• tek yapmaları gereken need for speed: underground 3 ve lord of the rings: battle for middle earth 3 oyunlarını çıkarmak. bunu da ben mi diyeyim?

    enteresan firma.
  • şu an sadece battlefield 1 ile kendilerine katkıda bulunduğum firmadır.

    bu saçma oyuncuları yolma stratejileri yüzünden yavaş yavaş fifa serisini bırakmış, battlefront'a ise hiç bulaşmamıştım. eksik oyunlar çıkartıp tam oyun parası alıp, sonra da microtransaction adı altında asıl içeriği para karşılığı tamamlama bana kalırsa tam anlamıyla bir dolandırıcılıktır.

    buna benzer bir durumu ubisoft da yaptığından (tam oyun fiyatına yarım oyun verme ve sürekli aynı oyunun farklı varyasyonlarını piyasa sürme) kendileri ile de yollarımı ayırmıştım.

    sektörde şu an için en iyi örnek (bkz: mihenk taşı) the witcher 3 wild hunt oyunudur. adam gibi adamdır, oyun gibi oyundur. her kuruşu haketmektedir.

    ayrıca (bkz: cd projekt)
  • 860 milyon dolara* pandemic studios ve bioware'i satin almistir bugun. ben olsam ustune biraz daha koyar youtube'u alirdim ama neyse.
  • tuketici gozuyle bakildiginda gercekten cok rezil, beceriksiz bir oyun firmasi. ea gibi firmalarin varligi oyun piyasasi icin fazlasiyla tehlikeli ve bunun cok hakli sebepleri var.

    kendilerine bagli studyolarin urun gelistiricilerinin gunde 16 saat calisip zar zor yetirtirdikleri aaa oyunlar sizi aldatmasin. yonetim ve hissedar baskisiyla onlarca oyunu yeteri kadar test etmeden tamamlayip oyun piyasaya suruldukten sonra binlerce bug'i duzeltmek konusunda hassasiyet gostermeyen korkunc bir is yapisina sahipler her seyden once. ve bu insanlar bu sektorun oncusu oldugu icin rakipleri de bu sekilde rekabet etmeye zorluyorlar. yani 60 dolar verip piyasaya suruldugunun ilk haftasinda bir urun aliyorsun, o urunun uzerinde ea yaziyorsa duzgun calismayacagi garanti gibi birsey. tam anlamiyla oyunu piyasaya surelim, yolda toparlar mantigiyla is yapiyorlar.

    dini imani para, ve para sirketi yillardir ea oyunlari oynayan sadik musterilerinin ne istedigini ne bekledigini umursamayacak kadar korlestirmis durumda. simdi diyeceksiniz ki sirketlerin varolus amaci, faaliyetlerin devamliligi, bunun icin kar, her sirket kar icin var falan filan. dedik ya sektorun onculerinden ea, biz bu hikayeleri dinleye duralim, ea standartlari yerlerde surunur hale getirdi, ve buna sebep olan da bizzat ea'in satin aldigi o kucuk studyolarin yaptigi efsane oyunlarla buyumus, eksigine gedigine ragmen bagrina tas basan o 80 kusagi gamer nesil. gunumuzde in app purchase modeliyle yuruyen mobil oyunlarin populerlesmesiyle durum daha da vahimlesti ve artik oyunu satin almak da yetmiyor. satin al, uzerine fazlasi icin para ver, ek ozellikler icin para ver. reklam gormek istemiyorsan para ver. ver allah ver. bunun oncusu de ea. ne kadar bu isi abarttiklari da dillere destan. (sims franchise, dungeon keeper, bkz. steam/origin) tum bunlarin sonucunda ea'in servetine servet kattigini dusunuyor olabilirsiniz ama ea her 2-3 senede bir isten cikarma dalgalari gordu, satis hedeflerinin cok altinda gelirler elde etti ve sirketin hisselerinde son on yilda inisler cikislar haricinde hicbir buyume olmadi. tek yaptiklari rekabeti korukleyip para karsiligi alinan hizmet kalitesini dusurmek sektoru parayla calisan bir donme dolaba cevirip bitirmek oldu.

    tum bunlar olurken zaten ust uste iki sene boyunca amerika'nin en kotu sirketlerine verilen golden poos odulunu kazanmasiyla, bu sene de bu odulu kilpayi kacirmasiyla bu alandaki sohretini kanitlamis bulunuyor ea, bu kadar rezil olduklarini dusunurken yalniz olmadigima sevindiriyor beni.

    ozetle, umarim bir gun iflaslarini ilan edip oyun piyasasindan defolup giderler. umarim hicbir oyunlarina para vermek zorunda kalmam, midemi bulandiriyorlar.
  • command & conquer serisini yerle bir eden oyun şirketi. son birkaç senedir çıkardıkları oyuna bakıyorum; anca dlc, anca daha çok para. her kesime hitap edip daha fazla satış yapmak için ürettiği oyunları kolaylaştırması da cabası.

    en son, battlefield 4 almıştım. gelin görün ki bf3'teki haritalar için ayrı dlc istemekte; fiyatı da 15 euro.

    ubisoft da bunlardan çok farklı değil. bu iki firma sayesinde iyice indie oyunlara yöneldim.

    (bkz: command & conquer 3) gayet iyiydi ama -her ne kadar çıkalı 7 yıl olmuş olsa da- hakkını yemeyelim.
  • eğer gerçekten yarın reddit'te soru-cevap yapacaklarsa ya star wars battlefront 2 ile ilgili mucize bir çözüm ürettiler ya da yürek yediler. zira en son tek mesajla aldıkları downvote sayısı 680k'yı geçti. reddit'te şu ana kadar en yüksek downvote sayısı 10-20k falandı diyeyim olayın büyüklüğünü anlayın.
  • zamanında fifa 14'ten sonra "bir daha para kazandırırsam beni siksinler" diye yemin ettiğim, ancak daha sonra fifa 16 ve indirime girince battlefield 1 alıp yine para kazandırdığım haramzade firma.

    star wars battlefront 2'de yaptıkları paragözlülükten sonra, herhangi çıkardıkları bir oyuna kuruş kazandırırsam beni tüm sözlük siksin diyerek bu sefer daha iddialı bir yemin ettirendir.

    düdüklenmekten keyif alan fanboylara sahiptir.
  • ultima serisini yapan origin'i de iç etmiştir.

    ultima 8'i yapan ekibi, "hadi çıkarın hemen oyunu" diye aceleye getirerek, sorunlu bir oyun çıkartmıştır. ardından ultima 8'in eklenti paketini geliştiren ekibin çalışması tamamlanmışken, ultima 8 satışları kötü olduğu için eklenti paketini iptal etmiştir.

    ultima 8'de yapımcılar oyuna, o zamanlar electronic arts'ın logosu olan küp, küre ve üçgen piramit şekilleri arasında morf olan bir obje koymuştur. oyunda bu objeye çift tıklarsanız, kahramanımız avatar diz çöker ve "bu gücün üstesinden gelmeye ne kuvvetim, ne de bilgeliğim var... ama bir gün üstesinden geleceğim!" der.

    özetle electronic arts, ultima serilerinin kahramanı avatar'ı, önünde diz çöktürmüştür.
hesabın var mı? giriş yap