• barokun coşkusundan, rokokonun hoppalığından yorgun düşmüş olan winckelmann yunan sanatının sadeliğinde ahlaki ciddiyetinde dinlenmek istedi
  • 1717’de stendhal’de bir ayakkabı tamircisinin oğlu olarak doğdu. çocukken çevredeki tüm mezar höyüklerini dolaşır durur ve arkadaşlarını kendisiyle birlikte kazarak ölü külü kapları çıkarmaya kandırırdı. 1748’de dresden yakınındaki bünau kontunun yanına kütüphaneci olarak girdi. 1763’te roma ve çevresindeki tüm eski yapıtların baş yöneticisi oldu ve pompei ve herculaneum’u ziyaret etti. 1768’de öldürüldü.

    winckelmann’ın öncelikle üç yapıtı arkeoloji biliminin kuruluşuna yol açtı. bunlar herculaneum buluntuları üzerine açık mektuplar’ı, ana yapıtı olan antikçağ sanat tarihi ve monumenti antichi inediti dir.
  • 18. yuzyilda yashamish alman arkeolog. modern arkolojinin babasi. pompeiyi yeryuzune chikaran nachiz insan.
  • bi bakarsiniz homoplatonic bi bakarsiniz homodepressed hatta homomorbid olmus figürleri beckford gibi modern dünyaya fırlatan bir sanat tarihcisi olarak winckelmann kafa-beden gibi arkadaş ve depresyon ilişkisini yazmıştır..erosun ve acının estetiğini anlatırken baygın bir koku yakalamis gibi yazar..ilk tezi olan "gedanken über die nachahmung der griechischen werke in der malerei und bildhauerkunst " - "greklerin resim ve heykelleri üzerine yansımlar" çabucak bir manifestoya dönüştü ..kendisi gibi erkek vücuduna hayran olan praxiteles'in aklini deşen yazar laocoon incelemelerinde oldukça parlak ve aydınlıktır. antik eserlerde sakin bir bbüyüklük gören winckelmann trieste de bir haziran akşaminda öldürüldü...yan odadaki ressam arcangeli altınlarini çaldı ve onu öldürdü
  • alman arkeolog ve sanat tarihçisi, ( 1717-1768). yazılarıyla eski yunan kültürü ve sanatına duyulan ilgiyi arttırmıştır.
  • antikçağ estetik değerlerini yücelterek neoklasisizmin temellerini atan düşünür.

    (bkz: güzellik ideali)

    ayrıca; winckelmann, sanat ve tarih kelimelerini ilk kez bir arada kullanmış olup sanat tarihi ve arkeolojinin babası olarak da kabul edilir...
  • arkeolojinin kurucusu olarak bilinse de kendisini modern sanat tarihçiliğinin babası olarak nitelemek daha doğru olur.

    estetik değeri ve sanatsal anlatıyı bilimsel doğruluğun önünde tutmuştur. modern arkeolojinin yolculuğu ise bu anlatılardan çok fen bilimlerindeki anlamıyla analitik bir bakış açısına doğru yol almaktadır.
  • hakkında yazılmış bir yazıdan ilginç bulduğum yorumu aktarıyorum.

    "onun helenlikle yakınlığı safi entellektüel değil, mizacının daha ince iplerinin onda içiçe geçmiş olması, onun genç erkeklerle romantik, duygusal dostlukla doğrulanır. guido'nun baş meleğinden daha güzel nice genç erkekler tanıdığını söylerler. bu dostluklar, onu insan formunun gururuyla temasa geçirerek ve düşüncelerini onun çiçekleriyle bezeyerek, grek heykeltraşlığının ruhuyla tanışıp uzlamşasını tamamlamıştır."

    homofobik değilim. ama bir insanın eşcinselliği böyle boka sardırarak mı söylenir be arkadaş?

    1-mizasının daha ince ipleri
    2-guido'nun baş meleğinden bile güzel erkeklerle dost olması.
    3-insan formunun gururuyla temas. (temas !!!)

    tahminimce guido'nun baş meleği şöyle bir şey olasa gerek.

    http://www.bestpriceart.com/…-c-cagnacci-martha.jpg

    kendiside şudur zaten:
    http://en.wikipedia.org/…hael_mengs_after_1755).jpg

    ayrıca winckelmann zamanındaki (1717-1768) alman sanatını barbar olarak tanımlıyormuş. eh zamanının alman sanatını barbar olarak tanımlayan birisinin tercihi şöyle bear olmazdı herhalde.

    http://www.niagarariveradventures.com/…evikskey.jpg
  • alman düşünürü.

    tanrısal ruhun isa da cisimleşmesi gibi tanrısal güzelliğin de eski yunan heykellerinde cisimleştiğini ileri sürer.
  • arkeoloji ve sanat tarihi bilimlerinin öncüsü sayılacak verimli çalışmalar ve eserler bırakmıştır.
hesabın var mı? giriş yap