9 entry daha
  • "kırklı yılların sonları ve ellilerin başlarındaki film noir akımı geleneksel olarak, kimi zaman muğlak görünüşlü birtakım manevi güçlerin birbiriyle çekiştiği, hilenin, sahtekârlığın ve cinayetin sıradan şeyler olduğu karanlık bir dünya çizer. diyalog sıklıkla serttir; üslup genellikle, gece çekimleri, karanlık gölgeler, keskin ışıklandırma kontrastları, eğik kamera acıları, sembolik ortamlar ve (klasik örneğini the big sleep'te bulduğumuz) karmaşık anlatılarla biçimlenir. bu filmler çoğunlukla, kanunun sınırında iş gören, kendi bildiğini okuyan, yalnız yaşayan ve genellikle uğursuzlukların kaynağını oluşturan kadınlarla sınırlı ilişkiler kurabilen dedektif tipleri sergiler. bunlar genellikle haksız yollardan elde edilmiş servet ve gücün foyasını ortaya çıkarırlar; bu filmlerde suç ve iş dünyası sık sık birbirinin yerine geçebilir unsurlar gibi görünür". ryan, m. kellner, d. (1997). politik kamera. (çev. e.özsayar) istanbul: ayrıntı yayınları. s.138
hesabın var mı? giriş yap