hesabın var mı? giriş yap

  • az önce önünden geçtim. yüzlerce iş makinesi şu anda o alanda. şiddet dışında hayatımda gördüğüm en çirkin manzaralardan biriydi. girişlere de tomaları dizmişler, protestocuları ezecekler heralde. güzelim ormanı katlediyorlar. birkaç yıl içinde yavaş yavaş yaptıkları yolun yanlarına da avmleri dikmeye başlarlar. araya bir tane cami sıkıştırırlarsa zaten kimse ses çıkarmaz.

    melih gökçek 30 yıldır bu şehrin başındasın. hiç mi sahiplenmedin, hiç mi için yanmıyor şu güzellikleri katlederken. bu kadar mı üvey evlat ankara senin için? yazıklar olsun. vicdansız adamlar. hırsınız batsın.

    paranız çok zaten. bir helikopter tutun da şu şehrin üzerinden bir gezin. ne kadar çirkin olduğunu görün. bütün güzellikleri teker teker yok ettiğinizi fark edin. sorsak yol yapmak sevaptır dersiniz. yol yapmak sevap da, allah'ın şu güzelliklerini ucubeleştirmek günah değil mi? bir kuşu öldürmek günah da, orada yüzlerce hayvanı öldürüp binlercesini yuvasından etmek günah değil mi? ne uğruna? inat, hırs, para.

  • tatilya projesinde yer almış olan adamın konuşmasını izlemiştim. tatilyanın neden battığını hatırladığım kadarıyla şöyle açıkladı:

    + türk ailesi çocukları için hiç bir şey yapmaz. tatilya projesi amerikan aile yapısına göre tasarlandı, her çocuk için iki yetişkinin de geleceği düşünüldü, neredeyse şehir dışına yapılması da sorun olmayacaktı çünkü aile taa beylikdüzüne kadar gitmeye çekinmeyecekti.

    oysa anladık ki türk ailesi çocuğu için o kadar uzağa gitmez. türk ailesi alış veriş merkezine kendi ihtiyacı için gider çocuğunu da avm'deki ufak oyun parklarına bırakır, kendi ihtiyacı yoksa sadece çocuğu için gitmez.

  • elektriği ve suyu doğal kaynakları korumak için değil de kışın tatile çıkabilmek için boşa kullanmamak gerektiğini çocuklarına öğütleyen bir annenin yaptığı pek duyarlı paylaşımdır.

  • bizi biz yapan değerlerden biri olan bu ritüel de kayboldu artık. salon oturmaları sona erdi. artık herkes kendi odasında bireysel tepkisini ortaya koyuyor. aileyi bir arada tutan gizli zincirlerden biriydi.

    elektrik geldiğinde evin çeşitli yerlerinde yakılmış mumları söndürmek için yarışmak da yok artık.

  • zamanında kumarhanelerin sadece yabancılara açık bırakılamayacağını, türk vatandaşlarına yasak kılınan bir şeyin yabancılara tesis edilemeyeceğini belirten bir anayasa mahkemesi vardı.
    nerede sahiden o?

  • ölüm vadisi'nin en sıcak günlerinden birinde dışarı çıkacak olsanız, terlediğinizi hissetmezsiniz. çünkü teriniz anında buharlaşır. california ve nevada sınırı boyunca uzanan bir çöl vadisi olan ölüm vadisi'ni çevreleyen yüksek sıradağlar, yaz mevsimi boyunca yoğun sıcağı hapseder. burada yılda beş santimetreden daha az yağmur yağar, bu nedenle zemin hızla ısınır ve dağların arasında yüksek sıcaklıklar ortaya çıkar.

    bu vadide, gölgede hava sıcaklığı genellikle 49 derece civarında. dünya'da kaydedilen en büyük sıcaklık rekoru da 57 derece ile ölüm vadisi'ne aittir. bu rekor, 10.07.1913 tarihinde furnace creek'te gerçekleşti. dünya'nın değişen iklimi daha yüksek sıcaklıklar ürettikçe, ölüm vadisi'nin sakinlerinin klimalı evlerde geçirmek zorunda kaldıkları gün sayısı artıyor. adının aksine, ölüm vadisi'nde yaşam var. burada yaşayan en yaygın hayvanlardan, road runner kuşu. road runner kuşları, vadinin sıcağına dayanmalarına yardımcı olan yüksek vücut sıcaklıklarına sahip. vücut sıcaklıkları doğal olarak 40 santigrat derece olduğu için, yoğun sıcaklık biyolojilerini çok fazla etkilemiyor.

    dip not: ölüm vadisi, kuzey amerika'nın rakımı en düşük noktasıdır.

  • ahmet hamdi tanpınar'ın bir yeşilçam filminde figüranlık yaptığı iddiası.

    iddianın kaynağı selim ileri'nin 2020 yılında çıkan yaşadınız öldünüz bir anlamı olmalı bunun kitabı. kitabın
    kapağında bile tanpınar’ın zümrüt filmindeki figüranlığı var.

    selim ileri o günün hatırasını çolpan ilhan’dan dinlemiş. ahmet hamdi tanpınar, çolpan ilhan’ı görmeye zümrüt filminin setine gidiyor. sette epey kalıyor. bu süreyi uzatmak için filmin rulet masası sahnesinde, çolpan ilhan masaya doğru eğilmişken yönetmen ömer lütfi akad'dan küçük bir figüranlık istiyor. selim ileri, tanpınar’ın figüranlığından ilk defa 2002’de bir röportajda söz açmış. sonra akademik merak, figüran tanpınar hadisesini büyütüyor. filmi gören bir öğretim üyesi, figüranın tanpınar olduğunu kabul etmiyor ancak daha sonra kaleme aldığı bir kitabında tanpınar’ın figüranlığından kaynak göstermeden bahsediyor

    http://web.archive.org/…nasinda-selim-ileri-3567172

    iddiaya göre sol taraftaki kişi ahmet hamdi tanpınar

    görsel
    görsel

    tabi konuyla ilgili dedikodu çok. kimileri ahmet hamdi tanpınar'ın sinema merakından dolayı figüranlık yaptığına inanıyor. bazıları paraya ihtiyacı olduğu için figüranlık yaptığını düşünmekte. en güzeli; ahmet hamdi tanpınar'ın çolpan ilhan'a hayran olduğu için sete onu görmeye gittiği ve ufak bir hatıra bıraktığı yönünde. en can sıkıcı olanı, filmdeki figüranın ahmet hamdi tanpınar olmadığı, benzer bir sinema emekçisi olduğu iddiası.

    bu da ahmet hamdi tanpınar'ın o yıllardaki fotoğrafı. filmde figüranlık yaptı mı bilinmez ama ilk selfie çeken edebiyatçı olabilir.