• ilk dinlediğimde "ulan noldu bu hoparlöre, yine niye bozuldu bu" diye kurcalamama neden olmuştur.
  • sayesinde karıma bir daha aşık olduğum adam.
    aynı gün aynı saatte birbirinden çok uzak iki yerde aynı adamın aynı şarkısını dinleyip akşam birbirimize " ben bugün harika bir sesten elfida' yı dinledim, meğer ne güzel şarkıymış" demişiz. şimdi ben bu kadına tekrar aşık olmayayım da kime olayım?
  • bu adam uzerine bilimum akademik kurumun muzikoloji departmanlarında zorunlu doktora tezleri yazdırılmalıdır..

    uzun zamandır sesin peyda oldugu "gırtlağı" ile "yuregi" aynı olan adam dinlememis idik. ses tellerine kan dolmus hozan beşir'in. ömür billah iflah olmaz artık..
  • tarifi zor bir sesin sahibi. haluk levent'in elfida yorumunu beğenenler buyrun burdan yakın.
  • değişik söylüyor değişik çalıyor falan filan da bu adamın ne sesi var, ne şarkı söylemeyi biliyor; ne de saz çalabiliyor. hatta bazen şarkıyı söylemeye başlarken bağlamayı çalmayı bırakıyor. ikisini bir arada yapamadığı izlenimi uyandı bende.

    çok değişik ses perdelerine çıktığı için arada sesinin güzelmiş gibi göründüğü de bir gerçek. ama fazla abartılmış bir abimiz olduğu konusunda fikrim net.
  • değişik bir müzisyen. adam gerçekten içten ve hissederek söylüyor. lakin olmamış. ses kötü, bağlama kötü. bağlamının akortu bile kötü.

    ahmet aslan da özgün bir tarzla türkü söyler ama etnik bir yanı vardır. hozan beşir tam manası ile ne idiğü belirsiz bir müzisyen. sevilmez, nasıl seviyorlar demiyorum ama türk halk müziği o şekilde söylenmez bunu biliyorum. öyle bir tavır, ağız, akort, yöre yok.
  • şimdi tuhaf bir benzetme olacak biliyorum ama dayanamıyorum... hani ünlü porno film şirketlerinin yapmacık pornoları olur, profosyoneldir film evet, ışık, ses, görüntü, pudralı suratlar kusursuz vücutlar. bir de doğal olan amatör çekimler vardır. daha samimi daha içten yakalar seni o azgın halinde ! işte hozan beşir'in müziği doğal olanıdır. iniş çıkışlar kafasına, içinden gelen tınıya göre değişir akorlar da zaten aynı hesaptır. bunalımdır, içerken feci yapar insanı, öldürür. bu yüzden damardır. hem de en amatöründen en damarlısından...
  • hoşuma gittiği için suçluluk duyduğum türkücü kişilik.

    daha önce bir kaç kez arkadaşlarım dinlerken kulağıma gelmişti sesi. "kim lan bu manyak" demişimdir, " sazı katletti" demişimdir. ileri geri konuşuk etmişimdir. beğenmemiştim kısacası. şimdi dinlediğimde güzel geliyor her nasılsa.

    2 hafta önce bir arkada link gönderdi. elfidaaaaa diye de ekledi linkten sonra. bizim elfida mı dedim, değilmiş. başka bir elfida'ydı. elfida şarkısını haluk levent'ten 3-4 defa dinlemiştim. güzel gelmişti, ama öyle çok da etkilemedi hiç. hozan beşir yorumunda çok etkilendim. tüyleri harekete geçiren, burun sızlatan bir derinliği var. ama en çok kırık kanadım şarkısını sevdim. şarkı kanat güner için yazılmış. kanat güner'i çok severim, aklıma gelince bir çok sebepten kalbimi sızlatan bir insandır. şarkı da tıpkı kanat güner gibi içten ve farklı. inanılmaz güzellikte yorumlanmış. bunu yazarken de hala kendini dinletiyor.

    bir arkadaşıma bir şarkısının linkini gönderdim, sanırım gelmiş bahar yorumuydu. arkadaştan 1-2 dakika sonra gelen yorum şöyleydi: sonuna kadar dinlemek zorunda mıyım?

    zorunda değildi tabi. e peki zevklerimin uyuştuğu bir arkadaşım nefret etmişken ben nasıl bu kadar kaptırabiliyorum kendimi.

    hozan beşir'in tarzı farklı. sevmeyenleri anlıyorum. söyleyişi rahatsız edebilir, saz çalışı bazen beni bile rahatsız ediyor. ama bir şekilde beni çok etkiyor işte. sanırım çok derinlerden söylüyor, o nedenle bazılarımızı yakalıyor bir yerlerinden. neden bu kadar sevdiğimi(zi) daha iyi anlatabilen olursa kulak vermekten memnuniyet duyarım. hozan da eko'yu biraz azaltsa iyi olur sanki.

    en güzel yorumları şunlar:

    elfida
    kırık kanadım
    zalimin zulmü varsa
    gelmiş bahar
    saklasam seni
    ez kurbana wan çavete
    çok aşığın var diyorlar
    hakim bey
    susarak özlüyorum
    ka ew kene teyi xweş
    heval
    salına salına
  • bir ayıptır hozan beşir
    k-önlümüzün bize yaptığı bir k-ayıp.

    sakladığımız, k-ömülediğimiz, kendimizden bile esirgediğimiz nice duyguyu
    çıplak bir şekilde açığa çıkaran yorumdur beşir.
    o k-ayıbı yaşayan hozandır beşir.
    hozan beşir sevilebilir, sevilmeyebilir (bunu bilmiyorum, demokrasi öyle diyo)
    lakin onu eleştirmek de bir ayıptır ve bu ayıp kendimize yaptığımızdır.
    meydanda olana (bu meydan apaçık yüreğini dünyaya açanların meydanıdır)
    meydanda olmayanlar laf ediyorsa
    bu yalanını gizleyebilenin, tümden kendini dökene lafları olabilir.
    çünkü meydandadır ve kimseyi hoşnut etmek gibi bir çabası olmadığı da besbellidir.
    onu beğenmemek daha iyisini yapmak gibi bir iş yükü getirir..

    beğenmediğiniz şey, çırılçıplak ve çalışan güzel bir yürektir çünkü.
  • öyle bir adam ki hangi şarkıyı piç ederse etsin kızamıyorum. seviyorum hatta tekrar tekrar dinliyorum. melihat gülses'ten sonra çok aşığın var diyorlar'ı biri söyleyecek ben de kızmayacağım. yok artık !
hesabın var mı? giriş yap