5 entry daha
  • putlarla ilgili en gerzekce hikaye su sekilde aklimda kalmis. islamiyetin "vahyolusundan" sonra hak dinine inanan bir genc (4 luden birisi olabilir), evinde putlara tapan anne babasina diklenerek "bu putlara neden tapiyorsunuz, bunlarin kendilerine bile hayirlari yok!" diyor, soyle eliyle bir vuruyor, deviriyor, put kiriliyor. anne baba "aa hakkatten kendine bile hayri yokmus" diyor, kendine bile hayri olan hak dinin tanrisini benimsiyorlar (ya da uc asagi bes yukari boyle bir sey).

    bu ve benzeri hikayelerin (bir tane de kabeye girip butun putlari kiran elemanin hikayesi vardir ki, buna benzer bununla ortusur sapsalliktadir. editim bicim bicim: bu eleman anladigim kadriyla bazi kaynaklara gore ibrahim imis, bazi kaynaklara gore islamin peygamberinin ta kendisiymis. her halukarda fiil hakkindaki dusuncem editlenmemistir, aynidir.) gerzekligi devletlesmis, sistematik islamiyetin (ki ben baskasini bilmiyorum) resmi tarihinin boylesi sahtekarliklardan medet ummasini izah edebilmek icin, put un oncelikle ne oldugunu anlamamiz gerekir.

    put, maddesel varligiyla, bicimiyle, materyali ile "kutsal" ya da "ilahi" degildir. put bir semboldur, sembolize ettigi degerin, varligin, ilahi kimligin ibadet esnasinda maddelesmesi, tabulastirilmasi, ikonlastirilmasi hayata bir hatirlatici, bir mihrak olarak alinmasidir. bu anlamda put denen seyin camilerdeki mihraptan, kabeden ve oradaki "havada asili olduguna inanilan tastan", hatta ve hatta kibleden pek bir farki yoktur: inanilanin ta kendisi degil, inanilan ile inan arasinda bir aracidir. butun bu kurumlarin maddi, materyal platformda "dingildemesi", kirilabilir, ya da kendine hayri olmaz olarak nitelendirilebilmesi (ki kabenin buyuk restorasyonlar ile bugune geldigini soylemeliyiz) sembolu oldugu kutsal degerin "kendisine yetmez" oldugunun bir delili degildir.

    lakin fantastik bir sekilde islamiyetin "dalalet" icindeki putperestlige karsi ustunlugunun boylesi ornekler ile anlatilmaya calisilmaktadir. oysa ki islamiyet (dogru buluyorum veya bulmuyorum ayri konu) sosyal anlamda maksadi birlestiricilik olan, bir ideal altinda sosyal bir butunluk kurmayi amacalayan bir sistemdir. putperestlik ise (ki bu bile zirva bir terim: putperest diye bildigimiz kisiler ve toplumlar kendilerini puta tapiyor olarak tanimlamazlar. inanclari ile alay edilmesini istemeyen herkes kadar inanclidirlar. ) genel anlamda bunu daginik gruplar ve sektler ile saglayabilmekte, herkes "ilah"lar arasinda istedigi sirada ve onemde, duruma gore secim yapabilmekte ve baskalarinin da yapabilmesi hakkini gozetip, kolamakta idi. yani bir putperest diger putperestin evine gidip "senin bu put da ayni bir okuz, bak durtuyorum iki saattir bir hareket yok" demeyi aklindan gecirmedigi gibi, kendi putunun ustunlugunu ispat icin turlu ibisliklere girmeye tenezzul etmiyor idi (sanirim kabe gibi bir panteonun varligi da bunu ispatliyordur).

    islamiyetin bu anlamda bu oykuler isiginda "birlestirici olmak" adina tolerans ve fikri gucten ziyade zirva bir saldirganliga sirt dayadigi gorunmektedir. ne puta, ne de kollektif tekili olan allaha inanmayan birisi olarak beni pek geren bir durum degilse de, gercekten inanmis, islamiyeti fikri anlamda ustun kabul eden insanlarin bu "hikayelere" tahammul edebilecegine inanmiyorum.

    yani islamin ustunlugu ya da akla yatkinligi muminlerinin putperestlerin inanciyla tassak gecmesinden, yanlis yunlus tanitmasindan geciyor olamaz, olmamali. oysa ki din kulturu ve ahlak bilgisi adina bu tur ahlaksizlari senelerce okudum, bu durumun aleyhinde bir tepki alamadim hayret ediyorum.

    entryimi dumbuk otesi bir insanin sozleri ile sonlandirmak istiyorum

    "(elindeki kurani sallayarak) putlara tapmayin! allaha tapin!" - resmi meczup
101 entry daha
hesabın var mı? giriş yap