9 entry daha
  • metallica'yi sansli zamaninda yakalamis olan produktor ve muhendis. grubun gozunu henuz para burumemisken, daha korpe zamanlarinda alip yetistirmis, buyutmus adamdir.

    ayrica johnny zazula gibi bu kisi de metallica'nin gunumuze kadar gelmesinde ve bu kadar buyumesindeki ilk destekleri cikmis kisidir.

    grup kendisiyle danimarka'da tanisiyor ve lars'in hemserisi olmasi uzerine birlikte calismaya sicak bakiyor metallica. tabi o zamanlar grubun elinde sadece kill 'em all var ve para halen yok. sadece kayitlar, demolar falan var ellerinde. bu abimiz de oturup bunlari dinledigi zaman anliyor ki kendisi el atmazsa bunlardan bir bok olmayacak. genis capli bir restorasyon hareketi ile 4 kisilik metallica'yi cliff haric cekiyor bir kenara. cliff haric, cunku kendisinin zaten metallica'dan once de saglam bir muzik altyapisi var idi ve diger elemanlara nazaran cok daha profesyoneldi. neyse, once lars'a davulun metronom, ritim, partisyon, olcu gibi seyler anlasilarak calinabilecegini gosterdi ve bunlari kendisine bizzat ogretti. diger yandan kirk'un yazdigi sololari duzenlemesine yardimci oluyordu. ote yandan da james'in hem gitar tonunu ve hem de vokali icin en iyi ses araligini buldu. butun bunlardan sonra ride the lightning'i kaydettiler ve sonuc tabii ki de mukemmel oldu.

    sonrasi bir nebze daha kolay oldu zaten. grubun cebine nihayet biraz para girdi ve rasmussen abinin de mukemmel produktorlugu ve muhendisligiyle, master of puppets cikti. daha sonra cliff gitti, grubun psikolojisi bozuldu. and justice for all icin de rasmussen ile calistilar tabi ama albumdeki baslarin lars tarafindan yok edilmesi ve james'in buna gozleri ile gordugu halde goz yummasi vs. albumun kalitesini dusurdu hep. kendinden sonrakileri de tabi. ama flemming rasmussen bu albumden sonra metallica ile bir daha hic calismadi.
1 entry daha
hesabın var mı? giriş yap