hesabın var mı? giriş yap

  • esas vurucu olan bu gidanin turk gida kodeksine uygun olmasidir. iyi icinde cimento yok, sukredin.

  • bir diğer adıyla normandiya çıkarması ( 6 haziran 1944 ). ww2 meraklıları için resmen kutsal bir tarih olarak nitelendirilebilecek gün.

    2’nci dünya savaşı’nın kaderini belirleyen büyük çaplı zayiatlar verilmiş kanlı bir gün.

    2'nci dünya savaşı'nın sonunu getiren sürecin ilk adımı olarak tarihe geçmiştir bu sebepten dolayı hakkında birçok şey yazıp çizilmiştir , filmler çekilmiş ve bilgisayar oyunları yapılmıştır.

    çok küçük yaşlarda hakkında çok bir bilgi sahibi olmadan call of duty 2 oynarken çıkarma gemilerinin sahile ilk ayak bastığı an olanlar beni hayrete düşürmüştü. yıllar sonra tekrardan oynadığımda ise dünyadaki cehennem olarak hafızama kazımıştım.

    d-day’i size en çarpıcı şekilde gösteren film ise birçoğunuzun bildiği gibi (bkz: saving private ryan) filmidir. o atmosferi gerçekliğe yakın olarak size hissettirir , ne kadar kanlı bir gün olduğunu size net bir şekilde gösterir.

  • yaklaşıyor yaklaşmakta olan. paraya kıyıp special edition versiyonunu ön sipariş verdiğim, elbet bir gün çıkacak diye seneler evvel uğruna konsol aldığım, yemeden içmeden kesilip deli gibi oynayacağım bu şaheser hakkındaki bazı bilgileri derledim. copy-paste değil, alın teri be güzelim. buyursunlar:

    1- oyunun çıkışında fps modu olacak. ara sahneler hariç istediğimiz zaman fps-tps arasında geçiş yapabileceğiz.

    2- online modu kasım ayı içerisinde çıkacak ve yine kasım ayı içerisinde, oyunu satın alanlar için bir beta düzenlenecek.

    3- ana karakterimiz arthur'un sakalı gerçek zamanlı olarak uzayacak ve sakalın uzunluğuna göre şekil vermemiz mümkün olacak. tıpkı gerçek hayattaki gibi yani.

    4- kamp alanındaki çadırda sakalımızı sinek kaydı kesmek, uzun bırakmak, farklı bölgeleri farklı şekilde kesmek mümkün olacak (yanak, çene vb). saçımız kesmek içinse berbere gitmemiz gerekecek.

    5- arthur, beslenme miktarına göre gözle görülebilir oranda kilo kaybı-artışı yaşayacak. karakterimizin aç kalması oynanışa da etki edecek.

    6- öldürdüğümüz düşmanlar mini mapte ''x'' sembolüyle gözükecek bu sayede öldürdükten sonra hangi düşmanı loot edip etmediğimizi daha rahat anlayacağız.

    7- öldürdüğümüz hayvanlar da mini mapte benzer şekilde ''pençe'' sembolüyle işaretlenmiş olacak.

    8- çetemizdeki diğer üyeler de öldürülen düşmanları yağmalayabilecek.

    9- kullandığımız silahlar kirlenebilecek ve namluları tıkanabilecek. bu nedenle silahlardan en iyi performansla yararlanmak için sık sık bakım yapmamız gerekecek.

    10- silahımızı veya şapkamızı kaybettiğimizde atımızın eyerinden tekrar alabileceğiz.

    11- ayrıca şapkamızı kaybettiğimizde mini mapte bir sembolle işaretlenmiş olacak. bu sayede daha sonra oraya gidip şapkamızı geri alabileceğiz.

    12- dilersek öldürdüğümüz hayvanların kürklerini şapka olarak kullanabileceğiz.

    13- giydiğimiz kıyafetleri de özelleştirmemiz mümkün olacak. örneğin paçalarımızı ayakkabımızın içine sokabileceğiz ya da dilersek katlayabileceğiz. kostümler için bu ve benzeri pek çok özelleştirme mevcut olacak.

    14- atımız çamura bulandığında performansı düşecek, yavaşlayacak ve atımızı yıkamamız gerekecek. yağmurlu havalarda ise atımız kendiliğinden temizlenecek.

    15- arthur, atın bakımını yaparken atın cinsiyetine göre yorumlarda bulunacak (canım kızım, aslan oğlum, taşağını yesinler vb)

    16- kampataki çete üyeleri, arthur'un kıyafetlerinin kirli veya temiz olması hakkında farklı farklı yorumlar yapacak.

    17- arthur'un kıyafetindeki karlar zamanla eriyecek, çamur sertleşek, kan lekeleri ise kuruyacak.

    18- kamera sinematik moddayken kamera açılarını değiştirmek mümkün olacak.

    19- eğer diğer çete üyeleriyle birlikte at biniyorsak x tuşuna basılı tuttuğumuzda atımız sürüyle beraber ototmatik hareket edecek ve sinematik kamera modu devreye girecek.

    20- yine grupla beraber at kullanırken sürü içerisindeki konumumuzu değiştirmek mümkün olacak.

    21- çete lideri dutch abi mavi gözlü albino bir ata biniyor.

    22- red dead redemption'ın müziklerini yapan woody jackson bu oyunda da yer alıyor. totalde 192 parça hazırlamış oyun için.

    23- dead eye özelliğini geliştirdikçe düşmanların hayati organları gibi kritik bölgeleri işaretlemek mümkün olacak. bu, aynı zamanda avlandığımızda da temiz öldürüşler yapmamızı sağlayacak. böylece avımızı daha yüksek fiyattan satabileceğiz.

    24- l1 tuşuna art arda iki kez bastığımızda arthur abi daha stilistik hareketlerle silahını çekecek. (zırt pırt yaparım ben bunu artık)

    25- nişan alırken yukarı yön tuşunu kullandığımızda arthur uyarı ateşi açacak. bu da etraftaki npc lerin dikkatini çekmemizi, avlayacağımız hayvanları korkutup bir tarafa yöneltmemizi sağlayacak.

    26- hud ekranı özelleştirilebilir olacak. dilersek mini mapi ve ekrandaki diğer göstergeleri kaldırabileceğiz.

    27- atların testisleri bulundukları bölgenin sıcaklığına göre fiziksel olarak değişiklik gösterecek. ayrıca atlar dinamik olarak da sıçabilecek (sırf bu mekanikleri eklemek için mi oyunu ertelediler acaba)

    28- oyunu durdurduğumuzda veya aşağı yön tuşuna bastığımızda saati ve sıcaklığı görebileceğiz.

    29- arthur çok iyi olmasa da yüzebiliyor.

    30- silah özelleştirebilme seçeneği olacak. gunsmithlere gidip özelleştirme ve geliştirme yapabileceğiz.

    31- atımızı özelleştirmek, eyer, battaniye, üzengi, dizginleri ve eyer boynuzunu değiştirmek için ahırları ziyaret etmemiz gerekecek. ayrıca atın kuyruğunun stilini değiştirebilecek, kısa, orta veya uzun, örgüler ekleyebileceğiz.

    31- eğer atımız ölürse bir daha geri gelmeyecek. yeni bir at edinmemiz ve sil baştan ilişkilerimizi geliştirmemiz gerekecek. atımız yaralandığında çeşitleri iyileştirme kitlerini kullanabileceğiz.

    32- giydiğimiz kıyafetler sadece kozmetik unsurlardan ibaret değil. hava sıcaklığına göre kıyafet giymemiz gerekecek.

    33- yaptığımız lootlar, avladığımız hayvanlar sadece bizim olmayacak, kampa da dağıtılacak. kamp için de yiyecek bulmamız, kampın sorunlarıyla ilgilenmemiz gerekecek. kampa gösterdiğimiz ilgi doğrultusunda çete üyeleri bize farklı farklı tepkiler gösterecek.

    34- suç işlediğimizde kırmızı bir wanted uyarısı çıkacak. izimizi kaybettirdikçe kırmızılık yerini beyaz bir yazıya bırakacak.

    35- suç işlediğimiz sırada bandana kullanmak izimizi daha kolay kaybettirmemize olanak sağlayacak.

    36- kellemize konan ödülü gün içerisinde posta ofisine giderek kendimiz de ödeyebileceğiz. bu sayede adımız aklanacak.

    37- npc lerin herbirinin bireysel yüz animasyonları mevcut. yapay zeka, karakterimizin davranışlarına göre farklı tepkiler verecek. bu sistem gta v'e kıyasla çok daha detaylı olacak.

    38- öldürdüğümüz hayvanları öylece öldükleri yerde bırakıp gidersek zaman içerisinde leş yiyen hayvanlar gelecek. ayrıca bıraktığımız leşler zamanla çürüyecek.

    39- başımıza ödül koyulduğunda ödül parasını ödesek bile suçu işlediğimiz bölgedeki insanlar bizi hatırlayacak ve işlediğimiz suçlar hakkında yorum yapacak.

    40- atımızla olan ilişkimizin ne kadar güçlü olduğuna bağlı olarak çatışma anları vb stresli zamanlarda atımız daha soğukkanlı davranacak.

    41- posta ofislerinden tren bileti alabileceğiz. bir çeşit hızlı seyahat şekli olan bu yöntemi kullandığımızda atımız geride bırakmış olacağız.

    42- trenin yanında atımızla dört nala koşarken trene atlayabilecek, ele geçirebilecek ve kullanabileceğiz.

    43- hayvanları avlarken ok yerine mermi kullanırsak av satışından daha az para alacağız.

    44- öldürdüğümüz hayvanların derisini yüzerken yaraladığımız bölgeyi de göreceğiz.

    45- öldürdüğümüz hayvanları omzumuzda taşırken kıyafetimizin o bölgesi kan olacak, aynı şekilde avımızı yerleştirdiğimiz atımız da kan lekesi ile kirlenecek.

    46- arthur, aynadaki yansıması ile konuşup kendi kendine yorumlar yapacak. (taxi driver)

    47- oyun içerisinde gazete satın alabileceğiz. ayrıca bu gazetede hikayedeki olayları kapsayan haberler de yer alacak. gta v'de de benzer bir sistem radyoda yer alıyordu.

    48- karlı bölgelerde atların ve karakterlerin ağzından çıkan buhardan, yeni ateşlenmiş mermilerin parıltısına, ağaçların arasından yansıyan gün ışığından, trenin metaline çarpan mermiye kadar pek çok etkileyici görsel efekt yer alacak oyunda.

    49- atların ve karakterlerin karda bıraktığı izler bile birbirinden farklı olacak. bazı atların ayak izleri daha derin olacak bazıları ise daha az.

    edit: kaynak eklendi
    ign

  • muhtemelen bir şekilde kırılan asfalttan kendine uygun yerleri bulup kuvvetle değil uyumla oradan fırlayan bitkinin yaptığı iştir. nitekim azim bile körü körüne yapılmamalı, yöntemlerle gerçekleştirilmelidir.

  • yeni anne olmus annedir. benimki 37 senedir bana aliskin oldugundan midir nedir, birak bir seyimi koymayi, arkadasligi zor kabul etti.

  • boşanmak isteyen bir ablanın bahane araması gibi geldi bana daha çok. sürekli boşayacağım diye tekrar ediyor. bakın, bu bir yardım çığlığıdır. *

  • bir gun bir daha hic acilmamasina kitlenecek. böyle dügmük olacak. 5 cm ilerleyemicek kimse. herkes kornaya abanicak. oyle bir ses cikacak ki uzaydan duyulacak. komşu illerden yardima kosacaklar ama hicbir sekilde istanbula giris olamayacak. ınsanlar havayoluyla kurtarilacak. trafikte kalanlara helikopterden ekmek ve su atilacak.

  • kütlesi olan 3 cismin, birbirlerinin kütle çekim kuvvetleri etkisindeki hareketleri esnasındaki davranışlarını açıklamak konusunda genel bir çözüm yolu olmamasından doğan bir yörünge mekaniği problemi. aslında bunun genel ismi n cisim problemi ama genellikle karşımıza 3 cisimli olarak çıkıyor.

    2 cisimli sistemlerde kütle çekim kuvvetinin doğrudan hesaplanabildiği ve mükemmel çalışan bir formülümüz var ama cisim sayısı 2'yi aştığında ortaya bazı sorunlar çıkmaya başlıyor. bunun en güzel örneğini de 2009'da yapılan bir güneş sistemi simülasyonunda gördük. 5 milyar yıl sonra sistemin ne durumda olacağını gösteren bu simülasyonda merkür'ün yörüngesiyle ilgili olan kısım bize, güneş sisteminin sandığımızdan çok daha kararsız bir yapı olduğunu göstermiş oldu. böylece n cisim probleminin ciddi bir problem olduğunu da anlamış olduk.

    2 cisimli sistemlerde hareket denklemleri için genel bir formül yazıyor olabilmemizin başlıca nedeni, bunların ortak bir kütle merkezi etrafında hareket ettiğini düşünebiliyor olmamız. eğer böyle olmazsa, çok sayıda çok bilinmeyenli denklem karşımıza çıkıyor ve işin içerisinden çıkmak imkânsızlaşıyor.

    cisim sayısı 3 ve daha fazla olduğunda, yukarıdaki yöntem işe yaramıyor. güneş, dünya ve ay yahut alfa centauri gibi üçlü sistemler için duruma baktığımız zaman, simülasyonlar bunların konum ve hızlarındaki en küçük değişimlerde bile bir süre sonra dağılıp gidebileceği ya da birbirine çarpabileceği gibi ihtimallerin aynı kuvvette olduğunu gösteriyor. yani uzak geleceğe ilişkin bir tahmin yapmakta zorlanıyoruz.

    bu problem sadece sistemlerin gelecekteki hâliyle ilgili tahminleri güçleştirmiyor, aynı zamanda uzay görevlerindeki yörünge hesaplarını da zora sokuyor.

    peki, çözüm ne?

    bu sorunun üstesinden, karmaşayı daha basit denklemler üzerinden yaptığımız bazı yaklaştırmalarla geliyoruz. bunun için yaptığımız bazı basitleştirmeler var:

    1- 3 cisimden bir tanesinin kütlesinin, diğer iki taneye kıyasla ihmal edilebilir düzeyde olduğunu varsayıyoruz.
    2- geriye kalan iki cisimden birinin diğeri etrafında dairesel yörüngede hareket ettiğini varsayıyoruz.
    3- yine bu iki cisimden birinin kütlesinin diğerine kıyasla daha büyük olduğunu kabul ediyoruz.

    buna örnek olarak güneş, dünya ve ay sistemini verebiliriz:

    1- ay'ın kütlesi, güneş ve dünya kütlesi yanında ihmal edilebilir düzeyde.
    2- dünya'nın güneş etrafında dairesel bir yörünge izlediğini varsayabiliriz.
    3- güneş'in kütlesi, dünya'nın kütlesi yanında son derece büyüktür.

    tüm bunlar bir araya getirildiğinde 1'den fazla hareket denkleminin bulunduğu bir denklem sistemi elde edebiliriz. bunların verdiği sonuç, 2 cisimli sistemlerdeki formülün sonucuna benzer şekilde, oldukça iyi iş görmektedir.

    cisim sayısı arttıkça denklem sayısının da artacağını tahmin edebilirsiniz buradan. bu durumda da zaten bilgisayarlar devreye girer ve çözüm kısmını onlara bırakırız. bugün evrenin ve güneş sisteminin geleceğine ilişkin bazı tahminler yapabiliyor oluşumuzun altında bu basitleştirilmiş denklem sistemleri yatıyor.

  • mükemmel bir duygu:) inanılmaz bir his:)
    güneş sanki bugün benim için doğdu. sanki hayata gelmemin anlamı bu.
    güzeller güzeli bir kıza bakıp "sen benim hayatımın aşkısın" demek tarifi zor bir mutluluk. kelime karşılığını bulamıyorum be sözlük.
    çok mutluyum, çooookkkk:)