• fragmandaki uçaktan atlayıp havada bazuka ile uçak vurma anı buradan alıntıdır.
  • battlefield 5'te nasil agizlari yanmissa, trailerinda herkes beyaz erkek. sadece bi tane kadin var.
  • oyuna yarın scoreboard diye bir şey ekliyorlar. kim kaç kişi öldürmüş, kaç bayrak ele geçirmiş-savunmuş ya da toplamda kaç puan yapmış görebileceğiz. kimin aklına geldiyse tebrik ediyorum, oyun tarihindeki kırılma noktalarından birisidir bu.
  • öncelikle ilk entrymi bir utanç nişanesi olarak saklıyorum. silmeyeceğim. (#130048983) bu da böyle kitap gibi dursun. oyuna hırslandıkça döner okurum.

    bakın bu oyun bitmemiş değil. bu oyun olmamış. bu oyunun ruhu yok. hiçkimse bu oyunu competitive oynamak istemeyecek. oyunun hangi bir dizayn eksiğinden bahsedeyim ki? hata olarak kabul edilen bir çok şey (örn. hitreg hatası, medic'leri göstermemesi, skorbord olmaması, rakibe ne kadar vurduğunu göstermemesi gibi bitmeyecek bir liste) 6 ay sonra giderilmiş olacaktır fakat dizayn sorunlarına yapabilecekleri hiçbir şey yok. dur önce ruhsuzluğundan bahsedeyim, sonra teknik sorunlara geçerim.

    burada isim vermek istemiyorum, 50 tane oyunda denediler gelecekte geçen savaş ortamını. yakın gelecek dahi olmuyor. fps insanları 1 ve 2. dünya savaşı ve günümüzde geçen savaş ortamlarını istiyor. yanımda robot drone köpek taşıdığımda ben mutmain olmuyorum. xm88, pvg32, dx9 gibi rastgele silah isimleri olduğunda, insan oyunun içine giremiyor. silahların hangi kategoride olduğunu bile anlamıyor insan. ben er raynı kurtarmak istiyorum. nazi subayı olmak istiyorum. pakistana giden marine forces olmak istiyorum.

    manga temalı oyunda, manga ile yapabildiğin hiçbir şey yok. manga puanı, manga ikmali, manga desteği, manga yönetme, manga kilitleme hiçbir şey yok. bari mangayı özelleştirme şansın olsa, o da yok. bir arkadaşın oyuna sonradan dahil olmak istese, mangandaki tanımadığın birini atıp da arkadaşını mangaya alma şansın yok. maçı kapatmalı ve ana menüden buluşmalısın. akıl alır gibi değil.

    ayrıca specialist yerine soytarı mı yaptınız siz arkadaş? irish hariç hepsi gevşek gevşek konuşuyor. sürekli gülüyor. sarkastik takılıyorlar. komik olmayan şakalar yapıp gülüyorlar. hele bir kazanma ekranı var, insan cringe duygular yaşıyor. ben savaş oyunu mu oynadım yoksa uno'da galibiyet mi aldım diyor. güle oynaya savaş kutluyorlar. resmen savaş meydanında kakara kikiri yapan askerler var. istediğimiz seslerin teması şu; çok basit, daha önce yaptınız;
    https://www.youtube.com/watch?v=4gb91evixxs

    haritalar; olmaz. bu şekilde harita olmaz. tamam çok katmanlı harita sistemine geçtiniz, tamam 128 kişilik oyun deneyimi sunacaksınız ama bunun tek yolu haritayı devasa büyütmek midir? piyade oynayanların bir aksiyon alanından diğerine girmesi birkaç dakika sürüyor ki bu sürede zaten aksiyon alanı yer değiştirmiş oluyor bile.
    oyun başında da aynı. oyun başında başkasının aracına spawn olmaya izin vermiyor. her oyun başlangıcında ciddi bir maraton bekliyor araç bulamayanları. şöyle izah edeyim, conquest modunda en yakın bayrağa yaya olarak ulaşana kadar, en yakındaki 2 bayrak araçla gidenler tarafından alınmış oluyor.

    haritaların bütün dizaynı bir yerden bir yere araçla gitmek üzerine kurulu. oyun, araç odaklı piyade savaşına dönmüş. bu sebeple gökten yağarcasına araç çağırabiliyorsun. peki hızlı bir oyun akışında bunu gerçekten kim istiyor ki? bf 1'de insanların en çok şikayet ettiği çok güçlü tanklar ve doğduğu yerden çıkmadan basecamp yapan tanklardı. bfv'de bunun bir hata olduğunu gördüler ve mühimmatı sınırlı yaptılar. e şimdi ben ne anladım yine sonsuz mermili ve her yere peydah olan tanklar yaptınız. gökdelenin çatısında 2 tank gördüm bu sabah. madem araç bu kadar önemli, bari haritadaki tüm araçları kullanılabilir yapın, o da yok. half life kalitesinde modellenmiş dummy araçlar öylece duruyor sağda solda.

    gerçekten kim sürekli bir araç bulmak istiyor bir yerden bir yere gitmek için? cevap vereyim; hiçkimse.

    haritaların hepsinin de sağına soluna konteynır atmışlar. bir konteynırdan diğerine mevzilenerek gidiyorsun. bütün haritaların dört bir yanı konteynır dolu. haritalarda o kadar anlamsız boşluklar var ki, ancak konteynırla doldurmak gelmiş akıllarına. hayır liman haritalarından bahsetmiyorum, hepsinde var. ormanda, şehrin içinde, buzullarda, kıyıda, dağda, bayırda, her haritanın dört bir yanı konteynır dolu.

    sadece boş alanlardan oluşmuş bu haritalar dışında, haritaların dizaynında da sorun var. bir harita var, allah affetsin 15 tane araçla açılıyor harita ama hepsi 3 metre eninde, yani tek aracın sığacağı bir geçişten haritaya açılmak zorundalar. ekmek gibi herkes birbirinin üstünden geçiyor o haritada oyuna başlamak için. yani bunun olacağı nasıl akıl edilmez insan gerçekten hayret ediyor.
    breakthrugh modunda gökdelenin çatısına bayrak koymuşlar. 32 kişi o bayrağı savunurken rakip 32 kişi o bayrağa saldırıyor. helikopterden atlamıyorsan ya binanın içindeki asansörden ya da binanın 2 yanındaki iplerden çatıya çıkacaksın. 3 kişi kişi çatıda seni beklerken bunu nasıl yapmayı düşünüyorlardı acaba? zaten saldıran takıma limitli helikopter veriyor. o çatıdaki tek bayrak yüzünden oyun oynanmaz hale geliyor.

    büyük harita bilmediğiniz bir şey değil. en iyisini yaptınız. hamada'yı, sina'yı, al sundan'ı yaptınız. büyük harita nasıl yapılır, harita dokusu nasıl işlenir biliyorsunuz. sonra karşımıza kaleidoscope haritası çıktı 2042'de. utanır insan şunu oyuna koymaya. haritanın fıstık gibi binalar arasında şehir çatışması yapabileceğin bir alanı var ama nerede? haritanın oynanmayan yerinde. resmen haritanın oynana yeri bok gibi, oynanmayan alanında bir cennet savaş ortamı saklı. bu kadar gerizekalılar işte oyunu yönetenler.

    helikopter ve tank kullanmak tamamen eziyet. helikopter kontrolleri zaten komple bozuk. bir helikopteri kullanmak diye bir şey söz konusu değil. idare etmek olabilir ama kullanmak asla. bak 10 senelik oyun gta online'ı aç. bir helikopter kullan. orada ne yapıyorsan aynısını al bu oyuna koy. yapman gereken sadece bu.

    gerçi oyuna skorbord koymayan insanlardan biz teknik işler bekliyoruz. çok ilginç di mi? oyunda skorbord yok. tabiki kaç kişi öldürdün, kaç kere öldün vb. görebiliyorsun fakat diğer oyuncuları ya da rakip takımı göremiyorsun. ve ne göreceksen round bitmeden önce görmüş olman lazım çünkü oyun sonunda açılan bir skorbord yok. evet oyun bitiyor, öylece bitiyor. biten oyunda ne yaptığını görme şansın yok.

    teknik sorunlar çözülür elbet. ama bunlar dizaynla ilgili sorunlar ve çözülemeyecek. bu oyunda ruh yok.

    üstelik bu oyunun ps4 versiyonunun grafikleri, abartmıyorum cs 1.6 kadar. ben hayatımda bu kadar kötü oyun grafiği görmedim. bfv, hatta yıllar öncesinin oyunu bf1'in bile çok gerisinde grafikerleri. resmen hayal kırıklığına uğradım. ilk gördüğümde henüz render edemedi, kaplamalar sonra gelecek sandım ve ancak 30 saniye ardından gerçekle yüzleşebildim.

    ayrıca özel bir ölümsüz orospu çocuğu ödülüm var. o ödül de, spawn olduğu sırada silahı kurma efektini oyuna ekleyen orospu çocuğuna. senin ben beynini sikeyim aptal ibine. seninle oturup karşılıklı sohbet etmek istiyorum, bu nedir amk ya? spawn olan adam silah kurma efekti vermişsin ve bu sırada hareket edemiyor, ateş edemiyorsun. bu hanginizin aklına geldiyse aklını sikeyim. https://bit.ly/3dmxsd8

    ayrıca bu bir utançtır. rezalettir. aaa seviye oyunlar artık piyasaya böyle çıkmamalı. son dönemlerdeki bir çok oyun aynı. oyunu satın alıyorsun, her tarafı hatalarla dolu ve eksik bir oyun karşına çıkıyor. aylar boyunca gelen güncellemeler ile oyun son, oynanabilir haline ulaşıyor. bunun önüne geçilmesi lazım.

    dağıtımcı ve ortam sağlayıcıların buna müdahale etmesi lazım. şu bf 2042'nin bu kadar hata ile piyasaya çıkması resmen nitelikli dolandırıcılıktır.
  • helikopterden helikoptere atlarken havada şarjör değiştirebileceğimiz oyun olacaktır.
  • bu oyunda çok ciddi sanat tasarımı sorunu var ya da direkt sanat tasarımı yok. konsept sanatçılara para vermek istemediler herhalde.

    oyun gerçek anlamda ruhsuz. bf 1 de her haritanın bir hikayesi bir ruhu vardı. büyük heyecanla oynadığımı hatırlıyorum. hikaye modunun harika girişi bile başlı başına yönetmenlik başarısıydı.

    bf 2042 de ne var peki? bomboş devasa alanlar ve bolca konteyner. inanılmaz ruhsuz bir oyun. bf 1 in arkasında hayvan gibi birinci dünya savaşı tarihi var bu gözardı edilemez ama kesinlikle 2042 nin haline bahane de olamaz. renk paletleri asla bir savaş oyununa yakışmıyor. abartılı maviler abartılı yeşiller. sanki ortam savaş alanı değil de hafta sonu etkinliğinde insanlar rc araçlarını birbiriyle çarpıştırıyor.

    bende mi sorun var diyorum açıyorum bf 4 hala bu zamanda yemin ederim çok daha bütün çok daha başarılı gözüküyor.

    performans sorunlarını geçtim iğrenç yapaylıkta savaş alanlarını şu zamanda insanların önüne atabilmiş ciddiyetten uzak her tarafı basitlik ve popüler kültüre yaranma çabası kokan dandik bir oyun.

    corona belasının derinden vurduğu sektörlerin başında kesinlikle oyun dünyası geliyor. hertaraf hayal kırıklığıyla doldu çıkan oyun sayısı da azaldıkça azaldı. son rezillik de battlefield oldu ne yazık ki
  • efendiler

    battlefield isimsiz kahramanların oyunudur. askerler oyun içinde takımlarını zafere taşımak ya da arkadaşlarını kurtarmak için fedakarlıklar hatta ölümle sonuçlanabilecek kahramanlıklar yaparlar. kimi ateş hattının içine dalar ve arkadaşlarını kurtarmaya çalışır, kimisi vurulup düşen bir arkadaşını tekrar ayağa kaldırabilmek için canını tehlikeye atar, kimisi arkadaşları mühimmatsız kalmasın diye saatlerce cephane sandıkları taşır, kimi takımının başına bela olan bir tankı yok etmek için anti tank silahları ve patlayıcılar ile bir oraya bir buraya koşar, kimisi kelle koltukta düşman hatlarının arkasına sızar ve arkadaşlarını da yanına çekmeye çalışır ama tüm bunlar sıradan, kimliğini bilmediğimiz askerler tarafından yapılır. kimisini evde ailesi bekler, kimisini arkadaşları, kimisini ise sevgilisi bekler ama biz bu askerlerin kim olduğunu bilmeyiz. battlefield serisini de güzel yapan budur, onlar ismini bilmediğimiz kahramanlardır. onlar herhangi bir zamanda, herhangi bir cephede ya da operasyonda, herhangi bir bölgede, bir amaç uğruna savaşan sıradan askerlerdir ve savaşlar böyle askerler ile yürütülür. onlar bir arada durunca kimliksiz gibi görünse de aslında her birinin kendi içinde kopan fırtınaları vardır.

    işte bu yüzden battlefield askerleri güzel ve özeldir çünkü her oyuncu yönettiği askerle bir bağ kurar ve kendinden bir şeyler verir. ekranların başında ve discord gruplarında kopan heyecan fırtınalarının, kahkahaların ya da zaman zaman bozguna uğramanın verdiği öfkenin yarattığı suskunluğun nedeni budur ama siz getirdiğiniz bu boktan operatör sistemi ile bu duyguların içine ettiniz. askerlere bir kimlik verdiniz, sonra şimdilik 4 tanesini gördüğümüz ve sanırım sayısı 10 olacak operatörleri savaş alanına attınız ve attack of the clones 2yi sayenizde görmüş olduk. bu bokun benzerini bf5 elitleri ile daha önce de yaptınız ama onların sayısı bedava olana kadar oldukça azdı ve göze batmıyordu ayrıca düzgün bir class sistemi olduğu için elitler oyuna neredeyse hiç etki etmiyorlardı. gerçi bir kaç tane elit yan yana gelince inanılmaz çirkin bir görüntü veriyordu ama 2042'yi gördükten sonra bfv'e laf etmemeye tövbe ettim. şimdi özelleştirme ile specialistlerin görünümü değiştirebilirsiniz diye bir seçenek koyacaksın önümüze ama herkesin her silahı ve kiti taşıdığı bir oyunda onun da bir önemi yok gülüm. ayrıca herkes her silahı taşıyacaksa ve herkes birbirinin aynı elitleri kullanacaksa amerika ve rusya diye 2 tane factionı oyuna eklemenin ne anlamı var amk!!! kırmızı takım, mavi takım yap geç nasılsa ordulara özel üniformalar ya da o ordulara özel araçlar olmayacak. anlamı ne rusya ya da amerika'nın neden fas ve moğolistan değil? yediğiniz tüm bu bokları düzeltemeyeceğiniz için portal sistemini geliştirmediğinizi düşünmek istiyorum yoksa mevcut mantık ile bu oyunun battlefield oyunu olması çok ama çok zor. diğer teknik detaylar, grafikler, oynanış vs hepsi zamanla düzeltilir ama oyunun core dediğimiz kısmını dinamitlerseniz işte o zaman o enkazın altında sizlerle beraber maalesef biz de kalırız. size güveniyorum demek isterdim ama güvenmiyorum.

    diye dıce ekibini karşıma alıp azarlamak istiyorum. utanacaklarını bilsem yüzlerine tükürürdüm ama ondan da anlamazlar bunlar.
  • recep "tayyip" privateborn
    sınıf: köstek
    doğum yeri: rize
    uzmanlık: ekonomi
    özellik: faiz düşürtmek
  • techical test i deneyip bok gibi dediğim için bana tepki verenler umarım oyunun halini görmüştür. rezalet bir optimizasyon, battlefield 3 ün bile gerisinde olan animasyonlar. saçma sapan bug lar. grafik olarak battlefield 1 in gerisinde. silahlarda recoil yok gibi neredeyse. sesler black ops serisindeki gibi leş. daha sayamadığım bir sürü problemi var ve bunları 1 ay değil 1 senede zor düzeltirler. sakın gelip bu 3 ay önceki versiyonu diyip savunmayın pre order lar iptal edilmesin diye ortaya atılan bir yalan. aşşağıya attığım link lere bakıp oyunun halini anlayabilirsiniz.

    agent smith battlefield e giriş yapmış

    diyecek bir şey yok

    3 ay önceki sürüm... yersen

    2042 de fizik kuralları değişiyor tabi gayet normal

    bf3 ile finishing move kıyaslaması
  • edit: steam'de oyuncu tabanının %70 ini kaybetmiş çoktan. bu oyunun ölü doğduğu konusunda herkes hemfikir artık. bu noktadan sonra kimse kurtaramaz bu oyunu bence. kurtarabiliyorken paranızı kurtarın derim. kaldı ki vince zampella haberleri de, düşünüldüğü kadar iyi haberler değil maalesef. battlefield'ın bildiğimiz haliye son bulduğunun habercisi olarak görüyorum bu haberleri ben. inşallah yanılırım.
    aşağıdaki entry ağır ironi içermektedir:

    serinin en mükemmel oyunu. bf serisinin yıllardır ihtiyacı olan taze kan. (!)

    ++++++ artılar ++++++

    - sınıf sisteminin olmaması.

    yok efendim sen sıhhiyecisin ben mühendisim, nurgül teyzenin oğlu avukatmış falan bitti o işler. ama bu takım oyunu yok demek mi? tabikisi de hayır. herkes elinde tanksavar silahlarla gezdiği için hasar oranını 10 lara çekmişler. bu yüzden herhangi bir aracı indirebilmek için haritadaki bütün herkesin roketatarlarını aynı anda ateşlemesi gerekiyor. alın size muhteşem bir takım oyunu.

    - silahlara takılan parçaların sadece kozmetik olması.

    bildiğiniz gibi önceki oyunlardaki attachmentların bazıları tip olarak çok çirkindi. ama stat olarak çok iyilerdi. bu da güzelim tüfenklerinizin şeklini sırf daha iyi performans versinler diye bozmanız gerektiği anlamına geliyordu. attachment seçimi yapmak inanılmaz zor bir hale geliyordu. bu oyunda böyle problemlerimiz yok. bütün attachmentlar underbarrellar muzzlelar kozmetik. istediğimizi gönül rahatlığıyla takabiliyoruz.

    - devasa ötesi haritalar.

    haritaların bir ülke büyüklüğünde oluşundan dolayı artık savaş denen bu anlamsız olgudan tamamiyle kaçınabiliyoruz. bildiğiniz gibi daha önceki battlefield oyunlarında haritanın dışına çıkıp gezmek istediğinizde lütfen savaş alanına dönün diye nacizane bir uyarıda bulunuyordu oyun. istediğimiz gibi gezip tozamıyor, eğer savaş alanına dönmezsek ikinci dünya savaşında kaçak ruslar gibi öldürüyordu oyun bizi. artık herhangi bir şekilde ölme derdimiz olmadan savaş alanında rahatlıkla gezip daha önce görmediğimiz yerleri görebiliyoruz. şu anda mesela bu entry'i haritaların birinin kuzey bölgesinde bir kayanın altından yazıyorum. uzaktan silah sesleri geliyo ama güvende olduğumdan emin gibiyim çünkü:

    - vuruş hissi yok. mermilerin karşı tarafa etki etmediği seneryolar bf4 çıkışında olduğundan çok daha fazla durumda. bu da savaş alanını çok daha güvenli bir hale getiriyor. bunu da çözmüşler. ayrıca oyunda sıçtığınız zaman suçu atabileceğiniz rahatlatıcı bir sistem olarak dizayn edilmiş. oyuncu psikolojisi dostu.

    - az sayıda silah seçeneği. bf2042 şu anda 22 silah seçeneğine sahip. apex ilk çıktığında 18 silah seçeneğine sahipti. bu yüzden yine bf2042'de fazla olduğu için önce bunu eksiye koyacaktım ama aralarından sadece 3 tanesi kullanılabilir durumda olduğu için artıda bırakmaya karar verdim. çünkü silah sayısı arttıkça, seçim yapmak zorlaşır. her silah beraberinde bir araştırma, bir deneme / yanılma sürecini beraberinde getirir. zor işler yani, e bende tembelim. niye bi tane silahta uzmanlaşmak varken yeni şeyler deneyeyim, oyun stilimi bi silah için değiştireyim vs. seçim yapma derdi olmadığı için rahat rahat tek silahı kasabiliyorsunuz. umarım dice ilerleyen günlerde geri kalan gereksiz silahları tamamen kaldırır.

    - stabil performans. bildiğiniz gibi eskiden fps ekran kartımıza - işlemcimize göre değişiklik gösterebiliyordu. bu durumu tamamen optimize etmişler. artık bütün ekran kartları aynı fps yi verio. 3090 bile.

    - specialist sistemi. apex legends ı çok severim. apex legends herolarına para harcamayı da çok severim. artık en sevdiğim oyunu battlefield skin'i ile oynayabileceğim. heyecan verici. specialist'lerin seslendirmelerine de ayrıca hayran kaldım. bu kadar gerçekçi ve battlefield temasına uyan bir seslendirme olamaz. olmasın zaten.

    - fiyat. abi bu aralar çıkan bütün live service oyunlarının bedava olmasına siz de uyuz olmuyor muydunuz ? bi oyun bedava olduğunda, onu herkes oynar. e nerde hani benim elitliğim, sosyoekonomik sınıf farklılığım ? cebinde beş kuruş parası olmayan adamla ben bir miyim? bu oyunda bedava oyunlardan daha az şey olmasına rağmen, fiyat etiketi var. hemde premium fiyat etiketi.

    - depresyona sokan skorboard'un olmaması. bu konuda designerları özellikle tebrik etmek istiyorum. abi önemli olan kazanıp kaybetmekken, takım oyunu yokken, kim siklesin skorboardu ? yok o bunu canlandırmış bu şu kadara ölmüş karşı takım bu kadar puan kasmış bize ne abi? tek gereken minimap in üstündeki kim kazanıyor kim kaybediyor sayacıyken, kimin ne yaptığından bize ne amk dimi? ayrıca bu sayede başkalarının gösterdiği çabayı kendi üstünüze alabiliyorsunuz.

    ---- eksiler -----

    portal.

    abi. biz de zaten eski oyunlar var, ne sikime bunları yeni oyuna ekleyip download boyutunu arttırıyosunuz? ayrıca biz değilmiydik ikinci dünya savaşında kadınlar savaşıyor diye tarihi doğrusallık yok diye ortalığı kasıp kavuran? ikinci dünya savaşı askeriyle modern bf3 askerinin savaşmasının neresi gerçekçi?!

    (not: entry ağır ironi içermektedir. ea ve dice battlefield serisini bfv ile zaten öldürmüştür. bf2042 oyununda sıktığınız her kurşunu, sevdiğiniz battlefield oyunlarına sıktığınızı, bu oyunda geçirdiğiniz her saniyenin battlefield'a ihanet etmek olduğunu da unutmayın. 2042'i 2.8 saat oynadıktan sonra refund etmişimdir. son yapılan battlefield oyunu battlefield 1'dir. herkesi geri bekliyorum.)
hesabın var mı? giriş yap