• cemal süraya'nın ikinci yeni'yi kastederek, "bizim nesil bu kitaptan çıktı" dediği kitaptır.
  • universitede zorunlu tk dersinin zorunlu okumalarindan biri oldup da onume geldiginde cocukken allahla olan konusmalarimi bana hatirlatmis olan kitap. bu konusmalarin konusu genelde, cocuklugumuzda pek sik olan elektrik kesilmeleri esnasinda elektrigi geri getirip getiremeyecegi uzerinde odaklaniyordu:

    - allahım nolursun bak elektrigi getir ki cizgi film kacmasin...
    - allahım varsan elektrik gelsin...
    - yoksun musun...
    - allahım nolursun elektrik gelsin odevimi bitirebileyim...
    - yoksun iste...
    - yupppiii geldi elektrik, cok tesekkur ederim...
  • "bahçede yazdım onu."

    aslında ağrı'nın eteğinde nöbetlerde yazdı onu, at sırtında yazdı, özel yaptırdığı açılır kapanır masada yazdı.
  • "dağlarca, çocuk ve allah'tan sonra bir şey yazmasaydı da büyük bir şairdi. çünkü çocuk ve allah'ta ne mahareti varsa ortaya koymuştu. dağlarca'nın büyüklüğü oradan gelir. nihayetinde insan kendinde ne varsa onu ortaya koyar. bu kitaba kadar dağlarca, yazıcıydı, ondan sonra 70 kitap yazdı, üretici oldu."

    arif damar
  • cemal süreya'nın göçebe şiirine konuk olmuş fi tarihinde milliyet yayınlarından çıkan f.h. dağlarca kitabı.

    "...
    yabana mı atıyorum yani seni
    yabana mı atıyorum saat altı buçukları
    çocuk ve allah'ın en eski baskısını
    değil, değil bunların biri
    gözlerimin gemileri kuş istiyor
    açılıp kapandıkça sevdam
    kapanıp açılıyor bir mavi
    şahmaran süt istiyor kefeninde
    üç aylık ölmüş çocukların
    kerem ile arzu geliyor aslı ile kamber
    ay kana kana batıyor.
    ..."
  • fazıl hüsnü'yü dağlarca yapan kitap.
  • zeynep direk'in epos yayınları'ndan çıkan yeni kitabı.
    nedir ne değildir bilmiyorum ama allah aşkına kitaba verecek başka ad mı bulamadınız? çocuk ve allah, içinden ikinci yeni'yi çıkarıp cemal süreya'nın şiirlerine falan konu olan fazıl hüsnü dağlarca'nın kült bir kitabı. zeynep direk'in aynı adı kullanmasının manası ne şimdi? aklıma gelen tek şey, kitabın adından dolayı balıklama atlayacak muhafazakâr kesime olta atıldığı. ha bu oltaya gelecek tonla sazan olacağı da gerçek ama yine de ayıp bir şey bu yapılan.

    arka kapak yazısı:
    "çocuk ve allah”ta zeynep direk, çocuğun allah kavramıyla nasıl tanıştığını, ahlâk, ahlâk eğitimi ve din, toplumsal cinsiyet, haysiyet ve şeref kavramlarını anlatıyor.

    bu kitap on üç yaş ve üstü çocuklara yönelik özgün bir çocuklarla felsefe çalışmasıdır.

    çocuklarla felsefenin amacı, çocukların eleştirel düşünmelerine ve yaşadıkları dünyayı sorgulamalarına yardımcı olmaktır.

    kitabın konusu ülkemizde de çok gündemde olan din ile ahlâk arasındaki ilişkidir.

    eleştirel düşünüm, çocuğun kendi deneyimlerinden yola çıkarak felsefî soruları ortaya koyar. edebiyat ve felsefeye başvurarak bu sorulara yanıtlar arar.

    bu kitap ahlâk felsefesinin bazı temel kavramlarını ve sorularını tanıtıyor.

    çocuklara doğru bir ahlâk eğitiminin verilmesinin önemini vurguluyor.

    din eğitimiyle ahlâklı nesiller yetiştirilebileceği görüşünü eleştiriyor.

    kutsal metinlerdeki emirlerden bir ahlâk çıkarmanın güçlüğünü göz önüne seriyor"
  • sessizce okuduğunuzda neredeyse tamamını bi çocuğun taklidini yaparak okuduğunuz kitap. okuyacağınız kitap. okuduğum kitap.
    böyle 6 yaşında, 5 yaşında bi çocuğun konuşmasını taklit ede ede başladım ve devam ettim.
  • şairin 26 yaşında yayımladığı ve yayımlandığı yıllarda edebiyat çevrelerinde ses getiren kitabı. *
  • ceren isminde bir öğrencim vardı; cero deyin bana diye tuttururdu. cero, bir gün görsel sanatlar - bildiğiniz resim- dersinde " anlatmak istediklerinizi çizin" demem üzerine bir resim çizmişti.

    cero'nun allah imajı

    maviliği, sınırları olmayan gökyüzüne, saçlarının yeşilliği ormanlara denk geliyor.
    uzun kollar, yarattıklarına kol kanat gerer vaziyette.

    hepsini sordum;
    kollardaki mor yuvarlaklıklar, gözmüş. herkesi görebilmek içinmiş.
    gövdesindeki rakamlar insanların numaralarıymış; allah o numaraya basarak istediği herkese ulaşabiliyormuş.

    robotsu şekil vermesini (bkz: tarihsel zaman etkisi) ile açıklamak mümkün.
hesabın var mı? giriş yap