2 entry daha
  • warui yatsu hodo yoku nemuru (hikayeye bakınca türkçesinin sikeyim böyle memuru olduğunu anlıyoruz) ardından çekilen sanjuro ikilemesinde ve öncülü olan 50ler kurosawa filmlerinin ekseriyetinde olduğu gibi yine bir şekilde iyiyi adreslemeye çalışıyor. nedir peki olayı? işini kötü yapan ve işini kötüye kullanan memurların kuyruğunu kıstırmaya çalışan bir adamın hikayesi. en noiryeninden bir intikam işi, en imkansızından da bir aşk.
    akira kurosawa'nın bu iyi kimdir nedir sorularıyla kafamızın içine oturduğu filmlerini ayrı bir seviyorum ki bu da filmografisinin yüzde 90'ını falan kapsıyor. iyiliğin gölgelediği çıkar motivasyonu ve kötülüğün hiçbirşey göründüğü gibi değildirciliği yani bu içiçe geçmişlik işte bu yinyang en nihayetinde bu doğulu bakış adamın her filminde bir şekilde var. doğulunun paraleline ise batının ve batılılaşmanın armağanı modernleşmeyi, modernleşmenin armağanı bürokrasiyi ve bürokrasinin armağanı yozlaşmayı yerleştiriyor adam. içselleştiremiyor restorasyonu, düzeni, hırsını memurlardan çıkarıyor. nihayetinde dualden duale konup genişliyor film, kurosawa ve filmografi.
2 entry daha
hesabın var mı? giriş yap