• bir taksinin arkasında gördüğüm yazı.
    ilk önce herzamanki taksi arkasındaki yazılardan sanmıştım ama taksinin plakasının ''34 tes 50'' olduğunu görünce koptum..
  • orhan baba'yı sevmem diyen steril kalmaliyim ekolu insanlarının bile dinleyip utanmasini umdugum sarki. insanı tem otoyoluna koyup ankara'ya kadar götürür allah için.
  • - orhan gencebay'ın ününü geniş kitlelelere tam anlamıyla ulaştıran 1969 yılında yaptığı özgün bestesi.

    - sanatçı "bir teselli ver" in bestesinin büyük bir bölümünü ingiltere'de yapmıştır.

    - gencebay ekolünün en önemli bestelerindendir.

    - 1971'de "bir teselli ver"in filmi de yapılmıştır. bu aynı zamanda orhan babanın ilk filmidir de.
  • sözlükte, arabesk bir şarkı olduğunu yazan cahiller topluluğu tarafından değeri düşürülen muazzam eser. bilmiyorsanız susun be kardeşim. şu adamı arabeskçi yaptınız el birliğiyle. adamın dilinde tüy bitti 40 senedir ben arabesk yapmıyorum, benim müziğimi böyle yetersiz tanımlar açıklayamaz, ben adriyatikten çin seddine kadar olan havzadaki tüm dünya müziklerinden yararlanıyorum diye. sadece 4-5 şarkısını dinleyip arabeskçi yaptınız adamı yahu.

    bazı hödüklerce arabesk şarkısı olarak nitelendirilen bu eserin gencebayın ağzından tanımını okuduğumuzda, gencebayın müzik bilgisine yine hayran oluyoruz;

    gencebay bir teselli ver eserini şu şekilde tanımlıyor;

    "yapı itibariyle, kürdili hicazkar ve muhayyer kürdi karışımı; ritm olarak düyek ritmiyle batı ritmlerinin slow ritmini içeren bir yapısı vardır. enstrümanları her türlü kullanmak mümkündür. ben de orada yaylılara biraz ağırlık vermiş gibi görünsem de, şimdi şu anda yapsam, her türlü yoruma açık olan bir yapıyla deneyebilirdim. ilk defa, orhan borarlar ve grubu çalmıştı. hayatlarında ilk defa türk müziği çalıyorlardı. korkuyorlardı çalabilir miyiz diye; ben de korkuyordum acaba ne netice alabilirim diye. netice iyi olmuştu.. beste yapısındaki ağırlık hakkında deryada bir salım yok bestem gibidir diyeceğim, yani kesin halk müziği, sanat müziği, oryantal, yahut ta batı ağırlıklıdır demiyorum, ortada olan bir yapıdır. hepsinden birer katkı vardır. çok sesliliğe çok müsait; arasında gitar kullandığım bağlama akorları vardı."

    tek bir bestesini dahi bu denli ayrıntılı izahatlarla sunan bir müzik adamının hala arabeskçi falan denip aşağılanması, müslüm gürses, ferdi tayfur gibi yoz müzikçilerle aynı kefeye konması asabımızı bozuyor.
  • orhan gencebay'ın istanbul plak'tan çıkma erken dönem çalışmalarının bolca kullanıldığı en underground filmidir. zengin ve züppe gençlerin bulunduğu bir partiye giden orhan gencebay'ın müzisyen olduğunu öğrenen zengin piçleri kendisinden piyano çalmasını isterler fakat babadan "bu sazı çalmasını bilmem" (halbuki gerçekte orhan gencebay'ın çalabildiği bilimum enstrümanlar arasında piyano da vardır) cevabını alırlar. partiden gururu incinmiş olarak ayrılıp demirci olarak çalıştığı atölyeye giden orhan baba, oradaki manevi babasına (kadir savun'du sanırım) "baba bugün zenginlerle dolu bir partideydim" şeklinde anlatmaya başlar ve "boşver evlat, biz kendi müziğimize bakalım" şeklinde bir yanıt alır. bu yanıttan sonra demir dövme işine dönerler ve demire vurulunca çıkan ritmik sese arka planda deneysel underground orhan baba çalışması tanrıya feryat'ın başındaki melodi eşlik etmektedir. işte o esnada orhan baba gayet sevecen bir şekilde "müzik tabiatın kendisidir, sınırlamak yanlıştır" der gibi gülümsemeye başlar. evet, orhan baba bu filminde bize dolaylı olarak da olsa kainattaki her sesin bir müzik olduğu mesajını vermeye çalışmıştır.
  • bu parça arabesk değil. bu parça başka birşey... (bkz: oyle boyle degil)
  • liseli kizlarin marjinal goruntuleriyle ortusmesi icin delice egleniyor bir edayla, ortalikta bagira bagira sarki soyleyecek medeni cesaretleri oldugunu, arabesk hususunda bilgili olduklarini vs vs gostermek icin maalesef sikca kullandiklari kusursuz orhan baba saheseridir. ortalikta "bir teselli veeer" diye bagiran avril lavigne'ler gorunce korkmaniza gerek yok, kulaklarinizi tikayin, eve varinca arsivden orjinalini dinleyip kurtulabilirsiniz.
  • bir teselli ver
    yarattigin mecnuna, bir teselli ver

    sevenin halinden sevenler anlar
    gel gör su halimi, bir teselli ver
    aramizda baska biri var ise
    tertemiz askimi bana geri ver

    ben zaten her acinin tiryakisi olmusum
    ömür boyu bitmeyen dert ile yogrulmusum
    gülemem, sevgilim ben sensiz yasayamam

    bana ne gerek
    senin askindan baska bana ne gerek

    askin zehir olsa, yine icerim
    yolun ecel olsa korkmam gecerim
    yeterki sevdim de, ben bu ask ile
    dünyanin kahrina güler gecerim

    şeklinde oluşturulmuş bir oran genceba şarkısının sözleridir... kaliteli bi yazımdır.
  • -ben sensiz
    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    yasayammmmmammmmm
  • durduk yerde adamin amina koyan sakilar arasindan birkac tane secip test ediyordum, bana sigara yaktiran bu oldu.
hesabın var mı? giriş yap