4 entry daha
  • matematik ve geometriyle olan ilgisi, özellikle resimlerindeki perspektif arayışlarını açıklar; resimde ve figürlerde geometrik formlar kullanmış bolca.
    ama perspektiften ziyade çizgi, gölge ve ışık kullanımı konusunda, artık üstat mı desek ne desek.
    ışık ve gölge kullanımıyla, o döneme dek benimsenen çizgici anlayışı oldukça kırıyor; ışığı hem biçimleri, hem de biçimlerin yuvarlaklığını vermede kullanıyor.
    figürleri de tüm hacmi ve ağırlığıyla veriyor (özellikle dönem üzerinden düşünerek bunları belirtmek lazım, öyle değil mi ya.)
    resimlerindeki hareketin statik olduğunu, hareketin işleyişinin görülemediğini de eklemek lazım gerçi.
    statik mıtatik, gerçek bir biçim ustası francesca.

    ve özellikle 19. yüzyılda, paul cezanne gibi ressamlar francesca'yı tekrar keşfediyorlar, iyi yapıyorlar.
6 entry daha
hesabın var mı? giriş yap