• tamamiyle bir 90'lar figürüdür (abd'de reklama çıksak your ultimate turkish 90s figure diye çıkılır). yani bir insan bu kadar 90'lar olabilir. o denli ki sanki milenyum geldi ve adam buhar olup dünyadan uçtu.

    sanat dünyasında ilk olarak ibo'nun kemancısı olarak ortaya çıkmıştı.
    dönem modasına uygun olarak çok kısa bir süre içinde, 1993 yılında, daha henüz 23'ünde aşkın yetmez albümü ile piyasaya çıktı. albüm kapağındaki buğulu bakışı içime hep dert olmuştur. albümün çıkış şarkısı, yarkın'ı ilk ünlendiren eseri aşkın yetmez, acayip efektler barındıran fantastik bir üründü. "uzun etme geri dönmem aşkın yetmez aşkın yetmez" nakaratı, ilginç midi tipi 90'lar elektroniğinden efektlerle sükse yapmıştı. bir de çok fazla ara bağrış var şarkıda, zannediyorum arka vokal unbelievable tarzı birşeyler söylüyor ama biz onu ambaliveeee gibi duyuyoruz. uuular hiyalar havalarda uçuşuyor. cümbüş cümbüş yollar da o dönem bu albümün meşhur olan bir diğer eseriydi; ki bu şarkının vardığı en üst nokta ("top achievement"'ı) yarkın'ın otobüs şöförü rolünde yer aldığı bay e filmine soundtrack olmasıydı. tanıma beni de kısmen meşhur olan bir başka eserdi. ben burdan gurur deme'nin girizgahına böyle bir sempati duymaktaydım, o da benim farkımı gösteren dipnotum, alamet-i farikam olsun.

    şimdi bir de bu vatandaşın ismi sorunu var. yani asla ferda veya anıl gibi tek bir isimle anılamamıştır. ferda anıl yarkın olarak ad soyad formunda anılırdı hep. ferda bey, anıl bey, ferdacım, anılcım denilmemiştir bu adama, hep bir ikili isim ya da soy isimli kombinasyon. ben de tereddütte kalıp kısaca soy adını andım hitap ederken.

    ikinci albümü sonuna kadar, sanatındaki en üst noktayı teşkil eder. sene 1995, yere doğru bakan gizemli bir albüm pozu. giriş şarkısı dikkat et güzel şarkıydı. sonuna kadar ve üzülme dönemin bilinen romantik/melankolik eserleriydi. üzülmenin kemanlı girizgahı hatırlanır (malumunuz sanatçı esaslı bir kemancıdır). üzülme'nin klibinde dönemin afetlerinden şebnem dönmez oynadı ve manita oldular bir anda. dönmez o dönem sohbet hatları, gece programları gibi unsurlardan ötürü pek meşhurdu (sonra da "sabah şekeri" oldu), ben o çocuk halimle bile hatuna o dönem ne kadar kurulunduğunu hatırlarım. bu ilişki dönemin magazin konularındandı ve birkaç sene gitti. şimdi yarkın'ın yanakları böyle hep şiş şişti bir de, yağız bir görüntü arz ediyordu, o aklıma düşüverdi bir anda. üzülme biraz klipten dolayı meşhur olduysa da, sonuna kadar daha hoş bir şarkıydı kanımca. zorlama güzelim de aşkın yetmez tadındaydı adeta biraz - aralara garip efektler (yay yay yay yay - uh ah aum tarzı), oynak midi tonlar, ve nakarat (kiminle gittiysen/ah neredeysen orda kal, bunaldım hatta hep orda kal unut gitsin bir zamanı var, zorlama güzelim). albümün bir diğer hatırlanacak şarkısı da canım eseridir (nakarat dizilimi hep bir ilginçtir, böyle bir devrik cümleler üst üste - "haydi bu işi hallet, beni kendinden farzet, ben sana herkesten çok, canım).

    bir süre fetret devrine giren sanatçı, unuttum sanma albümü ile 1999'da bomba gibi diyemesek de şarapnel gibi döndü. şebnem dönmez'den ayrılık acısı falan mı nedir teması bilmiyorum. kapsamsız araştırmalarıma göre ikili üç yıllık ilişki sonrası 98 yılında ayrılmış ve sanatçı dönemin ünlü başka güzelleri (yasemin koşal) ile görüntülenmiş (alın okuyun https://www.milliyet.com.tr/…yarkinda-durdu-5340182). neyse albüme dönelim daha upgrade edilmiş bir müzik, benzer sözler, çok daha profesyonel bir albüm kapağı (plazaların kenarında güneş gözlüğüyle karizma pozlar). vay be bilinen bir eserdi o dönem. şimdi kimse hatırlamaz. vay benim şu halimi yanımda olsan da bir görsen! şimdi yine ikinci bir eseri var ki bu albümün, arabesk pop fantazi ne dersen de işte, o jargonun çok önemli bir eseridir, yaralıyım.

    90'ların sonu ile birlikte ferda anıl yarkın adeta buhar oldu. bu 2000'lerde ne olduysa, türkiye bir 90'lar müzik ünlülerinin ("celebrity"'lerinin) adeta bir kıyımına uğradı. 2006'da bir albüm yaptı, ayrılmayalım diye, benim gibi çöp bir hafıza bile bu şarkıyı zar zor çıkarıp bir yere koyabiliyor. sonra naptı borsa'ya mı girdi, yeni iş mi kurdu ne olduysa, müzik piyasasında, basında, televole'lerde sesi soluğu çıkmadı.
  • aylaaaarrr geçse de, yıllaaaarrr geçse de özlemeyeceğim insan. yokluğunda çok kitap okuduk hiç aklımıza gelmedin reis.
  • ilk çıktığı zamanlarda, şu an afişe etmek istemediğim bir sözlük yazarı tarafından izel çelik ercan gibi bir üçlü zannedilmiş kişidir. hatta malum sözlük yazarı "ferda anıl yarkın şebnem dönmez'le beraber" türünde magazin haberlerini görünce "nasıl olur lan?! grup mu yapıyolar?" gibisinden tepkiler de vermiştir, ama tedavi görmüştür, şu an durumu iyidir.
  • az önce beyaz show'da türkiye'nin en iyi iki üç sesinden biri olduğunu iddia eden şarkıcı. hocam tamam sesin iyi güzel saygı duyuyoruz da biraz egomuzu kontrol altına mı alsak diyorum.
  • mfö kadar tutmamış ve dağılmışlardır.
  • bu adam deniz kuvvetleri gibidir.

    kı$ın tiknaz vucudu icerisine, üstten dört dügme acip apollo creed kılı diye tabir edilen boncuk gögüs killarını meydanda birakan siyah bir gömlek giyerken, mayıs ayi ile birlikte yakla$ık 6 ay kullanacagi beyaz kolları dirsege kadar kivirilmi$ xl olan vucuduna medium gömlege gecer.

    kendisiyle cümbü$ cümbü$ sokaklar $arkisindan beridir televizyonlardan mü$errefiz, katildigi sayisiz televizyon programinda da yerdeki kaldirim ta$larini sayarcasina yere bakarken görmü$ümdür. ya$i oldu 40 hala ortaokul cocugu gibi hafif utangac, aile e$rafi birini bulsa da evlensem gibi bakar.
    haha ama hic gözde bekar demediler bu adam icin allahi var, ben o kadar sene sanat camiasinda olacam bana gözde bekar demiyecekler, yemin ediyorum memlekete elton john olurum.
  • zamanında, björk konserinde omuzuma dokunup "pardon a sırası nerede acaba?" sorusunu yöneltip "en öndeki sıra" cevabını alan björk sever bir müzisyen.
  • gormeyeli antipatikligin dibine vurmus sahis.
  • neden bunca zamandır bir yerlerde göremiyorum diye düşünüyordum. beyaz show'da kendini gösterdikten sonra anladım ki, bu adamı tanıyan kimse programına çıkarmak istemezmiş.

    bir de ikide bir aylaaaaaar diye çılgın atmıyor mu... evlerden ırak.
  • küçükken orjinal kasedi için kuzen kanı döktüren bir şarkıcıdır kendisi.
hesabın var mı? giriş yap