• michelangelo'nun floransa'da bulunan büyüleyici heykeli, görenin ağzı bir karış açık kalır. cellut'u, sapanla gözüne taş attıktan sonra alt eden muzaffer genç davut'u tasvir eder. tek kelimeyle dingin bir heykeldir. michelangelo'nun çarpışmadan sonrasını tasvir etmeyi seçmesi tesadüf değildir zira rönesans insanın zaferinin dönemidir. barok dönemde ise aynı olay (ve dolayısıyla davut), bernini tarafından taşı atmak üzereyken, korkulu ve telaşlı bir şekilde (eş güzellikteki bir heykelle) tasvir edilecektir. (bkz: rönesans) (bkz: barok)

    edit: michelangelo çarpışmadan sonrasını tasvir filan etmemiş, götümden uydurmuşum. hatta o güne dek geleneksel olarak hep çarpışma sonrası tasvir edilmesine rağmen michelangelo öncesini anlatmayı tercih etmiş. sıçtı bütün teori, görüyo musun.
72 entry daha
hesabın var mı? giriş yap