8 entry daha
  • yorgo bacanos, ud denince akla gelen önemli isimlerden birisidir musikimizde. başlıca benimsenen 3 ud ekolünden birisinin sahibi sayılır. ajiliteye verdiği önem ve metalik tınısı ile ayrı bir lezzettir. mızrabı şerif muhittin targan gibi tam göğse değil de tellerin kenarına vurur, metalik sesin sebebi de bu stildir.
    uda en yakıştığını düşündüğüm sözlü eseri "hala kanayan kalbimi aşk ateşi dağlar" isimli mahur şarkısıdır. altını çizmeden geçemeyeceğim bir icra örneğine de "sevdi gönül ey melek-i sima seni" isimli şarkıda rastlanır. bu eserde refakat sazı olarak icraya başlayan sanatçı, küçük bir giriş taksimiyle dikkati eserden alır ve uda odaklar. soliste eşlik esnasında aralardaki geçişleri ve nağmeleri ise gerçek manada dinlenmeye değerdir. kendisinin hızına yetişmek önemli bir iştir.
    (bkz: hala kanayan kalbimi aşk ateşi dağlar)
    (bkz: sevdi gönlüm ey melek sima seni)
6 entry daha
hesabın var mı? giriş yap