• zamanında yazdığımız uzun bir inceleme ile kendilerine hem hayranlık hem de uyuzluk beslediğim ırk.

    fareun'un belki de en çok korkulan ırkıdır kendileri.underdarkta yani karanlıkaltında, diyarların altındaki ölümcül, sessiz ve karanlık mağaralarda yaşarlar.tabi hep burda yaşamıyorlardı eskiden nefret ettikleri yüzeyde ve yüzey elfleriyle yaşıyorlardı.şimdi onların tarihlerine bir bakalım
    drow tarihi:
    diğer elfler gibi onlarda doğuştan torilli değildi.fareun'a göç ederek geldiler ve en çokda güney faerun'un tropik ormanlarına yerleştiler.çok büyük imparatorluklar kurdular.bunlarında en ünlüsü ilythiir idi. bildiğimiz kadarıyla bu güçlü ülkeyi hırs ve zalimlik bürüdü.ve diğer güney faerun kentlerine saldırmaya başladılar.bu da ilk "crown war" savaşını başlattı.
    savaş uzun yıllar sürdü."crown war"ların dördüncüsünde lloth yardıma geldi.elfler yeniliyordu..elfler ilythiir elflerine savaş sırasında "dhaeraow" ismini taktılar.eski elf dilinde gölgenin yüzü, gecenin kalbi ya da hain anlamlarına geliyordu. daha sonra bu kelime zamanla drow oldu.drowlar lloth'un da yardımıyla elfleri yendiler.lloth yüzeye karanlık bulutlar indiriyordu.zafer drowlarındı ama corellon larethian ve yoldaşları drow topraklarındaydı ve kötülüğün kaynağını arıyorlardı, buldular da. corellon larethian llothla yüzleşti ve kazandı. lloth'un yenilgisi gün ışığını doğurdu ve drowlar yüzlerini ışıktan çevirdiler.gölgeyi ışığa şeçer oldular.lloth abbys'in derinliklerine gömülünce drowlarda yeraltına sürüldü.
    yüzeyden sürülüş drowların savaşa yatkınlıklarını değiştirmedi.her zaman savaşacak birileri vardır.cücelerle savaşmaya başladılar.kesmedi yüzeye baskınlar yaptılar ve sonunda kendi aralarında savaşmak adet oldu.bir drow şehrinde herkes daha yüksek mevki için savaşmaya başladı.kaos ortamı ve bu da kaos tanrısı lloth en çok sevdiği şeydi.kısaca drow tarihi böyle şimdi drowlarla ilgili geniş bilgi verelim.

    görünüşleri:
    derileri siyah saçları ise beyaz, gümüş ve bazen sarı olabiliyor.gözlerine ışık vurduğu zaman kırmızı oluyor.diğer zamanlar pembe, gümüş ve mavi gözlere sahipler.diğer elflerden daha kısa ama daha çeviktirler.kadın drowlar daha güçlü ve büyüktür.
    kişilik:
    "aşk" ve "merhamet"'in dillerinde olmayan bir ırkta kişilik aramak zordur.genelde hepsi zalim, açgözlü, hırs ve nefret dolu olurlar.çocuklarına başkalarındaki acıdan mutlu olmayı öğreten bir ırktır.kısaca psikopattırlar.acıma duygusunu zayıflık ve zayıflığı da ölüm olarak nitelendirirler.yüzey elfleri başta olmak üzere diğer tüm ırklardan nefret ederler.karanlık yöntemleri ve sadistlikleri her ne kadar iyi karşılanmasa da onları güçlü yapan budur.benim en sevdiğim ırk olmaları da içlerinde ki nefret ve vahşet duygusunda kaynaklanır zaten.
    akılsal ve fiziksel nitelikleri:
    diğer elfler gibi çeviktirler aynı zamanda fiziksel güç bakımından da zayıf değildirler.karanlıkta uzun yıllar yaşadıkları için gözleri de bu karanlığa uyum sağlamıştır.isı duyarlı gözleri sayesinde karanlıkta da avlanabilirler.ama gözlerinin bu değişimi onları güneş ışığına karşı hassas yapmıştır.en düşük seviyedeki bir drow bile basit büyüler yapabilir.düşmanına karanlık küre oluşturmak ve ya ışık oyunları yapmak gibi.drowlar genellikle uyumazlar.günde dört saatlerini transa ayırırlar. gözleri açık olabilir ama bu esnada bilinçsizdirler.uyubilirler ama sadece isterlerse.ender bulunan ve yüzeye kaçan drowlar ise uyumayı tercih ederler çünkü trans sırasında anıları canlanır ve bu drowlarında iyi anıları yoktur.
    hayat devirleri
    hamilelik ve doğum:
    diğer elflere nazaran daha verimlidirler.hayatları boyunca 10'a kadar çocuk doğurabilirler.ikiz doğumlar olabilir hatta üçüz ama lloth'a inanan drowlar üçüncü erkek çocuklarını o'na kurban ederler.
    çocukluk süresi:
    yürümeye ve konuşmaya sekiz yaşında başlarlar.çocukluk dönemi 19 yaşına kadar sürer ve bu dönemde genç bir rahibenin yönetmeliğinde yaşar.rahibeler çocuklara drowların vahşi yöntemlerini ve dinlerini bu dönemde öğretir.ayrıca bu dönemde basit büyülerde öğretilir.öğretme tekniği hep aynıdır.öğrenmeyen cezalandırılır.eğer çocuk öğrenmemeye devam ediyorsa öldürülür.
    gençlik dönemi:
    yirmi ve seksen yaş arası genç olarak tabir görür.bu yaşlarda drow kendine bir hoca bulmalıdır.drizzt ve zak gibi.hocasının yanında yeterli vakit geçirince yani hocası onun hazır olduğu kararını verdiğinde akademiye ya da büyücü okuluna giderler.kadın drowlar ise rahibelik okuluna ama sadece soylu bayanlar.

    drow kültürü
    drow kültürünü anlamanın yolu drow dinini anlamaktan geçer, çünkü drow toplumunda din drow hayatını yönetir.drowların asıl tanrısı lloth'dur.kaos tanrıçası, kimilerine göre manyaktır.kendisine tapanlara birbirlerini öldürmeyi, kurban etmeyi emreder ki sadece en güçlü ve en kurnaz olanlar ona hizmet etmek için yaşasın.
    kaos ve yıkım onun için içecek ve yiyecek gibidir.aşk ve güven kelimelerini drow dilinde bulamazsınız.arkadaşlıklar sadece kişsel kazançlar üzerine kurulur asla güvenle olmaz.
    drow yaşam tarzında 6 önemli prensip:
    1.drow toplumu gruplara göre kurulur.ilk sırada soylular, sonra tüccarlar sonra sıradan halk.drow halkı her zaman kendi pozisyonlarını yükseltmek için diğerlerini yokederler.kendilerini lloth'un gözünde büyütmek için mevki çok önemlidir.
    2.lloth her zaman yönetir.tüm drowlar ona tapmalıdır.tapmayanların sonu bellidir.ölüm.
    3.cinayet ve yıkım yaygındır.mevki yükseltmek için gereklidir bunlar.başka bir evi yıkmak, tüm soylularını katletmek, mevki getirir.rahibeler de kendi aralarında yükselmek için cinayet işlerler tıpkı bir evin 2 oğlu arasında olabileceği gibi.(house do'urden)
    4.kadınlar her zaman erkeklerden yüksek mevkidelerdir.en asağı seviyede ki bir kasın bile en yüksek mevkide ki erkekten yüksektir.erkekler sadece savaşcı ve büyücü olabiliyorken, kadınlar lloth'un gözdeleri yani rahibeleri olabiliyor.rahibeler tanrılarında aldığı gücü erkekleri köle yapmakta kullanır.böyle olmasına rağmen bir zamanlar erkeklerin gücü elinde tutacağı gibi bir fikir atılmadı değil ama erkeklerden herhangi bir hareket gözlenmedi sadece fikir olarak kaldı.
    5.diğer ırklardan nefret ederler.özellikle de faeri dedikleri yüzey elflerinden.eğer bir drow acı çekerse ona bunun için yüzey elflerini suçlaması öğretilir.küçük yaşlarda bu nefret çocuklara aşılanır.
    6.kölelik.diğer düşük ırkları köle yapmak özellikle goblin, kender gibi aptal olanları yaygındır.kölelrin genel kullanım alanı savaşlarda önden köleleri salmak ve düşman orsusunu zayıflatmaktır.bir evin korunmasında da en öndedirler.1000 hatta 10000 köle bir drow kadar değerli değildir.

    yüzey drowları
    yüzeyde yaşayan drowların sayısı gittikçe atmaktadır.daha çok eski elf yerleşimleri olan cormanthyr ve mir ormanına yerleşirler.genelde daha zengin olmak için yüzeye gidirler ama aralarında drowların şeytani hayatlarında kaçanlarda vardır.house jaelre yüzeydeki en güçlü drow topluluğudur.her gün elf şehirlerini basmakta ve yağmalamaktadırlar.en ünlü yüzey drowlarından biri tabi ki de drizzt do'urdendir.shindia darkeyes yarım-drow lloth'a değil xanathar için çalışır, malakuth tabuirr, drow tüccar, vhearun'a tapar, yüzeydekilere drow silahları ve zırhları satar ya da güzel elf ve insan kızlarıylar takas eder :)

    büyülü eşyaları
    house sembolü:zincirler beraber takılan metal takılardır.üzerinde drow'un soylu evinin sembolü vardır.drow üzerinde bunu taşıyorsa bulunabilir ayrıca üzerine genelde bazı büyüler yerleştirilir.
    örümcek maskesi:sadece lloth'un gözünde en yüksekte olanlara verilir.takıldı mı sadace wish büyüsüyle çıkarılır.kullanıcısına bazı özellikler verir.
    piwafwi:drowların siyah pelerinleri, gölgelerde saklanma yeteğeni verir.

    drow tanrıları
    lloth:lloth, örümcek kraliçe bencil ve canidir.dünyasında asdece kendisine yer vardır.inanlarını her zaman bir kaos ve kargaşa içinde tutar, böylece en güçlü ve akıllılar ona hizmet edebilir.lloth’a inananlar için en önemli varlık örümcektir.bir örümceğe zarar vermenin sonucu ölümdür.lloth en saygın inananlarına zehirli bir örümcek verir.bunun nedeni onu korumak olsa da aynı zamanda onu gözetlemektir.bir drowun lloth’un hediyesi tarafından öldüğü çok olmuştur.lloth kocaman siyah bir örümcek şeklindedir.bu şeklini inanılmaz güzel bir drow kadınına dönüştürebilir.bu iki şekili istediği zaman karıştırabilir-örümcek bedeni ve güzel bir drow kafası-her formda da korkulması gereken biridir.eğer yardımına ihtiyaç olunursa, yardım isteyeni savaş yetenekleriyle donatır ya da abyss’den bir yaratığı yardımına gönderir.lloth’un rahibleri(rahibeleri) kadınlardır.rahibe gerçek gücü llothta bulur ve her zaman ona tapınır lloth’un gözünden düşmemek için her şeyi yapar.
    eilistraee:eilistraee iyi drowların tanrısıçasıdır.yüzeye dönmek isteyen drowların çoğu ellistraee’ye tapar.simgeleri şarkı ve güzelliktir.seytani drowlara çabuk sinirlendiği dışında fazla bilinmez. genellikle uzun parlayan saclı uzun bir drow kadını olarak sekil alır.rahibeleri gene kadınlardır ama bu sefer herhangi bir ırktan olabilir.rahibeleri bir enstürümant taşımak zorundadır.(flüt vs.)
    ergosal:ergosal drowların yalan ve ihanet tanrısıdır.avatarı soylu ve zengin giyinimli bir drow erkeği seklindedir. pandemonium mağaralarında bulunur ama sarayını devamlı taşıdığı için yeri belli değildir.güvenilmez bir tanrıdır.rahipleri bile ona güvenemez.rahipleri asla “true seeing” büyüsü yapmazlar çünkü ortaya çıkacak yalanlar onları delirtebilir.
    forbeo:ölümün tanrısı aynı zamanda dünyanın yaratıcısıydı.takipçileri gerçekten kötüdür.(saf kötülük)aynı zamanda forbeo olmasaydı drowlarla yüzey elfleri arasındaki savaşta hiçbir drow kurtulamazdı.forbeo canlı ruhların kurban edilmesini gerektirir.drowlarda bir savaştan önce ona ruh kurban ederler.
    ghaunaduar:eilistraee’den bile daha az bilinir.takma adı gizlenendir.tahmim edilemez bir tanrıdır.avatarı mor kolları olan bir sıvı halindedir.inananları genellikle lloth’un gözünden düşmüş olanlar ya da zor duruma düşenlerdir.tek ihtiyacı olan kurbanlardır.
    vhaeraun:hırsızlık tanrısı.lloth’un tersine inanları arasında eşitlik vardır.kadınlar erkeklerden yüksek değildir ama rabipleri erkeklerden oluşur.vhaeraun’un şekli çok gariptir.saçları ve gözleri renk değiştirebilir(kızgınken kırmızı vs.) vhaeraun tüm elfleri tekrar bir arada toplamak istemektedir.sadece drowları değil yüzey elflerini de sever ve elfleri diğer tüm ırklardan üstün görür.
    kiriansalee:intikam tanrıçası, bütün yürüyen ölülere(undead) ve thatanos’a hükmeder.rahipleri ona geceyarısı dua ederler.tüm rahipleri aynı zamanda ölüm büyücüleridir(necromancer) ve genellikle kendilerini yürüyen ölülere çevirirler.
  • haklarındaki en büyük yanılgı, kendilerinin fikri manada yaratıcısının r. a .salvatore olduğudur. oysa drow ırkı 1981 yılında against the giants adlı adventure module ile tsr tarafından çıkarılmıştır. advanced dungeons and dragons 1st edition kurallarıyla yazılmış olan bu module, 1999 yılında revize edilerek yeniden çıkarılmıştır.

    drow'ların en tanınan üyesi drizzt do'urden ise 1988'de ilk kez bir kitapta yan karakter olarak yer almıştır. drizzt do'urden'in ana karakter olması ise ancak 1990'da gerçekleşmiştir.

    edit: 2011 yılında hala sözlükte fantastik kurgu okuyan ve konuyla alakalı kişileri görmek şaşırttı beni. en azından işin "serious businnes" kısmıyla ilgilenen kişileri kastediyorum.

    neyse gelen mesajlardan sonra daha açıklayıcı birkaç bilgi daha verelim...

    tsr, inc. adındaki firmanın çıkarttığı dungeons and dragons adlı oyun zamanla tutulunca insanlara oynanılacak ek senaryolar verilmek istendi. sistemin yaratıcılarından biri olan gary gygax (ne yazık ki artık yaşamıyor) 1978 yılında 3 parçalık bir module hazırladı. bu module'de daha öncekilerde olmayan birkaç şey vardı. kara derili, kötücül ve büyü yapmakta başarılı, efsanevi bir elf ırkından; drowlardan bahsedildi. koca kitapta birkaç satırda geçiştirilen bu ırk daha sonra 81 yılında yayınlanan modülün 3. bölümündeyse detaylandırılmıştır.

    bunun yanında yine gary gygaxtarafından yazılan fiend folioda kendilerinden bahsedilmektedir.

    drowların örümcek kraliçesi, korkulan tanrı lolth ise 1978 yılında descent into the depths of the earthadlı modulde ilk kez karşımıza çıkmıştır. burada kötü elflerin -drow diye belirtilmiştir; fakat harici bir bilgi yoktur.- tanrısı olduğu bilgisinden başka pek bir işe yarar bir şey bulunmaz ne yazık ki...

    tüm bunların haricinde gary gygax 1985 ve 1986'da drowlar hakkında romanlar ve sistem kitaplarında küçük bilgiler vermiştir. -ki bu bilgilerden kastım pc olarak canlandırılmalarını sağlayacak character traitleridir.-

    salvatore'un drizzt'i ise the crystal shard ile ancak 1988'de boy gösterecek, daha sonra 1990 yılında homeland'de detaylandırılacaktır.
  • bir drow atasozu
    "her an arkasina tehlike var mi diye bakanlar tehlikeyi karsilarinda bulurlar"
    (galiba boyle birsey idi)
  • bunlardan cok iyi sahne teknisyeni olur. karanlıkta dekor degistirmeleri cok kolay, enfrarujla karanlıkta da görüyorlar. öyle 10 metreye spot asmak, tepeden aşağı perde sallamak filan da sorun değil, levitasyon yetenekleri var. tam karanlık istenen sahnelerde karanlık büyüsü, efekt gereken sahnelerde de peri ışığı kullanırlar.
    bence drowlar broadwayde işe girseler paraya para demezler.
  • öyküleri enteresandır,
    elflere göre gittikçe kötülüğe meyilli bir hale gelen drow ırkı kötülüğe yakınlaşmalarından dolayı tenleri koyulaşmıştır, ve gene kötülükleri yüzünden yeryüzünden yeraltına doğru sürülmüşlerdir,
    lakin drowlara göre ise, kendilerini kıskanan elfler onlarla mücadele etmeye başlamış ve onların zulülerinden yeraltına sığınarak kurtulmuşlardır,
    her iki öykününde iki ortak yanı var, ikisinde de mücadelerin,savaşların olduğu ve drowların yeraltına yerleşmeleridir.
  • * cocugu lafiyla en cok gaza gelebilecek olan irk.

    (bkz: saygideger ana)
  • dillerinde sevgi kelimesinin kar$iliginin ssinssrigg gibi hayvan zor soylenen bir$ey olduguna $a$irmamak gerekir..
  • (bkz: dark elf)
  • şu hikayeyi okuyanlar sanırım drow nedir sorusuna uygun bir cevap bulmuş olacaklardır.;

    drow paralı asker birliği olan bregan da'erthe'in, calimport'ta ki iş dünyasına atılım hikayesi ve, diğer hırsızlık loncaları ve çetelere -artık bizde oyundayız- deme şekli şöyledir.
    gündüz vakti 3 drow, şehir meydanlarından birini gören yüksek bir binanın çatısındaki terasta, bir gölgede durmaktadırlar.bu drowlardan biri rai-guy, güçlü bir drow büyücü, biri oblodra ailesinden gelen ve zihin güçleriyle ünlü bir siyonist olan kimmurel, sonuncusu ile menzoberranzan'ın 1. evi olan baenre'nin eski dövüş ustası berg-inyon baenre.
    bu üç drow orada bir mesaj vermek için bulunuyorlardı ve mesajı vermek için, aşağıda, bir dilenci kılığında dilenen ama aslında güçlü hırsızlık loncalarından birinin ajanı olan bir kadını gözlerine kestirirler.
    ilk önce bulundukları yer olan çatıdan kimmurel bir zihin patlaması göndererek dilenci kadını sersemletir.artık kadın olan her şeyi farkeder ancak hareket edemez veya ses çıkaramaz haldedir.hemen ardından rai-guy bir boyut kapısı açarak diğer ucunu kadının kenarında oturduğu binanın yanındaki sokağa açar.berg-inyon hızla o boyut kapısından içeri dalar, diğer ucu olan sokaktan çıkar ve kadını kaptığı gibi boyut kapısına geri dönerek terasa gider.
    gündüz vaktidir, ancak kimse bir şey fark etmemiştir.
    3 drow hiç durmadan ve duraklamadan planlarına devam ederler.

    kimmurel, yapılan tüm fiziksel saldırıları absorbe edip, biriktirip daha sonra hepsini birden açığa çıkaran bir kinetik kalkanı sersemlemiş kadının üzerine yerlestirir.bu arada rai-guy da , elindeki yarasa bokuna bulanmış bez parçasını kadının gırtlağından içeri sokar.bu bez parçasına da bir dakika sonra aktif hale gelip patlayacak bir fireball büyüsü yerleştirilmiştir.
    berg-inyon iki kılıcını da çeker ve kadına girişir.tüm yaptığı saplama, kesme hamleleri kadının üzerindeki kinetik kalkan tarafından tutulmakta ve biriktirilmektedir.
    berg-inyon da işini bitirdiğinde, kadını alır ve az önce kullandığı boyut kapısını kullanarak kadını aldığı yer olan kaldırıma bırakır.ve terasa geri döner. bu sırada kimmurel de kadını sersemleten zihin bağını serbest bırakarak kadının kendisine gelmesini sağlar.
    3 drow arkalarına yaslanıp sırıtarak olanları izlemeye koyulurlar.

    kadın az önce başına gelenlerin tamamen farkında olarak ve içindeki garip hisle, yardım istemek ve derdini anlatmak için meydandaki kalabalığa yönelir.ancak gırtlağındaki yarasa bokunun yakması ve üzerindeki garip ağırlık yüzünden derdini anlamayıp sağa sola koşuşur.
    ilk önce kinetik kalkanın etkisi kalkar. kadının üzerinde tüm o kesme ve biçme hamleleri aynı anda oluşmaya başlarken etrafa et parçaları ve kanlar fışkırır.
    3 saniye sonra ise gırtlağından içeriye tıkılan bezdeki geçikmeli ateş topu patlar.
    kadını ve etraftaki kalabalıktan 9-10 kişiyi de paramparça ederek.
hesabın var mı? giriş yap