27 entry daha
  • hazret-i pîr mevlana mesnevisinde buyurur ki "beş duyudan beş musluklu bir testinin bu suyunu her türlü pislikten temizle. böylece bu testiden denize doğru bir yol olsun; testim deniz özelliğini alsın. sen hediyeyi sultanın huzuruna götürünce, temiz görsün, padişah ona müşteri olsun. ondan sonra onun suyu sonsuz olur, benim testimden yüz dünya dolar. muslukları kapat ve onu küpten doldur. -hak- buyurdu: gözlerinizi nefsi arzuya kapatınız."

    "beş duyudan beş musluklu bir testinin bu suyunu her türlü pislikten temizle."

    insanda görme, işitme, koku alma, tat alma, dokunma olmak üzere beş adet zahiri duygu vardır ve hazret-i mevlana bu beş hissi "suya", onların bulundukları uzuvları beş adet "musluğa", hepsinin ikamet yeri olan bedeni de "testiye" benzetiyor ve ardından zımni olarak "rabbim; haram olan şeylerden beni koru ki testi de, muslukları da, içindeki suyu da kirlenmesin" diye dua ediyor.

    "böylece bu testiden denize doğru bir yol olsun; testim deniz özelliğini alsın."

    suyu tatlı ve berrak bir akarsuyun hemen kenarına fazladan bir deliği olan bir testi konulsa aşikardır ki o akarsu aktıkça suyu testiye dolacak, bir ağzından giren suyun diğer tarafından çıkması sureti ile içinde her daim akarsuyun tatlı ve berrak suyunu bulunduracaktır ve hal böyle olunca testinin zamanla akarsuyun âb-ı hayat huyunu alması işten bile olmayacaktır.

    "sen hediyeyi sultanın huzuruna götürünce, temiz görsün, padişah ona müşteri olsun."

    testimize akan su âb- hayat huylu tertemiz bir su da olsa eğer testimiz kirli ise içine akan suyu da kendi doğası ile lekeleyecektir. akarsuyun ilahi feyzinden hakkı ile istifade edebilmek için kalbimizi allah'tan hariç her şeyin sevgisinden arındırmalı ve ahlakımıza batıni temizlik ile çekidüzen vermeli yani mevhum varlık ve benlik algımızı yıkmalıyız. bu da bir kamil insanın, manevi doktorun tedavisi ve yol göstermesi ile olacak iştir.

    "ondan sonra onun suyu sonsuz olur, benim testimden yüz dünya dolar. muslukları kapat ve onu küpten doldur. -hak- buyurdu: gözlerinizi nefsi arzuya kapatınız."

    beden testisinin musluklarını kapamak, beş duygumuzu da haram olan şeylerden korumaktır ki o duygulardan birinden gelecek kirli bir duygu testimizi kirletecektir. bundan kaçınabilmemiz için cenab-ı hak nur suresinin 30. ayetinde; "mü'min erkeklere söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. bu davranış onlar için daha nezihtir. şüphe yok ki, allah onların yaptıklarından hakkıyla haberdardır." diye buyurmuştur. eskilerden bir arif kişi demiştir ki "şeytanın insan nefsini en hızlı ayartma vasıtası gözleridir. çünkü diğer dört hisin görece olarak ayartılması daha zordur; kulak güzel bir ses işitmeden, burun şehvetli bir koku duymadan, ağız haram bir lezzeti tatmadan, eller yumuşak bir şeyleri ellemeden evvel şehvetlenmez. fakat göz yakın olsun uzak olsun haram olan şeyleri görür, adeta günahları uzaktan avlar."

    biz kullara düşen, başta baş gözümüz olarak bütün hislerimizi haramlardan, gönül gözümüzü allah'tan gayrı her şeyin sevgisinden arındırmak ve yüce rabbimiz allah'a bizi manevi denizine ulaştıracak mana hekimi bir kulunun rahmet nazarını ve muhabbetini nasip etmesini dilemek ve bu hususta enfal 62-63'e sığınmaktır, hem bizi pîr geçinen sahtekarlardan koruması hem de hakikilerine sevdirmesi açısından.

    "eğer seni aldatmak isterlerse bilmiş ol ki sana yetecek allah'tır. o, seni bizzat kendi yardımıyla ve mü'minlerle destekleyen ve onların kalplerini uzlaştırandır.şayet yeryüzündeki şeyleri tümüyle harcasaydın sen onların kalplerini uzlaştıramazdın. fakat allah onların arasını uzlaştırdı. şüphesiz o mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir."
5 entry daha
hesabın var mı? giriş yap