ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap
demet evgar
-
anladığım kadarıyla twitter hesabını fethullah gülen hacklemiş.
demet'i severiz, sayarız ama o imla demet'i aşar. evde gizli gizli lemalar okuyorsa o ayrı tabi.
dayanamadım, twitter'ından alıntı yapıyorum:
"bir juri düşünün ki, bir kimsenin san'ât veyâhûd kâbiliyet yönünden üstünlüğünü kitlelerin alkışlarına göre belirlesin."
sanki sizce de arkasından "peygamberimiz akabe biatında sahabeye dönerek dedi ki" cümlesi gelecek gibi durmuyor mu?
wesley sneijder
-
kaçırdığı golden sonra 16. yy'daki atalarına kadar sövdüğüm adam. attığı golden sonra da 16.yy'a kadarki bütün atalarının taşaklarını öperek özür diledim onlardan.
türk kızlarının ne kadar ilgi odağındasınız testi
-
%20 ile türk kızlarına göre olmadığım sonucunu veren test.
çok da fifi. fransız kızları iyidir. (ama afedersiniz taharet almıyorlar)
zor günlerden geçenlerin bildiği en iyi şey
ekşi itiraf
-
üzüldüm, sadece üzüldüm...
"illa yabancı hoca gelecekse benim almanya pasaportum da var."
yılmaz vural
bu söz bile üzüntümü geçiremiyor...
kedi sahibinin acı deneyimleri
-
pc'yi ve pisiyi evde birakip arkada$a final cali$maya gitmek, bu arada cok yuksek volumlu mp3 calarken sleep mode'a aldiginiz pc'nin klavyesi uzerinde gezinen pisinin aleti uykusundan uyandirmasi ve;
sabahin 3'une kadar edirne sokaklarini sallayan shuffle heavy metal.
hayatta az rastlanılan kız isimleri
-
(bkz: bülent)
hemoroid destanı
-
ayakta yazılmıştır.
la boheme türkiye zorlu center psm rezilliği
-
hakkında mimar sinan güzel sanatlar üniversitesi devlet konservatuvarı, istanbul üniversitesi devlet konservatuvarı, haliç üniversitesi konservatuvarı opera bölümü öğrencileri ve mezunları tarafından şöyle bir mektup yazılmış olan rezillik.
genç seslerden açık mektup;
uzun ve zorlu bir opera eğitim sürecini alabilmek için birden fazla eleme sınavından geçip bu alanda öğrenim görmeye hak kazanan bizler; konservatuvar çatısı altında şan, müzik teorisi, mimik rol, opera oyunculuğu, koro gibi temel dersleri alarak ve üzerine ağır psikolojik süreçler geçirerek eğitimimizi tamamlıyoruz.
üniversiteye girdiğimiz ilk günden itibaren gelecek ve meslek kaygısına düşen bizler, hükümetin sanat politikaları nedeniyle iyice daralmış olan iş sahamızda varlığımızı korumak ve meslek etiklerini oluşturmak üzere mücadele veriyoruz. sahnede var olma isteğimizden dolayı kurum yönetimlerinin insan sesini ve eğitimini küçümseyen hatta maddi açıdan hiçe sayan tutumlarını çoğunlukla görmezden geldik.
artık emek sömürüsüne dur demenin vakti geldi.!!!!
ülkemizin her alanında olduğu gibi özelleştirme politikalarıyla beraber sanatta da ucuz, sosyal güvencesiz, niteliksiz istihdam yapılmakta ve son aşamada "taşeron sistemi ile" sanat adı altında eserler sergilenmek istenmektedir.
"zorlu performans sanatları merkezi'nde" yapılacak olan "royal opera house" prodüksiyonu "la bohéme" operası bunu bizlere bir kez daha göstermiştir. anlaşılan o ki yapımcılar, bütçe kalemleri içerisinde "la bohéme" operasında önemli bir yer teşkil eden koroya bütçe ayırmamış ve bu işi ücretsiz yapma ya da kabul edilemeyecek az bir ücret karşılığında yaptırılma yoluna gidilmiştir.
bu "taşeron koro" teklifini profesyonel seslerden oluşan korolar emeğinin karşılığını almadan iş yapmayacaklarını belirtip reddetmiş ve bazı amatör korolar da opera uzmanlık alanı olmadığı için kabul etmemiştir.
ancak, bu prodüksiyon için sayın masis aram gözbek aracılığı ve yönetimiyle oluşturulan amatör bir koro ile anlaşılmıştır.
amatör korolar genellikle farklı meslek gruplarından bir araya gelmiş ve bu işi hobi olarak yapan kişilerden oluşur. amatör koroların varlığı ülkemizde müzik ve çok seslilik kavramının gelişimi açısından önemlidir ve desteklenmelidir. amatör korolar, farklı müzik türleri ve farklı söyleme biçimleriyle bir birlerinden ayrılır ve kendi koro tınılarını yaratırlar. opera koroları ise operadan bağımsız olarak düşünülemez. çünkü opera koroları, solistlerle oyunculuk ve sahne eğitimleri konusunda ayrışmaz ve aldıkları eğitimi sahnede uygularlar.
amatör korolarda söyleyen farklı meslek gruplarından kişilerin sadece müzik yapma iyi niyetlerini kullanarak profesyonel oldukları şeklinde lanse etmek ve yüksek bilet fiyatları ile satışa sunulan bir opera eserinde söylemeleri sağlamak ne kadar etiktir? bu aynı zamanda izleyiciyi yanıltmak değil midir?
bu durum bu işi meslek olarak seçen ve geleceklerini bu alana adayan bizlerin zaten kısıtlı olan iş alanlarının varlığını yok etmekte ve prodüksiyon firmalarının emek sömürüsü yapmasına zemin hazırlamaktadır.
gelişmiş ülkelerin hiçbirinde (sosyal sorumluluk projeleri dışında) bilet satışı yapılan, işletme karı güdülen bir prodüksiyonda para almadan ve sosyal güvenceye bağlanmadan insan emeği kullanılamaz.
ne acı ki durum, tüsak yasa tasarısıyla örtüşmektedir. özel sektörde sanatın taşeronlaşmasıyla beraber sanatçıların haklarını alamamalarına neden olacaktır.
bizler insan sesine ve emeğine değer verilmesi için genç sesler olarak ses çıkartıyoruz.
ülkemizde;
tübitak kurumunun başında hayvanat bahçesi müdürünün olmasına,
şehir tiyatroları başında eski güreş hakeminin görev almasına,
opera, tiyatro, bale , resim,heykel gibi tüm sanat dallarında; sanatın profesyonellik gerektirmediği algısını oluşturmaya yönelik yapılan atamaları, yasal düzenlemelerini kabul etmiyoruz.
ses çıkartıyoruz !!!!
ekleme: metinde geçen topluluklardan birisine dahil olup, olmadığım sorulmuş. hayır, değilim. hiçbiriyle bağlantım yoktur. ben eğitimi sanat, işi sosyal medya olan bir insan olarak bu metnin zorlu center psm sayfasında opera sanatçıları ve öğrencileri tarafından yorumlara yazıldığını ve her yorumun kısa sürede silindiğini gördüğüm için, hem kalıcı olması hem de ekşisözlük'ün gücünden destek alması adına metni buraya taşıdım. bu kadar ses getirmesinden de gurur duydum. umarım dostlarımızın bu haykırışı hak ettikleri sonuçları doğurur.
sevgiliyle edilmiş en saçma kavga
-
yemek yerken saçını okşamadım diye düğünü iptal ettik
rushmore dağı anıtı
-
güney dakota'da, "black hills" denilen altın ve gümüş madenlerinin çokca olduğu bir bölgede bulunur bu anıt. dağın bir yüzünün patlayıcı maddeler ve bilumum araçlarla oyulmasıyla dört amerikan cumhurbaşkanının herbiri yaklaşık yirmi metre yükseklikteki kabartma yüzleri işlenmiştir. bu başkanlar george washington, thomas jefferson, theodore roosevelt ve abraham lincoln'dur. heykeltraş gutzo borghum ve oğlu tarafından 1936 ve 1942 yılları arasında yapılmıştır ve işin komiği amerikalılar bir çok yerde bu anıtı gize sfenksiyle, piramitlerle falan karşılaştırırlar. ama tabii erich von daniken de mısırlıların tnt teknolojisine sahip olduğunu falan söylemiştir kesin... ondan yapıyorlardır bu karşılaştırmayı.