8 entry daha
  • film, babası öldükten sonra para kazanmak için iran’ın güneyine çalışmaya gelen 14 yaşındaki mehrollah’ın hikayesini anlatır. mehrollah eve döndüğünde annesinin bir jandarmayla evlendiğini öğrenir. bu gerçekliği kabul edemeyen mehrollah üvey babasına jandarmaya karşı cephe alır. yönetmen filmin başkahramanı gurbette para kazanan yetim işçi mehrollah’ın eve döndüğünde yaşadığı hayal kırıklığını anlatırken, jandarma’nın da hayatını anlatmayı eksik etmez; kısır jandarma’nın tek isteği bir çocuk babası olmak lakin kısır olduğundan karısı onu boşamıştır. bu iki karakteri birleştiren ve aynı zamanda çatıştıran ailedir. mehrollah’ın üvey babasının evinde beylik silahı alıp kaçmasıyla üvey baba hem işi hem de babalık gereği mehrollah’ın peşine düşer. üvey oğlunu ehlileştirmek, zapt etmek, tahakküm altına almak isteyen üvey baba sahil kentinde yakaladığı üvey oğluna kelepçeyi takar. ikiliyi birleştiren aynı zamanda ayrıştıran motor bozulunca ikili yola motorsuz devam eder. eve dönüş yolunda ikili doğal ve beşeri bela ile kazalarla karşı karşıya gelirler. motosiklet bozulduktan sonra ikilinin arasındaki somut-teknolojik alet yok olur, ikiliyi bağlayan kelepçe kalır. çölde yol almak zorlaşıp, sıkıntılar çoğaldıkça ikili birbirine yaklaşır. çeşitli sıkıntıları beraber aşarlar suyu paylaşılır, çöl fırtınasını birbirlerine sarılarak atlatırlar, onları birbirine bağlayan resmiyeti temsil eden yapay bağlılık olan kelepçeyi atsalar bile birbirlerinde kopmaz aksine aralarındaki duygusal bağın kuvveti ikiliyi daha yoğun birleştirir. dindarların çile çekmek, inzivaya çekilmek için kaçtıkları kara parçasının en acımasız ehlileştiren mekanı olan çöl bu sefer birbirine zıt iki insanı birbirine bağlar. çöl de yalnız olduklarını anlayan ikili insan olarak birbirlerinin farkına varırlar. filmin sonuna doğru çölde bayılan üvey babayı üvey oğul suya kadar taşır, lakin filmin finalinin yoruma açık biter. iki karakterimizin zor durumdaki erdemli davranışıyla filmden yardımlaşma mesajını alırız. macid macidi ilk filmde olduğu gibi bu filminde de çocuk kahramana yer vermiş. yine iran’ın sosyo-politik ve ekonomik sıkıntılarını minimalist aksiyon ve dram içerikli bir hikaye üzerinden anlamış. filmdeki en güzel karakter ise eniştesinin yanında karın tokluğuna çalıştırılan kara kuru yüze sahip latif’ti
4 entry daha
hesabın var mı? giriş yap