öyle güzel akıyor ki...

    serbest çağrışımla bana tuncer cücenoğlu'nun çıkmaz sokak adlı oyununu çağrıştırdı.

    bir benzerlikleri var aslında. bu oyunda dilenci kadının bitirdiği sahne ve çıkmaz sokaktaki bir sekans. çok spoiler olmasın.

    ikisi de güzel oyunlar.
  • carlos saura'nın en sevdiğim filmiydi bir zamanlar.antonio gades, senin yürüyüşün bile danstır derdim.yeniden izleyeyim dedim de hay demez olaydım.yüreğim kaldırmadı.hala güzel bir film,ona lafım yok.ama izleyecekseniz yirmili yaşlarda izleyin bence.
  • (bkz: kill bill)
  • birkaç yıl önce mahir günşiray tarafından yönetilen, istanbul devlet tiyatrosu tarafından sahnelenen federico garcia lorca imzalı oyun.
  • orijinal adı bodas de sangre olan, lorca'nın oyunundan uyarlanmış carlos saura filmi.
hesabın var mı? giriş yap