• (bkz: meme yapmış)
  • 90'lı yılların bayan pop vokalleri arasında en önemli isimlerden biridir. 90'ların ilk yarısının sonlarına doğru, aşkın nur yengi ve daha doğrusu sezen aksu şarkıcıcılık ltd. şti.'nin kısmen durulmasından sonra, ortalıkta dolanan yüzlerce isim ve dahası tarkan gibi bir fırtına'ya rağmen aradan sıyrılabilen birkaç isimden biri oldu.

    izel-çelik-ercan döneminin kapanıp, izel-ercan birlikteliğiyle birkaç hit çıkardıktan sonra müziğe küstüğü söylenir. aslında ilk solo albümü olan adak, ercan saatçi ve aykut gürel'in zorlamalarıyla ortaya çıkmış ve bu konuda elden gelen her şey yapılmış ve sonuç başarılı olmuştur. albümün ilk hiti hasretim herkesin diline yayılmış, uzay heparı anısına yazıldığı söylenen ah yandım ile iş devam ettirilmiş, yakışıklım ile işin dans tarafı kollanmış ve dahası biz hep böyleyiz medleyi çocukların diline pelesenk, okul korolarının baş tacı olunmuştur. (bizzat kendimden biliyorum) saydığım hitler ve albümde geri kalan şarkılar, o zaman epey önemli bir yer tutan özel radyoların da desteğiyle kulaklara yerleşmiş, izel'in bu isteksiz sevişmesi, ortalamanın üstünde başarıya ulaşan bir çocuk olmuştu.

    kazanılan bütün bu başarıya rağmen, izel yine küskündür. çok geçmeden türkiye müzik piyasasının neredeyse yüzde seksenini elinde bulunduracak (ve kısmen perişan edecek) olan üniversal müzik'in yüzünü ilk göstermeye başladığı ama henüz p.m. (plaza müzik) olarak anıldığı yıllardır. bu sefer izel her niyeyse onu ortalama üstü bir yere taşımış ercan saatçi-aykut gürel ortaklığını bir kenara bırakmış, o yıllarda da gayet popüler olsa da içindeki "müzisyen" mustafa sandal'ı henüz tam öldürememiş musti ile işbirliğine gitmeye karar vermiş veya verdirilmiştir. daha evvel ipelies'in de entrylediği üzere albüm çalışmaları esnasında servis edilen göstermelik aşk, yine her niyeyse albümün çıkışına doğru bir kavgaya dönüşmüş ve albümün açılış ve isim şarkısı olan musti düeti emanet, musti düetsiz ve düzenlemesi değiştirilmiş (bkz: murat yeter) olarak kliplendirilmişti. fakat albümde geri kalan her şey olumlu gibi görünüyordu. her ne hikmetse musti bu albümü yaparken sıradanın dışında bir anlayış benimsemiş, eyvallah gibi orta hızda (klibinin oldukça maliyetli olduğu haberleri dönerdi o günlerde, akvaryumlar falan vardı sanırım) bir hit, bekle biraz gibi harika bir pop dans parçası, sır ve nakış gibi çok özel şarkılar yapmıştı. yetişemediği yerlerde ise ilerleyen yıllarda izel'in en büyük hitlerini ve daha sonra izel'in sonunu yaratacak olan ve henüz ismi çok duyulmamış altan çetin, murat yeter, kenan doğulu, ufuk yıldırım ve onca dostluğa, işbirliğine rağmen yine ilerleyen yıllarda izel'den cacık yapmaya çalışacak olan çelik'in desteğine başvurulmuştur. (bkz: kızımız olacaktı)

    kavga gürültüye rağmen emin adımlarla ilerlemeye devam eden izel, belki de en büyük patlamasını yapmaya gittikçe yaklaşmıştı. o güne kadar yonca evcimik ve belki birkaç başka ismin çabalarıyla mahçup mahçup gezinen elektronik dans müziği ortalığı iyice sarmış, ortalık danstan ve remixten geçilmez olmuştu. tabii ki türk milleti bu akımdan kendine has bir sonuç elde etmekten uzak durmamış, şarkılar giderek daha tekno-oryantal denen bir kıvama doğru gitmeye başlamıştı.

    nedense bir albümde çalıştığı ekiple, bi dahaki albümde çalışmamaya yeminli gibi davranan izel, yeni albümünü 2000'lerin en baba türkçe pop hitlerini yaratacak isimlerden olan altan çetin ile birlikte yapmış, işin altyapı kısmının büyük kısmı ise tarkan ile harikalar yaratan ve zaten kendisi harika bir müzisyen olan ozan çolakoğlu'na emanet edilmişti. fakat albümün patlayan ilk bombası yok yere, kıvanç k. nin düzenlemesiyle oldukça beğenilen bir şarkı olmuştu. özellikle şarkının ortalarındaki elektronik dans sekansı oldukça ilgi çekmiş, yoncimik hariç her türk popçusu gibi getirisi belirsiz olan dans dersleri almış olan izel, klipteki yağlanmış dansçılarıyla birlikte müzik kanallarında çokça boy göstermişti. fakat klipte getirisi belli olan şeyler de vardı, bunların en başında gelen izel'in silikonlu göğüsleriydi. o zaman şu anda adını tam hatırlayamadığım ama tolga diye tahmin ettiğim bir milli yelkenci bey ile birlikte olan izel'in sevgilisi için yaptırdığı ve daha klibini çekemeden ayrılık yaşadığı (aynı bey izel'den ayrıldıktan sonra "şarkı benim için yapılmıştı ama klipte yelken yok, kayık koymuşlar diye eseflenmişti) yelken, klasik bir türk pop slowu galibi sen kliplenen şarkılar arasındaydı. albümün özellikle hareketli şarkılarının her biri bir başına hit olacak potansiyele sahipti, kliplendirilmeyen şarkılar arasında giderli kontenjandan dayanamam, yavuz çetin katkılı ve albüme adını veren şarkı bir küçük aşk dikkat çekmişti. albümün cd versiyonunda ise bonus olarak albümün geri kalanıyla tamamen alakasız olan bir gökhan kırdar çalışması dua bulunmaktaydı.

    milenyuma çok az kala, izel'in virajı başarıyla almasını sağlamış olan altan çetin, milenyumla birlikte izel'e en büyük yarayı verecek kişidir. dmc ve çetin el ele vererek, o güne kadar kah tezgahtarlık, kah sezen aksu asistanlığı yapmış ve şarkıcı olmayı kafasına koymuş olan hande yener'i ortaya çıkarmışlardır. hande yener'in ilk albümü senden ibaret, düzenlemeler dahil baştan sonra altan çetin ve özgür yedievli çalışmasıdır, o sıralar dmc'nin başında bulunan ercan saatçi şirketten çıkan hemen her albüme yaptığı gibi, kendisini de araya sıkıştırmayı ihmal etmemiş ve izel-ercan döneminin hitlerinden (tam şaka gibi) bitmesin bu rüya da albüme dahil edilmiştir. albüm ve şarkıcısı çok popüler olmuş ve dört bir yanı sarmıştır. bu işin izel'i ilgilendiren kısmı ise, bu albümün aslında izel için hazırlanmış bir proje olduğu, çeşitli anlaşmazlıklar sonucu hande yener'e kısmet olduğu dedikodusudur. üstelik hande nispeten daha genç ve dinamiktir. üstelik bir adet yağlanmış zencisi de vardır. daha ne olsundur.

    bütün bu gelişmeler üzerine zaten çok satmış ve çok bilinmiş olan izel albümü bir küçük aşk remixler ve yeni kliplerle desteklenmeye, yeniden hızlandırılmaya çalışılır. ülkemizde single ya da ep yayınlanma alışkanlığı oturmadığından hasretim ve dayanamam adlı şarkıların ozan çolakoğlu tarafından yapılmış remixleri ve izel'in daha önceki hitlerinden, muhtemelen ikinci basımın satışına destek olması adına kızımız olacaktı bir küçük aşk'ın ikinci basımında yerlerini alır. bu ikinci basımda albüm kartoneti ve şarkı yerleşimi tamamen farklıdır. nihat odabaşı objektifinin ardında daha "genç ve dinamik" ve dahi seksi bir izel poz poz pozlanmış, albümdeki yuvarlak desenler üç farklı renkte satışa sunularak bir değişiklik kazanılmaya çalışılmıştı. (daha sonraları hande yener'in nasıl delirdim'inin 4 farklı kapakla satılması" gibi. yine nihat odabaşı tarafından çekilen hasretim remixinin klibinde bu sefer izel ilkinde olduğu gibi vahşi kadınlar tarafından kaçırılıp, balıkçı ve yakışıklı sevdiceğinin onu kurtarmasını beklemiyor, bizzat kendisi vahşi bir kadın olarak bir denizaltında sevdiceğini arıyordu.

    tüm olumsuzluklara rağmen motivasyonunu kaybetmemişe benzeyen izel yeni albümünün çalışmalarına başlıyordu. bu yeni albüm'e bebek ismi verilmiş ve her ne hikmetse bu albüm de tepeden tırnağa altan çetin ve özgür yedievli'ye emanet edilmişti. nihat odabaşı'nın bol rötuşlu fotoğraflarıyla kotarılan kartonetiyle izel, "imaj" kısmını da ihmal etmemişti. ilk klip, izel'in introsunun orhan gencebay şarkılarını andırmasıyla sebepsiz yere övündüğü bebek şarkısına gelmişti. sevgilisini bebek yapmaya razı etmeye çalışan şarkı ve klip oldukça ilgi çekti. popçularımızın neredeyse bir takıntı haline getirdiği dans eğitimi alma konusunu bir adım ileri götüren izel, şu anda emin olamadığım jennifer lopez veya britney spears'a hocalık yapmış olan bir bayandan dans dersleri almaya başlamıştı. bu eğitimin ilk meyvesi albümün ikinci şarkısı haberin olmaz'ın klibinde görüldü. fakat izel klipte dans etmek yerine, söz konusu hoca hanımla birlikte dans eğitimi sahnelerini koymayı uygun görmüştü. dans mevzusunun asıl meyvesi, albümdeki halinden farklı olarak, ozan çolakoğlu tarafından remixlenen geceler kara adlı şarkının, yurt dışına açılma niyetlimsi klibinde görülecekti. klipte bir sandalye eşliğinde eni konu saçma figürler sergileyen izel, normalde klibin başında ve sonunda görülen şarkıcı, şarkı ismi, yapımcı isimleri sekansını klibin ortasına aldırarak boş ve hoş bir tat yakalamıştı. gel gelelim albümün geri kalanı yeterli ilgiyi göremedi. altan çetin ne kadar o günlerde onulmaz bir hit maker olsa da, altyapı konusunda yetersiz kaldığı açıkça görülmekteydi. örnek olarak albümde izel ve altan çetin düeti boşver şarkısında kullanılan, doksanlar dahil eşine az rastlanır ilkellikte dans müziği öğeleri gibi şeyleri kullanmaktan çekinmiyordu.

    bebek albümünden sonra bir müddet durgunlaşan izel, kendine taptaze bir yol seçmek istemiş. bir iş adamı olan yeni sevgilisinin de desteğiyle kurduğu, ismi muhtemelen günlerce süren bir beyin fırtınası sonucu bulunan kendi şirketi co-iz (coşkun-izel) şirketinden şak isimli albümünü yayınlamıştı. bu sefer albümün kreatif kadrosunda ailemizin ve ailelerinin şarkıcı-müzisyenleri eda-metin özülkü, çok fena olmayan ama yaptığı işlerde annesini hep aratmış bir isim olan zeynep talu, telefon başında bekleyen çaresiz hakan altun, soner arıca ve daha çok soner arıca ile yaptığı çalışmalarla tanınan sezgin gezgin bulunmaktaydı. aynı günlerde "vara vara" adlı garabet bir şarkıyla çıkış yapmış olan eda-metin çifti, izel'e aynını yapmamış ve kime zarar adlı çıkış şarkısıyla, şarkının bir dans parçası olması ve yaz aylarında çıkmasının da getirisiyle izel'e oldukça ivme kazandırmışlardı. albümün ikinci kısa soluklu hiti şak, aslında daha önce zerrin özer'in aysel gürel sözleriyle seslendirdiği, ofra haza'nın dört başı mamur hiti im nin alu'dan başkası değildi. bu versiyonda sözler zeynep talu'ya aittir. albümün aranjörü sezgin gezgin oldukça sıkı çalışmış, aranjeleri modern bir yerde tutmaya gayret etmişti. kısmen güzel hareketli ve slow pop parçaları, kısmen hakan altun şarkılarıyla iş kotarılmıştı. daha sonra şak şarkısının klipteki versiyonu ve birkaç öğe daha eklenerek farklı bir kapak tasarımıyla bir kez daha sunulan albüm beklenen sonucu getirmedi.

    ve ardından benim için izel döneminin kapandığı 2005'de sezen aksu destekli bir dilek tut benim için albümünü yayınladı. albümün çıkış şarkısı olarak, daha sonra fatih ürek için yaptığı hadi hadi ile dikkat çekecek olan aslı zen şarkısı sayın herşeyi bilen servis edilmişti. ardından sezen aksu'nun yabancı bir parçaya yazdığı ve sözlere aragon'u da ortak ettiği bir dilek tut benim için ön plana çıkarıldı (mutlu aşk yoktur) o günlerin parlayan yıldızı ve tabii ki izel'in yeni birlikteliği sinan akçıl'ın büyük oranda imzasının olduğu albüm, ortalama bir başarı gösterdi. albümde nitelikli bir prodüksiyon olarak bir özdemir erdoğan coverı olan aç kapıyı ve daha sonra kibariye'nin seslendirmesiyle daha ön plana çıkacak olan anlayamazsın albümün dikkat çeken şarkılarından oldu.

    benim için izel defteri, özel bir sebebi olmamasına rağmen bu albümle kapandığı için 2005 sonrası çalışmalarıyla ilgili yorumlarımı yazamıyorum. ancak bir doksanlar çocuğu olarak oldukça önemli gördüğüm ve sevdiğim isimlerden biridir. son yıllarda yaşadığı tatsızlıklar, sıkıntılar, bitmek bilmeyen hande yener dalaşı olmasa şimdi olduğu yerlerden daha yukarılarda olabilirdi. umarım tüm tökezlemeleri atlatarak eski formuna kavuşur ama bazen kaçan tren kolay kolay geri gelmiyor.

    edit 1 : yazım hataları

    edit 2 : ipelies'den alınan ve doğruluğu kuvvetle muhtemel olan, yukarıda adı geçen dans hocası bayanın, j. lopez'in ekibinden herhangi bir dansçı olması söylentisi bilgisi.
  • kendi beyanatına göre 3 yaşında beste yapmaya başlamış, 4 yaşında bu yeteneğini kaybetmiş, sonra 1994 yılında tekrar kazanmış olan şarkıcı.

    ben de doğar doğmaz altıma yapmaya başlamışım, 1 yaşımda bu yeteneğimi kaybetmişim, sonra 3 yaşında tekrar kazanmışım; ama hatırlamıyorum bunları tabii ki, anlatılanlardan biliyorum. yaşıtları altına işerken beste yapan böyle süper bir insanmış yani izel hanım.
    (bkz: çişli geçmiş zaman)
  • millet yaş kemale erdikçe bohem takılır-içe kapanır-sanatını demler, füzyon dener-otantik sentezler- hiç olmadı kendini tekrar eder. bizimkinin imza attığı şarkıya bak: pis drakula... emdirmem sana...
  • babası vefat etmiştir. başı sağolsun.

    bu haberi yayınlayan internet sitesi ise "izel'in acı günü" şeklinde bi haber yapmışlar. buraya kadar anormal bi durum yok.

    ancak haberin altına "izel resimleri için tıklayın" ibaresi var. http://starlounge.tr.msn.com/…x.cfm?objectid=102917

    çok kokuştuk çoook.
  • pis drakula diye bi şarkı yapmış. utanmadan da söylüyor. hobi olarak yap evinde kendi kendine söyle aga? niye millete yayıyosun? piiii tiksindim kadından yemin ediyorum. teah.
  • hayvan, aptal, pis drakula, boynuz yemek, vampir, sevişmek terimlerini aynı şarkı içinde kullanabilme başarısını göstererek müzikte çağ atlayan kişi. demet akalın & ajdar ortak yapımı gibi duruyordu şarkı aslında.
  • sonunda adak ve emanet albümleri spotify'a gelen. '90'lar çocukları şenlikte.

    oh be!
  • her albümünü parasını vererek satın aldığım sanatçı. tanımasam da adeta içinin güzelliği sesine vurmuş gibi. özel bir ses, çok sıkıntılar çekmiş ve izlerini taşıyor sanki ve şefkat uyandırıyor insanda.
    ancak neden bu kadar kilo almış, ilaç mı kullandı/kullanıyor merak konusu.

    hep var olsun, şarkılar söylesin, albümler yapsın, alalım, güzel sesini dinleyelim yıllar boyu.
hesabın var mı? giriş yap