• efendim karısını satana kavat denir.dürzü ise (babamın kullamasından dolayı oluşan meraktan) baldızını satan kişilere denir.işte türk milletinin gücü herşeye bir isim verecek.adamlar pazarlamacı hepicine pezevenk de gitsin ama olmaz ayrı ayrı isim verki adamdan yanlış mal isteme.
  • bence küfür değildir, olmamalıdır.

    dürzi, dürzü denilen topluluk suriye, lübnan, israil ve ürdün civarında yaşayan, inançları klasik islamdan farklı olduğu için kafir sayılan, dolayısıyla isimleri bir hakaretmişçesine kullanılan, oldukça dışlanmış bir öbek insandır.

    birine dürzü diye hakaret etmeye çabalamak gavur diye, ermeni dölü diye hakaret etmeye benziyor yani bir yerde. bir insanın nasıl da "az müslüman" olduğunu vurgulamak, bunu da hakaret sanmak ne kadar hoş değil mi.

    http://www.wakeup.org/anadolu/07/3/durzuler.html

    bu da ingilizcesi: http://en.wikipedia.org/wiki/druze
  • dürzülük diye bir mezhep yoktur. dürzilik diye vardır. dürzü, sünni türklerin sıkça ayaklanan dürzilerden hoşlanmaması sonucu ortaya çıkmış bir hakaret sıfatı. kolayca anlaşılabileceği gibi dürzi sözcüğünün türkçe fonetiğe uydurulmasıyla oluşturulmuş.

    taşıyıcıları bugün kendilerini arap olararak gören bu mezhebin tarih içinde türklerle çeşitli defalar ilginç biçimlerde yolları kesişmiştir. bir defa kurucuları etnik türk. anuştekin ed-derezi* imamiye şiasının 12. imamı muhammed mehdi'nin kendisiyle görüştüğünü iddia eden bir şii. sonrasında dürziler anuştekin ed-derezi'nin halifelerini takip ederek ayrı bir şia ekolü oluşturuyorlar.

    dürzilerin türklerle ikinci buluşması celali isyanları döneminde gerçekleşiyor. anadolu'da tamamen bağımsız süregiden isyanlar sırasında canbulatoğlu adında bir celali lideri dürzilere sığınıyor. ilginçtir bu adamın torunlarını birkaç yüzyıl sonra dürzilerin liderleri olarak görüyoruz. tarih sahnesine çıkan ikinci canbulat'ın adı korkmaz. evet aradan birkaç yüzyıl geçmesine rağmen aile hala çocuklarına türkçe isim veriyormuş demek ki.

    bundan birkaç yüzyıl sonra canbulat ailesi lübnan iç savaşı sırasında karşımıza çıkıyor.lübnan iç savaşı sırasında canbulat ailesinin lideri kemal canbulat, arap milliyetçisi ve sosyalist bir parti kurup liderliğini yürütüyordu. bu parti o dönem trt'sinde solcu müslümanlar olarak tanımlanıyordu. türk devlet televizyonu dürzi partisine tüm lübnan müslümanlarını temsil görevi vermiş ve onların milliyetçi sosyalizmini solculuk olarak kabullenmişti. bu arada lübnan'da emel, hizbullah, fkö gibi başka başka müslüman partileri de vardı ama nedense trt bir tek kemal canbulat'ın partisinden bahsederken müslüman derdi. o zamanlar hizbullah'tan şii milisler, emel'den direkt emel diye bahsettiğini de söylemek gerek.

    neyse bu kemal canbulat bir suikaste kurban gitti. kemal canbulat'ı öldürenler de dürziydi ancak tarihsel olarak rakip bir aileye mensuptular. meselenin dürzi toplumunun içindeki liderlik kavgası olduğu anlaşılıyor. bu karşıt ailenin adıysa sıkı durun gene türkçe aslan'dı. anlaşılan o ki dürzi toplumu içindeki tek türk kökenli grup canbulatlar değildi. ancak hiçbirinin türklüğe vurgu yapmadığını bildiğin dümdüz arap milliyetçisi olduklarını söylemek gerek.

    ayrıca ilber ortaylı katıldığı bir programda dürzilerin kendilerine has -şia için bile aşırı sayılabilecek- inançlarından vazgeçip ortodoks sünniliğe döndüklerini ifade etmiştir. eğer böyleyse tarih içinde heteroksiden kendi rızasıyla vazgeçen ilk grup olma gibi bir özellikleri de var denilebilir. tarihin bize söylediği müslüman, hıristiyan, yahudi heterodoks grupların yok olabileceği ama dönmeyecekleridir. misal boşnaklar heterodoks bir hıristiyan topluluğuydular etraftaki hıristiyanlardan o kadar nefret etmişler ki onlarla uzlaşmamak adına müslüman olmuşlardır. görüldüğü üzere düşmanın tezlerini kabul etmek heterodoksi için atılabilecek en zor adımdır.

    böyle ilginç işler yani..

    ps. o değil de dürziler hakkında pek çok şey bilmeme rağmen dürzünün, kendi karısını satan diye özel bir anlamı olduğundan haberdar değildim. birine kızınca niye dürzü denir diye sorulsa; neden gavur deniyorsa ondan diye cevap verirdim. açıkçası bu konu üzerinde çok da düşünmemiştim. geleneksel toplumlarda bizi oluşturanlarla aynı inancı paylaşmamak tanım olarak kötüdür zaten.
  • tdk sözlüğündeki anlamı: 'ağır hakaret ve küfür sözü'. oldukça ironik..
  • bir milletin ismini küfür olarak kullanmak, hatta ona anlam uydurmak da biz türklere mahsustur diyeceğim ama değil tabii...

    ki "dürzü" öncelikli olarak anlamı bilinmeden küfür olarak kullanılır, insanlar sonradan anlam uydurur buna, eh herhalde baldızını satandır falan gibi, yoksa bu kelimenin böyle bir anlamı yoktur.

    benzer:
    (bkz: çingene)
    (bkz: etrakı biidrak)
    (bkz: arap)
  • "karısını pazarlayan, ele veren" mânâsında olmasına rağmen özellikle dedeler tarafından pek sevilen ve ısrarla kullanılan kelime...

    dürzü sözünü işiten kişinin, "dedem [vs] beni seviyor" diye sevinmesi de ürkütücüdür.
  • anadoluda ağır bir hakaret ve küfür olarak kullanılır. baldızını satan anlamında.

    arapça durzi ???? "suriye ve lübnan'da yaşayan bir dini topluluğun mensubu" sözcüğünden alıntıdır. arapça sözcük mu?ammad ismail al-darzi "dürzi dininin kurucusu (ö. 1019)" sözcüğünün nisbet halidir. bu sözcük farsça darzi ???? "terzi" sözcüğünden türetilmiştir.

    birinci dünya savaşında suriye ve lübnan bölgesinde yaralı türk askerlerini katlettikleri için güvenilmez kalleş olarak görülmüştür.

    işte bu kanaat dilimize dürzü şeklinde bir küfür kelimesi olarak girmesine sebep olmuştur.
  • bazı dürzülerin allah bir demelerine bile inanmamak, peşinden ne söyleyeceklerine bakmak gerekir. götlerinden üfürdüklerini bir de marifet gibi satmaya çalışıyorlar amk.

    bu türden dürzülerle muhatap olup üfürüğünden içine çekenler ya da yutanlar varsa vakit kaybetmeden gusül abdesti alıp kelime-i şehadet getirerek allah'a ve resulüne imanlarını yenilesinler.

    kur'an-ı kerim'in tamamı hak kelamıdır. her bir ayetine her bir işaretine iman ederiz.

    hz. muhammed (s.a.v) hak peygamberdir. allah'tan alıp bize tebliğ ettiği her şey dinimiz ve imanımızdır.

    "kur'an şöyle değişti, hadisler şöyle uyduruldu" deyip götlerinden kendi dinlerini uyduranlara karşı yapılacak tek şey o uydurdukları şeyi çıktığı yere geri sokmaktır.

    evliyaullahın adlarını kullanarak itlik yapanlara, allah adını verip iblislik peşinde koşanlara allah gerekeni elbette yapacaktır.

    yüce zât'ın yakınlığının keşfedilmesi dışında bir sır yoktur.

    kim ki hakk teâlâ'nın bu lütfuna mazhar olduysa sır ona açılmış demektir. bu sırra mazhar olanlar hem âlemlerin rabbinin hem onun peygamberinin hem de kendi nefslerindeki sayısız tecellinin hakikatine şahit olurlar.

    islam adına bundan başkasını iddia edenler en adi yalancılardır. gökte uçsalar bile itibar edilmez. bunların mazhar oldukları şeyler şeytan işi şeylerdir. iblisin maskarası olmuşlardır. hakikati safiyane bir şekilde arayanların yollarına çıkarlar ve yedikleri boku onlara da yemek diye yedirmeye çalışırlar. hidayet bulduk sanırlar ama üzerlerinde mudill ismi iş görüyordur. dalaletlerini hidayet zannederler.

    en tehlikelisi bunlardır. ateisti, deisti, bilmem ne'stiği en azından inançlarını delikanlı gibi dile getirirler. ne olduklarını bilirsiniz. ama bu çakallar öyle değildir. ruhunuzun karanlık puslu yerlerinde dolaşırlar, göründüklerinde ise kendilerini suret-i haktan gösterirler, velilik, evliyalık numarasını çok iyi yaparlar. her zaman arkalarında yüce bir güç varmış gibi davranırlar. hâlbuki arkalarında güç olarak vehmettikleri şey kendi iblislerinin onlara vehmettirdiği sahte bir güçtür. iddiaları bomboştur.

    götlerinden başka sır uyduranlara sakın ola ki sırrınızı vermeyin. bu dünyada da ahirette de perişan olursunuz.
  • ahlak der durur dürzü insan beğenmez
    verirler ağzının payını yarrak beğenmez

    üçkağıdına dürzü alet eder asfiya-i kirâmı
    üçün birini alınca sokulan parmak beğenmez

    ipe serer üfürüğünü kolpacıdır dürzü
    ayan olunca mabadı giren budağı beğenmez

    tehdit eder durur dürzü haddini bilmez
    korkar sanır nâsı okunan felakı beğenmez

    sıkışınca kuyruğu sığınır sahibine dürzü
    sahibi ondan da dürzü kendi itini beğenmez

    eceli gelince dürzü işer cami duvarına
    bekçi verince talkını tıkılan pamuğu beğenmez

    ulan şu kadar hayatımda çok müptezel, çok iblis, çok kolpacı gördüm de bu kadarını ilk defa görüyorum.

    ama aferin dürzü! en azından bu sefer geviş getirmeden ne diyeceğini açık açık anlatmışsın. bak ilerleme var. insaniyet yoluna girdin.

    baştan anlatsaydın belki adam yerine koyar sikik iddiarına cevap verir, hastalığına derman olmaya çalışırdık ama karakterin icabı öyle yapmadın. önce veli evliya rical pozlarına yattın. burada hakikati arayan bazı kardeşleri ağına düşürdün ondan sonra içindekileri kustun. e böyle olunca da s.ktiri yedin.

    şimdi suretindeki maske düştü. habisliğin ortaya çıktı.

    bu kolpatörün iddialarına kanan güzel kardeşler!

    habisten, hadesten taharet edip tertemiz dininize ve imanınıza dönünüz.

    sizi bir şekilde teshir ettiyse geçmiş olsun bu arada, kurtuluşunuz zor.

    sizi bir şekilde korkutuyor da kurtulamıyorsanız korkmayın bundan sonra.

    şeytan çıkarmalı filmleri hatırlayın. peder önce ne yapar. "iblis ışığa gel" diye emreder. iblis ışığa gelip de kimliği ifşa olunca basar kutsalı.

    bunun ki de o hesap artık. ışığa geldi sonunda. işi bitti.
  • şu haber bir aralar ekşi'de dürzülük yapan birini hatırlattı bana.

    haberde geçen "vatandaşların saflık durumuna göre..." ifadesine acayip güldüm amk.

    evet, bu iblisler iblis de vatandaşlarımızın saflık durumları insanı ayrı güldürüyor. hâlbuki psikopatik ve nevrotik sorunlarını çözmek için sıradan bir psikoloğa danışmanları yetecekken böyle tokatçı dürzülerin eline düşüp mundar olup gidiyorlar. para kaptıralanlara üzülmüyorum da iman ve akidelerini bu türden iblislere kaptıranlara acıyorum.

    sözlükte başka dürzüler de var. sıra onlara da gelecek tabi.
hesabın var mı? giriş yap