4 entry daha
  • kemal sunal filmografisinin kenarında,gözlerden uzak kalmış nefis bir elmastır...
    kemal sunal'ın filmdeki abdi karakteri hababam sınıfı öncesindeki filmlerindeki (salako,salak milyoner,köyden indim şehire) personayı yansıtır:epeyce grotesk bir saflık.lakin tüm kemal sunal filmleri içinde damakta bıraktığı hüzünlü tad bakımından hayli farklı bir yere sahiptir.pencereden içeri güller fırlatıp,gecelikle pencereden onu seyreden mahmur gözlü -ve güzeller güzeli- meral zeren'e bir "günaydın küçük hanım" der ki,baştan farkedersiniz aşkın bu filmde,üstadın filmografisindeki diğer örneklerden tamamen başka bir açıdan ele alındığını.abdi'nin serpile duyduğu aşk o kadar saf ve trajiktir ki,hakikaten filmin bazı yerlerinde boğazına bir şeyler düğümlenir insanın -mesela okuldan kaçıp elinde oyuncak bir pembe panterle serpil'in yaşgününe geldiği sahne-,zeki ökten çöpçüler kralında da daha farklı bir açıdan yansıyan komik ama bir o kadar da hüzünlü bir hisle,bir duyarlılıkla örmüştür filmi.
    filmin şarkısı bim bam bom müthiş etkileyicidir o sahnelerle birleşince,yasemin kumral'ın barok pop janrındaki nefis parçası sanki abdi'nin gülünç masumiyetini terennüm etmek için yazılmıştır.
    ve son bir not da kahraman kıral için,onun gibi bir çocuk oyuncu gelmedi bir daha ve de gelemeyecek.
38 entry daha
hesabın var mı? giriş yap