4 entry daha
  • floransa'daki meşhur perseus heykeli güzelliğinin yanında ortaya çıkışının aşırı zahmetli olmasıyla da konuşuluyor.

    cellini perseus heykeli projesini cosimo'ya götürmüş, cosimo tunç heykel için fazla detaylı gördüğü projeyi "rezil olacaksın, olmaz bu iş" diye istemese de ısrarcı olmuş ve siparişi kapmış.

    döktüğü heykelin çok fazla kıvrımı olması nedeniyle tunç tüm kalıba yayılamadan donmuş. cosimo haklı çıkacak diye ödü patlayan cellini bulabildiği ne kadar mobilya, gümüş varsa ateşe atıp tunç kalıba dağılana kadar harlamış, nihayet perseus'u yaratmış.

    medicilerin floransa'nın iyice tepesine çöreklendiği dönemde yapıldığı için siyasi anlamlar da yükleniyor bu heykele. deniyor ki, meydanda floransa cumhuriyetinin temsilcisi olarak görülen ve o devirde yapılan davut ve yanındaki herkül heykelleri doğrudan perseus'un tuttuğu medusa'ya bakar haldedir. medusa'ya bakan taşa dönüştüğü için de bi anlamda cumhuriyeti ve medicilerin düşmanlarını ezikleme hareketidir. ne kadar doğru bi yorumdur bilemem, sanat tarihçileri saçmalıyorlar bazen.
3 entry daha
hesabın var mı? giriş yap