• ingilizcedeki underrated sifatinin cuk oturdugu yonetmen. olagan ustu gorsel gucunun yanisira siki filmler yapmistir. ornegin unfaithfull ve lolita gibi filmlerinde ozdeslesilmesi neredeyse imkansiz karakterlerin tumuyle aramizda empati kurmamizi saglamis varmak istedigi ahlakci noktaya bizi cokta sinsi bir sekilde cekmistir. klip estetigi ve buyuk balon filmler * * cekmekle suclansa da lyne babalar gibi filmini ceker, hem bicim hem icerik anlaminda filme imzasini atar. ha sonuc ne olur orasi tartisilir. lolitasi amerikali dagitimcilari o kadar rahatsiz etti ki bir yasaklanmadigi kaldi filmin. oysa seyreden bir cok kisi kubrick'in lolitasi ile kafa kafaya yarisacak hatta onu bir at basi gececek bir film yaptigi kanaatinde ki bende onlardan biriyim.
  • zaaf üzerine hikaye anlatmayı çok iyi başaran yönetmen.
  • filmografisinde jacob's ladder üvey evlat gibi duran ve 2002'den beri film çekmeyen yönetmen.
  • ilk filmi olan 80 yapimi foxesdan sonra, gercek cikisini 83'de flashdance ile yapmis ingiliz yonetmen.
  • (bkz: jacobs ladder) ve tabii (bkz: fatal attraction)
  • nine 1/2 weeks , fatal attraction , unfaithful , lolita gibi çok beğendiğim filmleri beyaz perdeye kazandırmış, hak ettiği değeri göremediğini düşündüğüm muhteşem yönetmen. neredeyse tüm filmlerini birden fazla kez izledim, belki defalarca kez daha izleyebilirim.
  • amerikali degildir, ingilizdir. oncelikle reklam filmleri cekmis, film yonetmenligine hollywoodda david puttnamin yapimciligi altinda baslamistir.
    bu cins bir kariyer cizmis olan diger yonetmenler icin
    (bkz: ridley scott)
    (bkz: alan parker)
  • aldatma ve zina temalı filmlerde ihtisas yapmış ingiliz yönetmen.filmlerinde sembolizm ve alt metin ayrıca psiko seksüel temalar yoğundur.erotik sahneleri dozunda kullanır.cinselliği sömürdüğü sanılsada ahlakçıdır.zengin hali vakti yerinde rahat yaşayan insanların cinsel zaaflarını ve içindeki hayvana teslim olmalarını anlatır.
  • ondan daha iyi, daha estetik sevişme sahnesi çekebilen yönetmen görmedim. kadın erkek ilişkilerine dair yakaladığı konuları işleme konusunda da çok özgün biri. eski birkaç filmini izledim, izlediklerimden yola çıkarak diyebilirim ki filmleri başlangıçta çok güzel akıyor, çok güzel gidiyor fakat finalleri bu gidişatın kalitesi altında sönük kalıyor. söylediklerim olumsuz anlama gelmiyor aksine yönetmenin tek kusuru bu. kıymeti bilinememişlerden olduğunu da söyleyebilirim.
  • önceki filmlerinden bildiğimiz puslu atmosferi deep water'da mükemmelen tekrarlamış, üslubuna bayıldığım yönetmen.
hesabın var mı? giriş yap