8 entry daha
  • 206.mektup

    mevzuu: dünyayı zemmetmek ve onun geçici nimetlerine iltifat etmemek..

    ***

    not: imamı rabbani hz. bu mektubu, molla abdülgafur semerkandî'ye yazmıştır.

    ***

    allah'ım, ölüm bizi uyandırmadan uyandır. seyyid'ül-mürselin hürmetine.. ona ve âline salâtlar ve selâmlar..

    ***

    uzakta, ayrı bir badiyede oturan bu hakir'in ismine hususî mahiyette yazılan mübarek mektubunuz ulaştı.

    onun gelişi, neşe ve sürür vesilesi oldu. allah-ü teâlâ bizden yana sizi hayırlı mükâfatlarla mükâfatlandırsın..

    ***

    ey kardeş,

    insanın dünyaya gelmesi, yağlı ballı lokma yemek, süslü güzel elbiseler giymek için değildir. nimetlenmek ve mal biriktirmek için de yaratılmadı. keza oyun oyuncak için de yaratılmadı. onun yaratılmasından gaye: tezellül, inkisar, acz, iftikârdır. ki bunlar: kulluğun hakikatidir. ancak, burada anlatılan inkisar ve iftikâr şeriatın izin verdiği şekilde olacaktır. o şeriatın sahibine salât, selâm ve tahiyyet..

    batın ehli kimselerin şeriat-ı garraya uygun olmayan riyazetleri ve mücahedeleri ile hizlan ve hasretten, nedamet ve mahrumiyetten başka bir şey hâsıl olmaz.

    ehl-i sünnet vel-cemaat ulemasının görüşüne uygun olarak; amel ve itikad yönü ile şer'i hükümlerle süslenip bezendikten sonra, yüce sultan allah zikri ile batını mamur eylemek lâzımdır. bilhassa, tarikat-ı nakşibendiye-i aliyye'de telkinini aldığın zikirlerle.. allah onların sırlarının kudsiyetini artırsın..

    bu büyüklerin yolu, nihayeti bidayetine dercedilen bir yoldur. bunlara intisab bütün intisabların üstündedir..

    kusurlu kimseler, bu sözleri tasdik eder veya etmez; önemli değil. asıl maksad; ahbabı rağbete getirmek, arkadaşları teşvik etmektir. buna muhalif olanlar, bahsin dışındadırlar..

    bir şiir:

    her kim efsane okursa efsanedir;
    onda ki keskin nazar var, merdânedir..

    ***

    hulâsa: uhrevî felâh, çokça zikretmeye bağlıdır. bu mânâda, allah-ü teâlâ, şöyle buyurdu:

    — «allah'ı çok zikrediniz: belki iflâh olursunuz..» (8/45)

    bu âyet-i kerime, anlattığımız mânânın şahididir. bundan ötürü, çok zikirle iştigal edip ona aykırı şeye buğzetmek gerekir.. halâsın ilâcı budur.

    — «resul'ün vazifesi ancak tebliğdir.» (5/99)

    âyet-i kerimesi, bu mânâda pek güzeldir.

    bir şiir:

    dikkatle zikrini artırınız rahman'ın;
    cilâdır kalb pasına, gıdası ervâhın..

    ***

    bir âyet-i kerimede şöyle buyuruldu:

    — «dikkat ediniz, allah'ın zikriyle kalbler tatmin olur.» (13/28)

    bu mânâ, kesin bir hükümdür.

    ***

    anlatılan mânâların hâsıl olması için, yüce allah'tan başarı dileriz. bu iş üzerinde sebat ve istikamet vermesini dileriz. zira, asıl mesele bundadır.

    selâm, hidayete tabi olanlara.. mutabaât-ı mustafa'yı bırakmayanlara.. ona ve âline salâtların en tamamı.. selâmların en faziletlileri..

    ***

    güzel vakitlerde giyilmesi tekrar edilen elbiseyi yolladım.
    onu giymelisin ki; sübhan allah bütün işlerin sonunu hayra çevirsin.

    resulûllah ve onun pâk âli hürmetine..
    ona ve diğerlerine salât ve selâm..
hesabın var mı? giriş yap