6 entry daha
  • kurosawa’nın yakuza filmi.

    yakuza matsunaga’nın (toşiro mifune) gördüğü kâbus fiziki gerçekliğin onu rüyalarda bile nasıl izlediğinin iyi bir örneğidir: yakuza düşünde kendi kendini kovaladığını görür. matsunaga’nın kendi kimliğinden kurtulma arzusunun parlak bir sinemasal ifadesi olan düş sekansı yönetmenin kara film tarzına hâkimiyetinin bir başka göstergesidir.

    karl abraham ve onun kuramını (doppelganger izleği) en sonunda kabul eden freud, doppelganger izleğinin, yani kişinin kendisiyle karşılaşmasının edebiyat yapıtlarında ölümün kara habercisi olduğunu belirtir. kâbus boyunca kendi kendisini kovalayan insan imajı bütün amerikan kara film tarihinde dahi eşsiz bir yaratıcılık örneğidir. kurosawa'nın ilk filmleri tıpkı bergman'ın, fellini'nin, bunuel'in ilk işleri gibi kusursuz mizansenler içerir.

    kurosawa'nın kara film serüveni için ayrıca (bkz: #61669380)
1 entry daha
hesabın var mı? giriş yap