wolfenstein
-
yapımcı(lar) sanıyorum "abi ortaya karışık bişeyler yapalım" diyerek başlamış işe. şöyle ki: (attention!! spoiler içeriyor gibi)
*ikinci dünya savaşı + bilim kurgu olsun . "tik"
*ikinci dünya savaşına has silahlar + übersonic basküler dondurucular olsun. "tik"
*birbirinden bağımsız, hatta alakasız, hatta çılgın mekan tasarımları olsun. "tik" (farm bölümü mesela. o ne lan! çiftlikte başladık, uzaylılardan kaçarken bitirdik. koskoca tesisi yerle bir ettik. utanmasam sonlara doğru fear tadı aldım diyecem yani o derece)
*upgrade olsun. bunun için gizli gold, tome falan yerleştirelim, her deliğe girsin çıksınlar oyunun süresi uzasın. "tik"
*büyümsü özellikler ekleyelim hafiften clive barker's undying havası verelim. "tik" (ki prey'i de unutmuyoruz. spirit walk olayı)
*ana bir şehir olsun, görevler alsınlar, hafiften diyaloğa girsinler, gizli görevler serpiştirelim. oradan oraya geçiş yaparken boş durmasınlar, paso aksiyona girsinler. "tik"
*görseller tatmin edici olsun ama fazla da sistemleri kasmasın. güzel efektler, ışık oyunları yapalım. mesela mutlaka kırılmaz/telli cama atlayan yaratık sahnesi olsun, patlamalar olsun, uçuşmalar olsun. "tik" (grafik motorunun id tech 4 olduğuna inanmak cidden güç)
işte budur. gayet basit bir mantık ve ortaya çıkan fevkalede eğlenceli bir oyun. ben "wolfenstein: çorba" diyorum bundan sonra.
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap