4 entry daha
  • ilk feminist yönetmenlerden kenji mizoguchi’nin kadın merkezli bir filmini izliyoruz. oharu genç, güzel, aşık bir kadındır. oharu sevgisi yüzünden kast sistemini ihlal eder böylece oharu'nun hayatı alt üst olur. film mikro bir açıklama yaparsak kadınını bir soylu iken bir dilenciye dönüştüğünü anlatıyor. oharu bir ‘’meta’’ dönüşür, arzusu dışında on 14 el değiştirir. kaderin güzellikle ters orantılı olabileceğini söyleyen bir film. kenji'nin gerçekçi dili ve uzun çekimleri ile filmin inandırıcılığı artırılmış ayrıca dikkatimi çeken bir nokta japon geleneksel evlerinin sinema çekimleri için çok uygun olduğudur. odalar hep bağımlı ve paravanlar arası geçiş var. 1. oharu aşık olduğu adamla olur. yasak aşk ortaya çıkar ohara sürgün yer adam öldürülür. 2.oharu ailesi ile yaşar. 3. oharu güzelliğinden dolayı şehrin lord oharu’dan bir evlat edinip oharuyu gönderir. 4. oharu tekrar ailesine döner. 5. babası ticaret yapabilmek için kızını bir genel evine satar. 6. bir adam muhabbet tellalından oharuyu satın almak ister. 7. bababı evi tekrar döner 8. bir aileye hizmetçi için gider. 9. yelpaze çıkarcısına aşık olur iyi niyetli adamla iki gün evli kalır çünkü o adam da ölür. 10. baba evinden, buda’ya sığınır rahibe evine. aldığı borç para sebebiyle tapınaktanda sürgün yer. 11. tapınaktan sürüldükten sonra hırsız bunichi ile tanışır. ama kısa birliktelikleri kısa sürer. 12. oharu ilk zamanlarda tanıştığı bir sokak fahişesi gibi sokak kadını olur. üç telli çalgısını çalar 13. üçtane seks işçiliği yapan kadınla tanıştıktan sonra oharu onlarla beraber iş yapar. 14. bir gün bir adam oharuyu kiralayarak götürür. oharuyu ibret alsın diye kendi arkadaşlarına gösterir. 15. oharu 50 yaşında ailesine döner. oğlu büyümüş lord olmuştur. 16. oharu oğlunu görmek için saraya gider. sarayda oharunun geçmişi yüzünden kirli olduğu düşünülür tekrar sürgün edilir. 17. oharu bir dilenci olmuştur. ve film böyle biter. tüm bu durumu yaşamasının sebebi sevgisi yüzünden ihlal ettiği kast sistemidir. ohar'unun kaderinin güzelliğiyle doğru orantıda olmadığına şahit oluruz. filmde kadın dayanışmasını da görüyoruz
1 entry daha
hesabın var mı? giriş yap