• aslında bu oyunun wow fanatiklerine (sanırım fanboy deniyor sözlük jargonunda) pek hitap etmiyceğini bir yerlere yazacaktım ama kısmet bu güneymiş.

    gerçi takımı savunur gibi altı üstü bir oyun olan yazılım parçasını savunmak bana her ne kadar tuhaf gelsede komik olan bir şeyler var ve onları da açıklığa kavuşturmak lazım. bunu yapmak lazım, yarın öbür gün bu oyuna para verip de olası bir hayal kırıklığıyla karşılaşılmaması için (bence hayal kırıklığı için su katılmamış wow fanboy u olmak lazım) baştan neyin ne olduğunu göstermek lazım.

    şimdi herkesin aynı ekipmana sahip olduğu durumuna. ya da herkeste aynı mustang olsa ortalık nasıl olurdu? durumu. öncelikle gerçek hayattan örnek verim motosiklette moto3 diye bir yarış kategorisi var. 250cc teknik özellikleri tamamen aynı olan motorlar yarışıyor. hatta modifiye falan yok. her motor arasındaki fark 1-2 beygiri geçmiyor (+1 ve +2 silah gibi düşünebilirsin). burda ortam kesinlikle sıkıcı değil, zira burda yarışı kimin kazanacağını pilotaj belirliyor. aynı durum araba yarışlarında da var (tek markanın tek modeli gibi) fakat isimlerini bilmiyorum.

    haliyle gw2'yi wow dan ayıran en büyük farklardan biri burda. wow'da itemlar savaşırken burda yetenekler savaşıyor. itemların önemli olduğu durum var ama bu her zaman ikinci planda kalıyor. bundan hoşnut olunmaya bilinir, fakat zaten oyun ilk oyundan getirdiği pvp odaklı olma misyonunu taşımaya devam ediyor ve kazananı itemlar değil oyuncunun seçtiği uygun skill set i ve kendi yeteneği belirliyor. şahsen ben ballı olup bir sürü güzel item düşüren birine sırf item larım kötü diye pvp de yenilmek istemem.

    gw2 de karakter yaratırken size bir kaç küçük soru soruluyor bunlar da sizin geçmişinizi belirliyor. böylece oyun içinde sizin karaktere ait bir hikayeye uygun bir senaryo çıkıyor. tüm hikayeleri oynamışlığım yok ama şu an oynadığım hikaye bir online oyun için gayet iyi kalitede. zaten iyi bir hikaye arayışım olsa gider witcher gibi baldur's gate gibi tek başıma takılacağım oyunlara el atardım. hatta bana kalırsa starwars old republic'in övündüğü kişisel hikayelerden daha öteye gitmişler. ama hikayesi dandik diye online oyuna bok atmaya çalışmak biraz komik. (ayrıca benim oynadığım hikaye de epey klişe ama geyik bir dayı verdiler yanıma, sürekli güldürüyo sağolsun).

    peki lvl 80 olduk sonra? diye sorup esas olay wow da dungeon temizlemek dersen yine görüş ayrılığına girersin. pvp odaklı bir oyunda dungeon temizlemeye odaklanmak yine komik bir durum (dungeon var ama öle çok değil ve olmasa da olur gibi). lvl 80 olup wvwvw de gidip guild ce bir kale ele geçirip kaleye guildin adını yazdırmak var. kafayı çalıştırıp doğru stratejiyle savunmak ele geçirmek takım oyununu tavan yaptırmak bana ve benim gibilere çok daha eğlenceli geliyor. fakat sen tabiki arkadaşlarınla dungeon temizlemekten daha çok keyif alıyorsan gw2 kesinlikle sana göre değil. ha dungeon da wipe yemişin, ha ele geçirmeye çalıştığın kalede tuzağın allahını yiyip komple yatmışın. esasen bir fark yok. yine arkadaşlarla konuşurken eğlenebiliyorsun, gülüyorsun. kahkaha atıyorsun (amin oglu esteban sağolsun)

    tank yok evet, healer yok evet, dps yok evet. ama sen hala tank yoksa yenilmez güçte canavarlar olmıycaktır diyorsan gw2'yi zerre anlamamışın be arkadaşım. kimsenin yenilmez güçte canavarlar yenme arzusu yok ki burda, esas gerçek oyuncuların oynadığı iyi savunulan bir kuleyi kuşatıp ele geçirme var. yenilmez canavara karşı bir iki taktik geliştirince o canavarın pek numarası kalmaz ama kale ele geçirmek, savunmak sürekli yenilik gerektirir. bir taktik bir kere söker e sonra? sürekli değişik stratejiler geliştirmen gerek. bu yenilmez canavarı yenmekten çok daha eğlenceli bir o kadar da zor bir durum ve bunu yapmak için üzerindeki item lara değil senin yeteneklerine ihtiyaç var. yani neymiş bambaşka oyunlarmış.

    savaşların karambolle oluştuğu doğruydu ama yavaş yavaş işler değişiyor. epey organize olmaya başladı millet. iki taraf allah allah diyip meydan savaşı yapmıyor artık. arazi şartlarını kullanmaya başlıyorlar. avantajlı yere geçebilmek için geri çekilmeler. sırf arkadaşların arkadan dolanabilsin diye öne çıkıp kendini feda etmeye çalışmalar. düşen adamı kaldırmak için 3 kişinin çaba göstermesi, çok daha organize olmaya başladı savaşlar en azından gandara serverında durum böyle.

    heal meselesi self healden ibaret değil. orda durum sana kalmış. sadece kendini healleme herkes de var ama isteyen herkes skillerini ona göre seçerse başkalarını da healleyebilir hale gelebilir. zaten zafere giden yol takım oyunundan geçer diyorsun ama bu oyunun takım oyunu olduğunu da göremiyorsan gw2 den yine uzak durmalısın. bu oyunda fark, cleric seçtin artık herkesi iyileştirceksin, sen dps sin vurabildiğin kadar vur vs. mecburiyetinden kurtarıyor. ayrıca oyun herkes warior olsun, herkes şu olsun kesin sikeriz mantığından çok uzak, öyle bir durumda kaybetmek mutlak. takım oyununa wow da ihtiyaç olduğundan daha fazla ihtiyaç var orası kesin, zira her mesleğin ırkın bir biriyleriyle komboları var ve çoğu zaman bu kombolarla avantaj kazanmadan pvp kazanmak çor (çünkü bunu rakip size de yapıyor).

    neyse uzun uzun yazdım gereksiz yere.

    özetliyim
    -eğer wow fanboy'unun en önde bayrakla koşanıysanız bu oyundan uzak durun, oyundaki tüm mantık, mekanik ve herşey size ters gelecektir.
    -yine pvp ağırlık bir oyunda pve peşindeyseniz end game e ulaştığınızda sizi tatmin edecek pek bir şey olmıycaktır.
    -online oyunda iyi bir hikaye arıyorsanız fena bir oyun sayılmaz ama hikaye bile arka planda. her lvl da size hikayeyle ilgili görev gelmez diyim.
    -itemları topliyim herkesi patakliyim diyorsanız yine uzak durun. item işe yarar ama herşey sizin oyunculuğunuza bakıyor.
    -arkadaşlarla toplanim dungeon dungeon gezim derseniz yine olmaz pek dungeon yok ve kendi hikayenizde ilerlemeden de dungeon açılmaz.
    -arkadaşlarla pve kasim dersen güzeldir. çünkü pve görevleri çok çok orjinal, tamamen git 50 tane şunun kuyruğundan topla durumu yok. orjinal görevler var, sıkıcı görevler var herşey var. ama bir bölgeyi kafanıza göre farmlayarak gelişemezsiniz, sürekli event farmlıycaksınız aklınızda bulunsun.

    wow dan farklı bir sistem ve tat peşindeyseniz, pvp ilginizi çekiyorsa güzel oyun. ama wow'dan iyisi gelmez hacım diyorsan o zaman wow varken guild wars 2 yle ilgilenip vaktini harcama.
  • beta tecrübelerimize göre hakkında aşağıdaki yorumları yaptığımız oyundur, buyrun.

    *****

    bir oyun için, geliştirme ve yenilik kavramları arasındaki fark.

    bizler oyuncular olarak, artık oyunlardan çok şey bekliyoruz, çünkü geride birçok iyi örnek var.

    oyuncuların istediği herşeyi bir oyun içinde vermek büyük bir ustalık, kolay birşey de değil.

    bunu bu güne kadar en iyi yapan blizzard ve şaheserleri wow du.

    biz wow un bize sunduğu esnek sınırlar dahilinde, addonları kullandık, meslekleri geliştirdik, arayüzlerimizi bize özel hale getirdik. karakterlerimizi customize etme ve başarılarını sergileme şansımız oldu.

    blizzard da bize istediğimiz herşey için sesimizi duyurabildiğimiz bir kürsü ve oyunumuzu özelliştirmek için bir alet çantası verdi.

    eğlendik, çok eğlendik, öğrendik ve bir guild olmanın ileri aşamalarını gördük, beklentilerimiz daha da arttı.

    wow dışında, oyun anlayışına ve mmo ya yeni soluk getiren bir oyunla karşılaşmadık desek yerinde bir cümle olurdu.

    ta ki bu güne kadar.

    şimdi gw2 var.

    eskinin en iyi özellikleri ile yeniyi bir araya getirdiğini söylemeyeceğim, ancak yenilikler getirdiği çok açık.

    "holy trinity" kavramını unutun, quest alıp vermeyi unutun, skill train olmayı unutun, eski ticaret anlayışınızı unutun ve hatta üç beş değişiklikle bir karakter yarattığınız eski günleri de unutun. bunların yerine yeni fikirler yerleştirmeye çalışın, ne yapardınız?

    işte guild wars ı hazırlayan ekibin yaptığı şey tam da bu.

    *****

    gerçekten dinamik bir dünyada yaşıyoruz sadece dünyada değil gw2 de de öyle!

    işte bunun etkileri...

    *** karakter yaratırken, birçok seçeneğimiz var ve bunlar sadece fiziksel görünüşte yapılan ufak dokunuşlar değil. karakterimzin görüntüsünü "unique" kale getirmek için artık pek çok seçenek mevcut ve bunun yanında artık üzerimize giyeceklerimizin renklerine tam olarak karar verebiliyoruz.

    karakterlerimizin bir geçmişi var ve bu bizim seçeceğimiz temel ozelliklere göre şekilleniyor. en iyi rpg ciler bile bir mmo içinde backround yazmak için üşenebilir, özellikle de birden fazla kararter için. gw2 bunu zevkli bir şekilde yapmamızı sağlamış.
    karakterimizin ruhani koruyucusunu ve inancını seçiyorsunuz, kişiliğini seçiyorsunuz; güce mi inanırsınız, idealizm e mi yoksa, cazibenize mi? bir savaşcı için gekçek güç nedir? içgüdüler mi, fiziksel güç mü, yoksa zeka ve kurnazlık mı? herkesin bir pişmanlığı vardır, bu geçmişte kabul etmediğiniz bir fırsat mı, birinin kaybına engel olamamak mı yoksa kendinizi kaybettiğinizde yaptıklarınız mı? sizi yeni dünyanızda hangi ruh korur? bilgelik temsilcisi mi, kuvvet temsilcisi mi, birlik temsilcisi mi, ruh asaletinin temsilcisi mi? bunlar ve bunun gibi seçenekler hem yaratımda hem oyun içinde size, karakterinizi benimsemeniz için destek veriyor.

    *** dünya ile etkileşim, en can alıcı nokta. quest npc sine git görevi al, yap ve teslik et. gerçekde, çoğu zaman siz olayın içine girersiniz, birine yardım etmeniz için illa o kişi ile konuşmanız gerekmez. gw2 de bir yere saldıran düşmanları gördüğünüzde direkt siz de tepki veriyorsunuz ve saldırı püskürtüldüğünde, gösterdiğiniz yararlılığa göre otomatik olarak karma puanı alıyorsunuz, altın, gümüş ya da bronz seviyede ödüllendiriliyorsunuz... bu puanlar ise özel npc lerden alışveriş yapmakta kullanılabiliyor, yani ödülünüzü de, miktarını da siz belirliyorsunuz... üstelik de birine söylemenize ya da bildirmeye gerek olmadan anında alıyorsunuz ödülünüzü.

    *** bir partide healer, tank ve dps olmalıdır. neden? bu oyunda herkes başının çaresine bakıyor, herkes kendi canını düşünmek zorunda, herkes biraz kendini tehlikeye atmak zorunda ve biraz güç kullanmak durumunda. herkesin kendini healleme ozelliği ve savunma becerisi var ve tabii saldırı gücü. emin olun, zor durumda olan herkes bunları yapabilir. bir de her class meele olarak daha fazla damage yapıyor, yani "çok dps" gerektiğinde herkes tehlikeye yaklaşmak zorunda.

    *** açık arrtırmaya teklif verilir! bir ticarethaneye " ben xyz istiyorum, gelince haber verin alacağım deyip düşündüğünüz fiyatı belirtip alışveriş yapmak ne kadar güzel olurdu değil mi? 10 larca kere ah a bakmanıza ve acil mal satmak için chatten spam yapanıza gerek kalmazdı. bu oyunda ah a teklif verip istediğiniz item ah a düşünce onu otomatik çekebiliyorsunuz, belirlediğiniz bedel de satıcıya otomatik aktarılıyor, hatta alıcısı hazır ise saniyeler içinde iteminizi satabiliyorsunuz ve emin olun betada bile binlerce teklif ve satış vardı.

    *** aksiyonun içinde olmak... işte bizim istegimiz. oyunda skiller o kadar akıcı ve silah kullanımı o kadar mantıklı ki, savaş taktikleri herkesin kafasında otomatik oluşuyor. bir balta ve bir bıçak aynı şekilde mi kullanılır? bunlar ayrı yetenekler gerektirmez mi? gw2 de böyle. bir balta yı elinize aldığınız da skil barınızdaki skiller balta skilleri oluyor, bir asa aldığınızda asa... hatta ok türlerinin kullanılış şekli bile değişik. barınızda 10 skill duruyor ve emin olun bu yetiyor. çünkü onları istediğiniz zaman class başına 40 ila 70-80 arasında skill ile değiştirebiliyorsunuz. traitleriniz, silahınız, rune larınız, gem leriniz, iksirleriniz, barınızdaki sectiğiniz skiller, petleriniz ve affiniy ve benzeri özellikleriniz, sizi combat içinde de "unique" yapıyor. bir guardian shield açtığında anlıyorsunuz ki o anda tanklığı o devralacak ve yine biliyorsunuz ki, o bile sonuna kadar hep ön planda kalamaz...

    *** her skill i sizden düşük seviyedeki bir trainerden öğrenmek mi? neden!? bu oyunda size sadece seciğiniz yola girebilmeniz için izin veriyor trainerlar, size birşey öğretmiyorlar. siz becerilerinizi savaşarak kazanıyorsunuz, bir baltayı kullanmadan, bir balta ile yetenek gerektiren hareketleri yapamasınız! savaşlarda en çok balta kullanırsanız, onun hakkındaki herşeyi öğrenirsiniz! gw2, böyle diyor!

    *** seyahat kolaylığı... bir mmo daki en önemli şeylerden biri... neden istediğiniz yere girmek için abc noktasına, kuşcuya ya da portala gidesiniz? karar verirsiniz ve gidersiniz. gw2 haritasında pek çok seyahat noktası var ve haritanızı açıp istediğiniz yerden bunlara ulaşabilirsiniz.

    *** kaynak toplamak... meslekler üzerinde gerçekten çalışılmış. resource u saniye farkla başkasının kapması geride kaldı, artık bunları herkes topluyor, öyle ya, bir kişi bir agacın ya da bir madenin tamanını yüklenip gidecek değil! yemek yapacaksanız ve tarifi bilmiyorsanız, malzemeleri karıştırıp güzel birşey yapmayı umarsınız ve bir yemek bulursunuz, burada da aynen böyle...

    *** bugsuz bir dünya... nasıl olmuş bilemiyorum, ama oyunda neredeyse bug yok... olan bug larda oynanışı pek etkileyecek türden değil.

    *** ilk çıkışa göre dengeli bir pvp... classlar iyi hazırlanmış, pvp haritaları son derece rahat, yapıları son derece kolay anlaşılır durumda... gelişeceğine de eminiz... zira bu oyunu "guild wars" yapan şey en başta pvp.

    *** dünyalar savaşı... serverler birbiri ile yarışıyor ve size oyun içinde raporlar geliyor, server aktiviteleri ile ilgili... bununla ilgili gelecekte oluşabilecek güzellikleri görmek için sabırsızlanıyorum... wow da aq kapılarını açmak için serverce çaba sarfetmiştik, gw2 de de sanırım bunun gibi pve ve mass pvp eventler, kale almalar vs. oyunu hep dinamik tutacaktır.

    *** son derece zor party instancelar, doğru talent ve oyun tarzı olmadan kesinlikle kesilemeyecek bosslar, ölmeden bitirmenin imkansız olduğu bir party instance progress... bu oyunda bu var. eminim ki çok ter dökeceğiz ve büyük ihtimalle guild olmak tam bu noktada önemli olacak, zira, pugla party instance ları yapmak çok zor olacaktır.

    *****

    söylenecek ve istenecek çok şey var...

    gw2 de eminim ki levle kasmak çok eğlenceli olacak, buna eminiz. test ettik ve onayladık. bir single oyun fiyatına bir mmo alıp aylık ödeme düşünmeden oynamak... kaliteli bir iş... işte bu oyunu almak için gerçek nedenler...

    bu oyunun "bence" tek eksiği gerçek bir pve raiding instance progress in olmaması ve addonların eksikliği... her ne haritanın %100 ü end game content zorluğunda ve yapısında olsa da, çevredeki bpssları guilde gerek olmadan kesebiliyorsunuz. addonlar gelir mi bilinmez, ya da sayısız ve sürekli spawn olan ve herkese loot düşüren world bosslar bizi doyurur mu bilemiyoruz... adı guild wars olan bir oyunda guildce birçok şey yapamamak mantıksız geliyor, developerların akıllarında bu konuda birçok şey vardır diye tahmin ediyoruz... ancak bu oyun umut vaadediyor ve belki bize eski alışkanlıklarımızı ve taleplerimizi değiştirtir, neden olmasın?

    birkaç düzelebilecek eksik de yok değil ancak bunları şu anda önemsiz, şimdilik herşey güzel kalsın :) umuyoruz ki guild coexist çatısı altında gw2 de de çok eğleneceğiz. oyun hakkında daha fazla bilgi almak ve tartışmak için www.guildcoexist.com
  • oyun akıyor. adamlar her tabuyu yıkmaya çalışmış. beta'yı oynadım level 23 ranger yaptım.

    tank yok, healer yok, dps yok. peki nasıl ayakta kalıcaz ben range classım toughness'im düşük, bosslar tek atıyor diyorsanız. öncelikle dodge yapmayı ogreneceksiniz, dodge yapamadınız mı? gw2'de herkes res yapabiliyor eğer ölürsen combat içinde başka bir player sizi kısa sürede kaldırabiliyor. dolayısıyla holy trinity olmadan da gayet oynanabilir olmuş oyun.

    leveling oyunda muhteşem seviyede, farming diye birşey yok çünkü mob'lar çok az level veriyor. onun yerine event ve quest'leri yapmak çok daha ödüllendirici. event'ler haritada belli sürelerler oluşuyor çok çeşitli, boss'u kes, şurayı koru ya da escort et gibi genelde savaşa dayalı oluyor event'ler. bitirdiğinizde katkınıza göre exp, karma ve para alıyorsunuz. ayrıca haritalarda quest'ler var bunlar kalp işaretleri ile simgeleniyor. quest'ler çok türlü herşey olabiliyor, birinde inek oluyorsunuz inekler hangi durumlarda nasıl hareket edeceklerini ogretiyorsunuz. quest'leri tek kişi yapabilirsiniz öyle ayarlanmış genelde 15 ila 20 arasında quest oluyor tek haritada, bunları yapmak zorunda değilsiniz, yapınca aynen event gibi exp veriyor. ayrıca üzerinde kalp simgesi olan npc'den görevi tamamladıktan sonra ödüller alabiliyorsunuz bunlar karma puanı ile satılıyor. bunlardan hariç bir de şahsi hikayeniz var bunları yapmak herkesin yararına çok sağlam itemler ve exp veriyr bu görevler fakat leveliniz yeterli değilse girmeyin, bekleyin.

    mob sharing problemleri giderilmiş, artık kesmeniz gereken mob'lar varsa sizden önce gelen adam veya hinlik yapan mobu çalamayacak. çünkü başkası vurmuş bile olsa mob'a siz vurduğunuzda mob ölünce exp herkese geliyor aynısı mineraller için de geçerli, herkese özel mineraller var, başkası aldı ben bulamıyorum haritada derdi yok, aynı anda ikiniz birden bile toplayabilirsiniz. tamamen oyuncu dostu bir yapı olmuş.

    haritada öyle eşşek gibi yürü yok, heryerde portallar var bir haritada yaklaşık 20 farklı portal olabiliyor m'ye bas portalı seç ve anında oraya git çok az bir para istiyor bunun için. artık oyunun yarısı yürüyerek geçmeyecek.

    pk olayı dibe indirilmiş misal level 25'sin fakat level 3 alanına girdin senin de levelin 3 oluyor, bu ne anlama geliyor? öncelikle düşük level'leri öyle tak tuk kesemiyosun pislik yapma olayı minimuma indirilmiş. ayrıca sende level 3 olduğun için oradaki event ve quest'leri yapıp level alabilirsin level 25 alanında olduğu gibi bu oyuna acayip derinlik getirmiş, mesela bi haritayı beğenmedin, düşük levelin oraya git orada bile level kasabilirsin, her harita herkes için oynanabilir hale gelmiş böylelikle (başka ırkın düşük level haritaları mesela hiç gitmediğinzi yerlere gidebilirsiniz)

    haritalarda scout, skill points gibi bonus event'ler var. scout'a uğrarsanız haritanını belli bir bölgesindeki yapmanız gereken quest'leri sizin için anlatıyor, yolunuzu daha rahat bulmanız için. utility skilleri var oyunda bunları açıklamayalım oyunu inceleyen bilir bunları alabilmek için skill pointiniz olması gerekiyor bunları level alarak elde edemiyorsunuz, skill point veren yerlere gitmeniz lazım, burada genelllikle bir boss oluyor ya da skill point'i koruyan tipler bunları kesip skill point'i hak etmelisiniz.

    karakteriniz armor'unu istediğiniz gibi boyayabiliryorsunuz. bunun için slot kaplayan renkler yok. oyunun başında 20 çeşit renk veriliyor, oyun içinde kafana göre armor'unu boya, fashion'cılar için birebir. ileride muhtemelen farklı tarzlardan renkler de açılıyordur. fakat böyle bir şey koyduysan berber de koymalısın oyuna saçını boyamak veya değiştirmek isteyenler çıkabilir. :)

    banka ve auction olayı geliştirilmiş. bankada özel muhafaza slotlarınızdan başka craft itemlerinizi koymak için hepsine özel tek tek slotlar var buraya sadece onları koyabiliyorsunuz. ayrıca auction house'da alıcı da aktif rol oynuyor şöyle ki 15 altına şunu alırım diyorsunuz, bunu gören satıcı size item'i gönderiyor. inventory'de bile basit ama değerli iyileştirmeler var. bag'leri göster özelliği, compact yanı inventory'i sıkıştır yer aç özelliği veya windows ekranı gibi mouse'la inventory görüntüsü büyüt gibi şeyler. ayrıca her item'e upg takabiliyorsunuz bunlar oyunda random düşüyor veya meslek erbabı kişilerden alabiliyorsunuz.

    silahlara göre her sınfın skilleri değişiyor, weapon swap'la çılgın combolar yapabilirsiniz. mesela yere torch at sonra longbow'a swap et ve ok at artık okunuz alevli olacak ve dokunduğu mob burning alacak. yada team combo ranger'san 1 metre arkana elementalist at, o fireball atsın senin attığın oklar alevli olsun.

    anlatılacak daha çok şey var oyunda pvp ağırlıklı gw1, gw2 ile hybrid bir hale gelmiş. dikkat ederseniz pvp'den hiç bahsetmedim bile o ayrı bir başlık konusu. benim gibi mmorpg freak biri için diyebilirim ki oyunda kusur bulmak zor, mükemmel bir oyun bizi bekliyor. alın, aldırın gidin dr satıyormuş.
  • pvp adaleti açısından thief'lerin acilen nerflenmesi gerektiği oyun. ya bir anda yırtık dondan fırlayıp 3 atıyorlar ya da parmak kadar hp'si kalmış yattı artık derken görünmez olup siktirip gidiyorlar sonra ara ki bulasın. amlarına koyayım onların çok ayıp ediyorlar.
    bir de orospu çocuğu necromancer'lar var ki onlara hiç girmeyeyim neyse.
  • chef mesleği inanılmaz zevkli. dün resmen 2 saat tarla tarla dolaştım soğan bulmak için. bulduğum soğanları domates, tereyağ, tuz ve su ile karıştırdım domates sosu öğrendim. sonra noodle yapmayı öğrendim. ikisini karıştırdım ve domatesli noodle yaptım.

    böyle bir oyun vardı lan pizza falan yapardık onu özlemişim resmen. şehirde hastane var, oraya gidip theme hospital gibi bir olayı var mı ona bakarım şimdi. resmen adam öldürmek, event yapmak hariç her şeyi yapıyorum oyunda.
  • orta okul lise yıllarımda bilgisayar oyunu oynarken eğlendiğim kadar şimdi eğlendiriyor bu oyun beni.

    öncelikle şunu anlatim. bu tarz bir çok online oyunda, "çok fazla grind var" ya da "anlamsızca grinddan grind a koşuyorsunuz" gibi durumdan uzak. hiç mi yok grind azıcık var ama bir amaç uğruna bunu yaptığınız için grind olmuyor bu.
    görevlerin birinde şu karavana eskortluk yap, yolda centaur saldırcak, bizim öküze bişi olmasın da sen kalanı doğra. siz de o gazla karavana saldıran herkesi kese kese gidiyorsunuz. grind var gibi yok gibi aslında yok ama aynı görevi bir kaç kez yapmak isterseniz iş grind a dönüyor.

    başka bir event mesela, bahçeyi arılar bastı onları temizlerken de kovanlarını falan da patlat, hatta sağda solda bir kaç saman balyası var onları da kenara koy benim için. şimdi sırf arı kes dese güzel olmazdı, aynı anda bir kaç iş verip hepsi aynı göreve gittiği için grind falan kalmıyor ortalıkta. çok güzel güzel bir sistem.

    yanlız görev yaptığınız yerde görev yaparken bir de event başlarsa çok şenleniyor ortalık.

    geçenlerde çok güldüm. adamın boğası kaçmış geri getirirmisin diyor. gidip boğayı buldum, saldırdığı için boğayı dövecem belli. bir kaç kişi daha yardıma geldi hep beraber boğa dövüyoruz, boğa birden alep alıp üzüm bağına girdi üzüm bağı da yanmaya başladı, göreve ek geldi, yangını söndür. tam bu noktada event başladı, üzüm bağını devasa solucanımsı şeyler basıyor, event sahibi kadın hem kurtlardan kurtarın beni hemde bağda topladığınız üzümleri getirin diyor.
    boğa dövülecek, yangın söndürülecek, üzüm toplanacak, solucanlar kesilecek. felaket bir karmaşa, kısa sürede herşey sona eriyor, dayak yemiş inek de sahibine doğru giderken nasıl oluyorsa (ya da oyunculardan biri mi yaptı bilmiyorum) inek yine alev alıp üzüm bağına giriyor
    bu sırada oyunculardan biri türkçe olarak "sikecem ineğini de üzümünü de, çobanlık yapmaya geldik sanki" diyip oyundan çıktı.
    ben adama gülerken oyuncuların birbirine "bug?" diye sorup durması da ayrı güzeldi.

    eğlenceli oyun vesselam. ama kamera halen rezalet.
  • süper grafikler, acayip detaylı bir dünya, mükemmel bir keşif/quest sistemine sahip olmasına rağmen şahsımı bir türlü sürükleyemeyen oyundur.

    mesela haritayı keşfedip questleri yapmak gerçekten keyifli, bence geleceğin mmo'ları böyle olmalı. realtime event olayı filan harika ama oyun bir türlü sizi içine alamıyor, heyecan yaratamıyor. örnek vermek gerekirse wow'da bir ally-horde heyecanı vardır. önce oyuna güvenli bölgelerde başlarsın gittikçe daha korumasız olduğun, karşı tarafın kontrolünde olan bölgelere akarsın, düşmanın nefesini ensende hissedersin. bazen gank yersin, bazen bir town'da olay çıkar ally-horde birbirine girer. karşında iletişim kuramadığın, kırmızı renkli yapay zeka olmayan bir düşman vardır hep. gidemediğin bölgeler, giremediğin şehirler vardır. o ilkelliğin, yabancılığın bir heyacanı vardır. oyunun hikayesini filan sallamasan/bilmesen de horde-ally olayını bilirsin, yaşarsın. gw2'de sanki herkes kardeş, tek düşmanın ot böcek. oyunun başında tüm şehirleri turist gibi gezebiliyorsun filan. oyunda bilinmezlik, heyecan sıfır..

    etrafımda bu oyuna başlayan herkes 40'ları göremeden sıkılıp bıraktı. ne zaman konuşsak oyunun ne kadar muhteşem olduğundan bahsediyoruz ama kimse oynamıyor. işte öyle garip bir oğlandır gw2..
  • en büyük özellik olarak "zıplama"nın eklendiği oyun.
  • bir süredir the elder scrolls online oynuyorum*. söyleyeceğim daha önce de hissettiğim bir şeydi ancak birkaç gündür yine aynı hisse kapıldım. sadece mmolar arasında değil, muhtemelen tüm oyunlardaki en başarılı bineklere sahip oyunlardan birisi guild wars 2. hayvanın hareketleri, verdiği tepkiler, refleksleri ve biniciye yaşattığı his o kadar gerçekçi ve doğal ki. arenanet binekleri anlatırken bol bol "joy of movement" demişti, haklılarmış.

    ayrıca quest sisteminin de gözünü seveyim. iki saat postacı yapmıyor koskoca kahramanı.
hesabın var mı? giriş yap