• çoktanrıcılığa giriş.
  • cümle içinde kullanımı:

    "hazret-i gavs şeyh osman nuri-yi bağdadi (r.a.) bir rivayette bu olayın tanığı olan gelinlerinin anlattıklarından hareketle şöyle bir olayı aktarmıştır: “şeyhi ziyarete seksen, doksan yaşlarında bir teyze gelmişti. şeyh oğluyla içeriye girdi. bu arada o köylü kadın yüzünü peçeyle örtüp, neredeyse yerlere yapıştı.” şeyh: “teyze biz de senin oğlun yaşındayız. bizden ne mahcup olursun!” dedi.. kadın mahcubiyetinden neredeyse yere yatacaktı. şeyhe çay getirdik. çayı üzümle içiyordu. o yıllarda şeker çok az bulunan bir şeydi. ve konuşmaya başladı... teyze sen on beş on altı yaşlarındaydın... hava sıcaktı... damda yatıyordun... birdenbire zikir sesi duydun ve uyandın... hz.nebi (s.a.v), al ve ashabı, ricalül gayb erleri zikrederek geçiyorlardı... sen onları gördüğünde dehşetten bayılacak gibi oldun...” demiş... bu esnada teyze hayretle yerinden doğrulup yüzünü açarak şeyhe bakmaya başlarken şeyh devam etmiş: “kendini kaybedip tam aşağı düşecekken bir gaybi el seni tuttu... yerine koydu...” dedi ve gülerek sustu. kadının hayretten ağzı açık kalmıştı. şeyhe çok dikkatli bir şekilde baktı... baktı... ve haykırdı: “o beni tutan kişi sendin, aman allah'ım sendin!” diye ağlamaya başlarken, şeyh osman nuri-yi bağdadi (r.a.): “evet... o bizdik...” diyerek gülümsedi. (bu olay olduğunda hazret'i gavs'ın (r.a.) o kadınla aynı yaş diliminde olmadığı, aşağı yukarı 30-40 sene önce dünyaya gelmeden ruhaniyatıyla bu tasarrufu yaptığı oldukça açıktır.)"
    kaynak: http://serserhan.blogcu.com/

    bu devirde bu "üstün insan" lara inanan binlerce, onbinlerce insanın olması, bu üstün insanların ırak' ta yüzbinler abd zulmü ve sabotajları ile ölürken pek bir varlık gösterememesi, bu "üstün insan" ların genelde damdan düşeni tutma, rüyalara girme gibi olaylarda "keramet" göstermeleri beni mest ediyor.
  • 24 yıllık müslümanın, elimden geldiğince okurum, araştırırım ben böyle bir kafa görmedim.

    http://www.youtube.com/watch?v=kcfyesuq7tw (adamın söylediklerini geçtim, konuşma tarzından dolayı da dinlemek gerçekten çok zor)

    abi bu ne, gavsın ve ailesine köle olmalıyız, ayaklarına kapanmalıyız ne demek lan. daha da devam ediyor; biz başımızı yere koycaz, gavsın çocukları ayaklarını başımıza basacak. bu farzdır ne demek.

    bonzai yasaklanmalı.
  • bunların şirk olduğunu anlamak için çok büyük alim olmaya gerek yok apaçık şirk işte
  • antipatik olan bir kelime. allah bakidir, tek hüküm sahibidir. peygamber görevini ifa etmiştir allah'ın mutlak güç ve kudret sahibi olduğunu kullarına iletmiştir. tek şefaatçı allahtır. geriye kalan süreçler allah ile kul arasındadır. bu gavsçılar dış mihrakların en kolay kullanacağı tipte insanlardır. hiç akıllanmayacağız.
  • ben şahsen üstteki entryden tatmin oldum. allah'a tapacağıma gavsa taparım. alemlerde de "ya zaten o aynaydı ben sana tapmıştım" diye kıvırma hakkım olur.

    aynaya tapmak.

    hakkın yansımasıymış da bilmem neymiş. aynaya tapılır mı lan aslını gösteriyor diye. aynayı nereye doğrultursan onu gösterir kardeşim. ben inanmıyorum allaha vs ama madem sen inanıyorsun madem samimisin aslına dönsene kardeşim. ayna yanılır yamulur kırılır ama "asıl" değişmez sabittir. aslından şaşma.
  • kadim şirk dinlerinden ve ezoterik-batıni yapılardan islam'a sızan, allah'ın berisindeki yedek ilahlar konseyinin (haşa) başıdır. müşrik inanışıdır. oysa bu anlayış, kur'anda yerden yere vurulur. allah her an her yerde iş ve oluştadır, şah damarından yakındır ve sadece ilahlığında değil rabliğinde de (rab: yol gösterici, terbiye edici, tekamül ettirici) ortakları asla yoktur. dua ve tevbe o'na edilir, yardım ondan istenir, şükür ve hamd o'na mahsustur. tüm bu sapkın gavs anlayışına tokat olarak tek bir ayet yeter.

    'de ki: "hamd allah´a, selam o´nun seçip yücelttiği kularına! allah mı hayırlı, yoksa onların ortak tuttukları mı?''....yoksa zorda kalan yalvardığında, onun imdadına yetişip sıkıntı ve kederi kaldıran, sizi yeryüzünün hükmedenleri kılan mı hayırlı? allah´ın yanında bir ilah daha var mı? ne kadar da az ibret alıyorsunuz!' (neml suresi 62.ayet)

    kur'ana göre allah, sürekli onun hizmetinde olan melekleri ve seçtiği resulleri vardır. ancak yaratıcının seçtiği resuller bile açık bir kanıt (beyyine) üzerine inerler. dolayısıyla inen bir kitap veya beyyine olmadıkça birinin salih ve allah dostu olduğu, tasarruf yetkisi olduğu öne sürülemez veya bu durum sadece o kişiyi bağlar.

    gavslık meselesini açarsak, ne kur'anda ne sünnette olmayan bu inanışa göre, allah'ın kendisi, resulleri ve melekleri dışında bir de özel güçleri olan veliler konseyi vardır ki bunlar özel kerametleri yanında direk allah ile konuşabilir, pazarlık yapabilir, dünyayı 300 kere turlar. bir nevi allah'ın berisinden bir konseydir (haşa), bunların nasıl ve kim tarafından belirlendiği sırdır, daha ruhlar aleminde belirlenmiştir, sorgulanmaz kur'anın peygamberlere bile vermediği yetkiler bunlara verilir. yahudi kabbalası, hint-pers mistizmi, yeni platonculuk ve batınilik karışımı olan ve bolca şirk içeren bu tasavvuf algısına, göre evren ve tanrı ilim ve akılla bilinemez, bunlar şüphelidir. ilim, bilgi ve akılla uğraşmak yüzeysel görülür. çünkü evren ve tanrı sır ve gizem üzerinedir, ve buna ancak tanrı'nın seçtiği özel seçilmiş kullar vakıftır. buna ermek isteyen o seçilmiş kullara tabi olmalıdır. mürşidi, üstadı, önderi olmayanın kendi başına hakikatleri anlaması, yol bulması mümkün değildir ve bu mürşitlere ölünün ölü yıkayıcıya teslim olması gibi sorgulamadan teslim olunmalıdır. tüm bunlar kur'anda anlatılan islam'a taban tabana zıt olup, kendisi gibi ezoterik-batıni kökenli masonluk, kabbalacılık, budizm veya hinduizme benzer ve de onlar gibi ayrı bir dindir. nitekim gavslık iddiasında olan tarikatlarda kökeninde hindistan-pers mistisizmi kökenlidir. ayrıca sapkın itikatlarına dayanak yaptıkları, her şey yaratıcının bedenidir, aynayız, biz de rabbız diye saçmaladıkları vahdet-i vücud da eski yunan idealizmi ve kabbaladaki adam kadmondur (bizdeki güya insan-ı kamil). o kadar büyük şirktir ki bunu iblis bile demez.

    konu hakkında detaylı bilgi için, (bkz: tasavvuf ayrı bir şirk dinidir/#57314191)

    konunun ülkemizdeki yaşayan en büyük uzmanlarından ve tüm tasavvuf tarihini ezbere bilen değerli ilahiyatçı ali akın anlatıyor: ali akın: gavs, gavs-ül azam nedir, tasavvuf ve tarikatlerdeki şirk batağı

    kanımca tüm bu gavslık, tarikat, velilik, aracılık kültürünün bu kadar yayılma sebebi insanların, yaratıcıyı birleyip ona dua edip hallerine çeki düzen vermek yerine, kolay yoldan emek vermeden torpilciliğe meyletmeleri. yani allah'ı kandıramayız, kötü huylardan vazgeçmek ve salih işler yapmak da zorumuza geliyor, bari bir aracı, torpilci bulalım da kolay yoldan bizi kurtarsın, kapıdan olmadı bacadan girelim, aradan sıyrılalım düşüncesi. lakin şirk allah'ın affetmem dediği tek büyük günahtır, kula kulluk ettiren büyük de bir zulümdür ve sonu ateştir. allah allahlığını kimseye bırakmaz, kimse onu kandıramaz, işine de kimseyi karıştırmaz, kimsenin hatırına da kimseyi kurtarmaz. ancak onun rahmeti, merhameti geniştir ve herkese yeter. tevhide döneni ve salih amel yapanı kurtaracağını vahyinde söylemiştir. sanki allah haşa ulaşılmaz, merhametsiz ve zalimmiş gibi kaçak yollar aramaktan vazgeçilmeli.
  • islam'da vatikan devrimi.

    bu buyuk kolayliktan siz de faydalanin. artik uzun hat gorusmeleri ile ugrasmaniza gerek yok. gavs sizin icin butun bu gorusmeleri ayarliyor. allah ile dogrudan baglantisi sayesinde sizin adiniza sevaplar kazaniyor, gunahlarinizi sildiriyor. mujde hanimlar firsat ayaginiza geldi.

    ancak tuketiciye avantaj saglamasi icin gavs is kolunda rekabet sart. daha ekonomik firsatlar sunacak gavslar piyasada rekabeti arttiracaktir bu sayede tuketiciler ayni hizda erisime daha ucuza sahip olabileceklerdir. gavscell, vodagavs, gavsnet gibi turevlerini heyecanla bekliyoruz.
  • aboo bildiğin gelmiş herif ciddi ciddi savunmuş bu saçmalığı. bize de avam demiş ahaha.

    şimdi aslanım, baştan söyleyeyim ben dinsizim. ateistim. müşrik, kâfir ne bulursan oyum. buna rağmen şunu farkettim ki senin dinini senden iyi biliyorum.

    şimdi, öncelikle tasavvuf avama düşmez, zira tasavvufta avam diye bir şey yoktur. herkes tanrının suretinden yaratılmıştır, öyleyse herkes eşittir. bir kere fenafillaha dahi varsan sen de eşitsin ve senden medet ummak şirktir. bu bir.

    iki. şeytan allah'tan başkasına secde etmemiştir, evet. peki kime secde etmeyi reddetmiştir? adem'e değil mi? peki biz adem'in çocuklarıysak gavs kimin çocuğu? insan hiçbir surette insandan medet umamaz. senin dinin bunu emrediyor. ya gereğini yapacaksın ya da müşriksin. buz gibi hem de.

    kafir out.
hesabın var mı? giriş yap