• ikide bir vault'ta yangın çıkaran enclave çocukları yüzünden soğuduğum oyun.

    iki dakka yalnız bırakmaya gelmiyor şerefsizleri; pat bildirim geliyor, "vaultta bişeyler oluyor". bi açıyorum mutfağı yakmışlar. haydaaaa! neyse yangını söndürtüp stimpak stoğumu bu adilere harcıyorum.
    sonrasında elektrikle su paralarını toplayıp kapatıyorum, yarım saat sonra bi bildirim daha, "vaultta bişeyler oluyor". yok artık diyorum, bu defa yakmamışlardır bir yeri, kimse bu kadar salak olamaz! bir açıyorum bu defa da rezidansı yakmışlar. "allah belanızı versin ya, dünyanın capsini harcadım lan ben oranın dekoruna, dışardan çaktırmadan ghoul iç mimar soktum içeri de yaptırdım! :'(" diyorum içimden. bu defa içlerindeki en kalifiye adam yanarak can veriyor, hem de üstündeki bonuslu ceketle. ulan ceketi çıkaraydın bari düşüncesiz herif!

    moral bozukluğuyla rutin tahsilatları yapıp oyunu kapatmadan önce "du bi rush yapayım da fazla mesai kitleyeyim bu gün yüzü görmemişlere" diyorum, bu defa da su deposunu patlatıp ortalığın içine ediyorlar.

    ağlamaklı oluyorum. sonra sonra aklıma fallout 3 ve fallout new vegas'taki kafayı sıyırıp içerdiklere etmediğini bırakmayan overseerlar geliyor, "adamların hakkı varmış aga, bu kadar malla, değnekle kim uğraşsa sıyırır..." diyerek kayıtlı oyunu siliyorum.
  • 2 gun kopek gibi oynadigim, sonra lunchbox glitch'iyle keyfimin icine edilen oyundur.

    belese sinirsiz lunch box alabiliyorsunuz, anlatiyorum:

    1- yeni oyun acin
    2- tutorial'i tamamlayin
    3- basta gelen achievement'lardan 2 tanesi haric hepsini yapiyorsunuz. bu 2 tanesi "sell weapon/outfit" veya "equip weapon/outfit". bunlarin odullerini almayin, skip edip listeden de kaldirmayin. gorevleri yapabilirsiniz ama "claim"e veya notifikasyona basip odulu almadiginiz (yani listeden kalkmadikca) problem yok.
    4- bu 2 tanesi listede durdugu surece gelen butun yeni achievement'lar "get 50 water" "get 50 food" veya "level up 1 dweller" oluyor. 50 water ve level up achievement'lari lunch box veriyor.

    bana gelen dongu (ve odulu) mesela 50 food (caps) - 50 water (lunchbox) - level up (lunchbox) - 50 water (lunchbox) sonra basa donuyor.

    sonra 2'ser tane 3'lu power station, diner ve su tesisi kurup ebesine kadar rush edebilirsiniz. lunchbox'tan para, silah ve rare karakterler geldikce is daha da kolaylasiyor. ben su anda dakikada 6-7 lunch box aliyorum.

    deneme olsun diye yapin da belese yuzbinlerce caps ve butun skill'leri maksimum karakterler olunca oyun keyfi sifira iniyor uyarmadi demeyin.
  • sonu ve aslında bi amacı olmayan oyun. yaptık 80-100 kişi, herkesin mutluluk seviyesi %97.
    e noldu dedim bi boşluğa düştüm.
  • mutsuzluktan çalışamayan insanların olduğu bir sığınak inşa ettim istemeyerek. sizin başınıza gelmesin diye nerelerde hata yaptığımı yazayım.

    en büyük hata hızlı üremek
    ikinci büyük hata da başta verilen silahları sırf görev tamamlamak için satmak.

    her saldırıda ekibin yarısı ölüyor sersefil oldu bütün insanlar. toplu mezara döndü sığınak.

    notlar;

    hamilelik gerçek süreyle 3 saat sürüyor
    hamileler çalışabiliyor
    doğan çocuk 3 saat çalışmıyor ama bu sürede deli gibi yeyip içiyor
    ölen insanlar parayla yeniden diriltiliyor. öldü diye panik yapmayın
    odaları bitişik yapın daha geniş ve verimli oluyorlar. (üç oda yanyana olabiliyor en fazla sanırım)
    odaların geliştirmeleri var mutlaka yapın.
    her insanın çalışabileceği oda karakterine göre değişiyor. mutlaka buna göre yerleştirin insanları odalara.
  • sanırım oyunun en güzel yanlarından biri raid sırasında yerlerini değiştirdiğim kişilerin, raid sonrasında eski yerlerine dönmeleri. tek tek eski yerlerine koymak oldukça uğraştırırdı.
  • telefon için başarılı bir oyundur. hele keşfe gönderdiğiniz elemanlarınızın başından geçenleri okuduğunuz ekran baya old school adventure havası veriyor.
  • oyunda deathclaw saldırıları 60 dweller'a ulaşınca başlıyor. en mantıklısı dweller sayısını 59'da tutup, deathclaw saldırılarına karşı koyabilecek kadar geliştikten sonra üremeye devam etmek.
  • oyun zevkinizin içine edecek klasik bir hile buldum piçliğine yazıyorum.

    ipad için sistem saatini ileri alırsanız zaman oyun içinde de hızla akıyor. on dakikada keşif görevlerinden zengin olabiliyorsunuz.
  • dış mihtakların, türk aile yapısını sarsmak için çıkardığı yeni oyun. oyunda, afedersiniz istediğinizi istediğinizle s*kiştirebiliyorsunuz. işte bu türk aile yapısına ters. oynamayınız, oynatmayınız.
  • oyunu en başından azıcık düşünerek oynayınca zaten vault kısa süre içerisinde dengesini buluyor ve hiçbir şeye dokunmadan kendi başına devam edebiliyor neredeyse. ne çoğalmak ne de üretim yapmak için oyuncunun hiçbir motivasyon kalmıyor bu durumda. kilitli olan odaların çok büyük bir çoğunluğu da adamları geliştirmek ve daha hızlı üretim yapmak için gerekli ama zaten dengeyi bulan bir vaultta böyle ihtiyaç olmuyor. dengeyi bozacak çok fazla girdi de yok buna ek olarak. dışarıdan saldıran adamlar da, radyoaktif böcekler de öldürmesi kolay ve bir o kadar sıkıcı etmenler.

    candy crush'ı geçmesine sevinmiştim bu oyunun ama bu tekdüzelikten sonra hak etmediğini bile düşünüyorum. candy crush en azından haftalarca insanı bağlayabiliyor, her seferinde oynamak için bir bahane yaratıyordu.

    üzgünüm ama olmamış fallout shelter.
hesabın var mı? giriş yap