• dikkat etmek gerekir bu cümleciği tamamlamamak konusunda zira;
    dargın değilim: "sana darılamayacak kadar çok değer veriyorum, ama kırılganlığımı da kaybetmemiş bir insanım. biraz bekleyelim geçecektir. bu arada sessizliğinle bile olsa sarmala bir beni sen, kırılanları yapıştırmama bir yardım et...her şey daha kolay olabilir belki böylece..." demeye daha yakındır.
    oysa ki,
    "dargın değilim, sadece kırgınım" diye bütünleştirildiğinde;
    "içimde cam kırıkları var,
    ellerin kanar dokunma!
    ve uzaklaş
    şu anda sana uzatabileceğim
    cam kırıklarından başka bir şey olamayacak,
    canını yakmak da istemem,
    nefret etmeyi öğrenmedim ben
    ve sonra ben de üzülürüm
    seni üzdüğümden..."
    demenin bir şekli haline gelir ki ne yapacağını bilemez karşındaki kişi: bir uçurumun kenarında gibi hisseder kendini elinin ucunda; boşluğun tam üstünde kırdığı insan varken hem... ama en iyisi elini alıp gitmektir. kırgınlık geçer bir süre sonra, kızgınlığa dönüşür... ama o da çok kalmaz özlem her şeyin önüne geçer...
  • bu şarkı la minörle başlayıp, mi bemol minöre varan armonik yapısıyla modülasyondan modülasyona koşar.
  • adnan menderesin karısına yazdığı mektuptaki son sözlerinden etkilenerek yazılmış bir sezen aksu şarkısı.
  • müziği fahir atakoğlu'na, sözleri sezen aksu'ya ait olan bu şarkıyı, sertab erener lal albümünde seslendirmişti.
  • sertab erener i severim, bu sarkisini cok sik da dinlemem ancak; turk muzigi icin voyager golden record tarzi single olsa, parca kesinlikle bu olmaliydi..
  • öyle bir şarkı hayal edin ki, dinlediğiniz an küçük bir kırık cam parçası gibi düşsün içinize, yavaş yavaş çize çize, incecik kanata kanata gezsin kalbe yakın menzillerde.
    sonra ayna olsun önce güneşe sonra kalbinize tutulmuş gibi, hem kendinizle yüzleştirsin, hem dağlasın.

    anlatsın size;
    olacak olmakta olan
    yanacak yanmakta olan
    yok çare akacak akmakta olan *

    yani alışacaksın, hazmetmeyi, affetmeyi öğreneceksin.
    velhasıl muhteşem şarkıdır. müziği fahir atakoğlu, sözleri sezen aksu'ya aittir. sertab erener pek şahane yorumlar.
    buradan dinlenebilir. http://www.youtube.com/watch?v=obt_drafv7g

    üzgünüm gidenler için
    üzgünüm bitenler için
    sadece çok üzgünüm
    dargın değilim..
  • can dündar'ın demir kırat belgeselinde kullandığı ezgi..."...sadece çok üzgünüm..." diye devam eden sözleri ile adnan menderes'lere ithaf ettiği iddia edilir...
  • sozleri sezen aksuya aittir.

    uzgunum gidenler icin
    uzgunum bitenler icin
    sadece cok uzgunum, dargin degilim

    n'olur sen de beni affet
    kahir degil bu kiyamet
    cezamizi cekiyor gibiyiz
    belki de nihayet
    bir gün calinirsa kapimiz
    tekrar anilirsa adimiz
    o zaman sarilir kanayan yaramiz

    gunahlar, gunahlar, gunahlar
    gun gelir zaman bizi aklar
    yikanir ihanetler
    yikanir ahlar
  • türkiye müzik tarihinde hakkı verilmemiş eserlerden birisidir. sözleriyle, müziğiyle bu kadar bütün, bu kadar zengin bir eseri "pop" müzik olarak, yani popüler kültür öğesi olarak tanımlamaya yüreğim el vermezdi ki sanki büyük kitleler de "bu çok kaliteli, bunu büyük kitleler halinde benimseyip, popüler kültür öğesi yapmayalım" diye düşünmüş olacaklar ki benimsemediler. bu eser de sevenlerine özel olmaya devam ediyor.
  • aslında dargınım'dır.

    ama bazen içinden darılır insan.
    söylemez.
    söylenecek pek birşey yoktur çünkü.
    fahir atakoğlu dargınlığını kırgınlığını mükemmel bir şekilde anlatmıştır bu parçada.
    öyle ki sadece kendine anlatılmış iç sesler gibidir o kemanın geçişleri ve kendi içinde barışması.
    vicdani bir rahatlamadan ziyade blues içerikli bir acıyı yüceltme hali vardır.
    o duyguyla yüreğin biraz daha büyümesine aklın bilgeliği eşlik eder ve dargın değilim e evrilir bütün o dargınlık ve kırgınlık. bunların tümünü içinden ve içine haykırır insan.

    (bkz: içinde patlamak)
hesabın var mı? giriş yap