7 entry daha
  • laurel ve hardy'nin tontiş olanı...

    ve bugün doğum günü... (1892 georgia, abd)

    norvell hardy beş çocuğun en küçüğüydü. babası 1892'nin sonlarında öldü; genç hardy daha sonra babasının ilk adı olan oliver'ı benimsedi, ancak arkadaşları ve ailesi tarafından "babe" olarak biliniyordu. çocukken şarkı söyleme ve vodvil gösterilerinde turneye çıktı. hardy 1913'te bir sinema salonunu yönetirken, ekranda gördüğü oyunculardan daha iyisini -en azından daha kötüsünü- yapabileceğine karar verdi ve ertesi yıl jacksonville, florida'daki lubin stüdyosunda çalışmaya başladı. bu ilk sinema filmlerinin çoğunda tehditkâr "ağır" rolünü oynadı. hardy sonraki on yıl boyunca çeşitli stüdyolar için 200'den fazla kısa filmde rol aldı (outwitting dad [1914] ile başlayıp oz büyücüsü'nün 1925 tarihli sessiz versiyonunda teneke adam olarak görünmesi de dahil). 1926'da laurel'le birlikte hollywood'un en büyük komedi fabrikalarından biri olan hal roach stüdyolarına katıldılar. ikili kısa süre içinde roach'un "all-stars" adlı, birçok kısa komedide yer alan komik oyunculardan oluşan topluluğunun üyeleri oldular. yapımcı roach ve yönetmen-süpervizör leo mccarey laurel ve hardy arasındaki kimyayı fark ettikçe, komedyenler daha sık birlikte çalışmaya başladılar. 1927'nin sonunda resmen bir ekip haline gelmişlerdi; ilk başarılı ortak komedileri putting pants on philip (1927) adlı sessiz filmdi.

    komedilerinde beyinsiz ama sonsuz iyimser iki arkadaşı canlandırdılar. laurel, sorunlarının çoğuna neden olan kurnaz bir ahmaktı; hardy ise planları her zaman ters giden, kendini beğenmiş, huysuz, zorba bir gevezeydi. inanılmaz cehaletleri ve aptallıklarıyla tipik olarak basit, günlük bir durumu "başka bir güzel karmaşaya" dönüştürmeyi başarıyorlardı. güçlü ama çevik hardy sık sık laurel'in kronik sakarlıklarının kurbanı olur ve bunun karşılığında öfkesini arkadaşından çıkarırdı. klasikleşmiş ve sık sık tekrarlanan bir skeçte, iki adam ikonik melon şapkalarını sorunsuzca değiştiriyor ve hardy, laurel'in çok küçük şapkasını defalarca başına tünemiş halde bulunca giderek daha fazla telaşlanıyordu. hardy sık sık nazlı bir şekilde kravatıyla oynayan, ancak olay örgüsü ilerledikçe laurel'in beceriksizliği karşısında utanç içinde kalan cesur bir çapkın olarak tasvir edilirdi. sessiz film dönemi sona erdiğinde, ikili the battle of the century (1927), leave 'em laughing (1928), two tars (1928), liberty (1929) ve big business (1929) gibi komedilerde büyük popülerlik elde etti.

    sessiz dönemin diğer pek çok aktörünün aksine laurel ve hardy sesli sinema filmlerine kolayca geçiş yaptı. hardy'nin güneyli tonu karakterine mükemmel bir şekilde uyuyordu ve müzikal filmlerin popülaritesinin artmasıyla, eğitimli şarkıcı sonunda bir dizi filmde tatlı tenorunu kullanabildi. bir performans uzmanı olarak, komedi rutinlerini yazma ve yaratma işini genellikle ortağına bıraktı. roach stüdyosu için çalışmaya devam eden ikili, ilk başta sesli kısa filmler yaptı. the music box (1932) en iyi kısa film dalında akademi ödülü kazandı. pardon us (1931) ile başlayarak uzun metrajlı filmler de çektiler. uzun metrajlı filmlerinden sons of the desert (1933) ve way out west (1937) genellikle klasik olarak kabul edilir.

    1940'larda başka stüdyolar için çekilen laurel ve hardy filmleri genellikle o kadar başarılı olamadı. 1950'lerin başında ikili bir sahne gösterisiyle ingiltere turnesine çıktı. hardy felç geçirdiğinde 1956'da bir dizi abd televizyon özel programı yapmaya hazırlandılar. ertesi yıl üçüncü eşi virginia lucille hardy'nin yanında öldü. hiç çocuğu yoktu.
hesabın var mı? giriş yap