• gundemdeki konuyu ve ozellikle kendisiyle ilgili kismini her ne kadar "siz buralari kendi maliniz zannediyordunuz, elitist tayfa sizi!" cephesine cekmeye calissa da nafile. konu bununla tamamen alakasiz. farkli bir mecraya cekme calismasini, o konudaki tepkilerinin yansimasi olarak goruyorum. okuyan da zanneder ki, eksisozluk trt gibi bir sey. devlet kanali. bugune kadar koyluyu ezmis, elitist sehirli idareleri pohpohlamis, resmi agiz olmus.

    konu kesinlikle *sadece* birisinin kutsal degerlere, din buyuklerine, peygamberlere va allah'a kufretmesi degil. ne nemo ramjet'i tanirim ne de karikaturu cizen adami. konu son 2 gunde insanlardan gelen "bravo, biz dava mava korkusuyla yazamadik helal olsun sen yazmissin" tepkilerinin uzuculugu. ben bunlari okudukca daha da uzuluyorum, insanlarin sindirilip korkutuldugunu daha yakin musahade ediyorum. atesin dustugu yer ise nemo ramjet'in kucagi degil, sozluk'un ta kendisi. cunku konu sahsin fevri davranisi gibi lanse edilmeye calisilsa da, konu aslinda sozlukte baslayan korku. tartisma tamamen bu eksende. konu bir "yobazin"(kendi ifadesinden alinti) dava acmaya cesaret etmesi degil, konu bu hakki oldugunu bilen birinin bunu yerli yersiz kullanmaya kalkmasi(eline lazer kilici gecen recep ivedik gibi bir sey).

    rahatsizlik kesinlikle yazdigi yazilardan kaynaklanmiyor. hatta bilakis bu goruslerin de sozlukte temsil edilmesinden mutlu oluyorum. nitekim dun bu konu hakkinda 3-5 sozluk yazari arasinda konusma donerken, "su saldiklari korku yuzunden insanlari susturuyorlar. bu yuzden ucurulmasini istiyorum ama bunu isterken bile kendimden utaniyorum. birisini susturmak birisini oldurmektir. keske bu sekilde bir terorize olayi olmasa da yazmaya devam etseler. sozluk'e bu fikirler de cesitlilik katiyor, tek duzeligi bozuyor" demistim, burada da aynen beyan edeyim. yani anlar misiniz bilmem, her ne kadar yaptigini kotu bulsam da, hatta cikissam da birisinin susturulmasina yine en cok karsi cikan benim. bu sebeple konu "yazdiklarimdan rahatsiz olan okumasin" gibi basite indirgenerek cozulmuyor.

    tekrarliyorum, madem kendi inanclarina saygi duyulmasini bekliyorsun o zaman sen de karsi inanclara saygi duydugunu beyan et. oncelikle musevilere saygi duydugunu, ateizme saygi duydugunu, hatta karsisinda durdugun israile saygi duydugunu beyan et; ondan sonra karsi gorusteki insanlarin da senin inanclarina saygi duymasini talep et. hala bu davetime yanit alamadim kendisinden.

    israil'i gunahim kadar sevmem. ama tr ssa israil'e bebek katil'i demeyi biraktigi gun, insanlarin seriat icin kotu laflar etmemesini bekleyebilir. yahudileri/israili oyle veya boyle, dogrudan veya kinayeli sekilde "yayilmaci" olarak, siyonist olarak addetmedigi gun, kendisinin de dusuncelerine inanclarina saygi gosterilmesi icin sesini yukseltebilir. aksi taktirde birisi de cikip "islam teblig adi altinda emperyalizm yapan bir dindir, bu sebeple peygamberi de halifeleri de totaliter diktatorlerdir." diye baslayip olayi "bebek katili"ne goturdugunde zerre laf etmeye hakki olmaz.

    "benim inancima gore onlar katil, lanetli. bu yuzden sozumden geri durmam" dedigin anda; ateist birisinin inancina gore de dinler kotu, asagilik, insan uydurmasi, peygamberler de hasta ruhlu insanlar olurlar. o da kendi inancina gore bunu soylemekten geri durmaz.

    "ben hem onlari itham ederim, hem de onlar benim degerlerime satasinca dava ederim" diyorsan eger, sen tek "tarafli hosgoru" istiyorsun demektir. zaten onun adi hosgoru degil zorbaliktir.

    eminim ki sonuna kadar hakli oldugunu dusunuyor. emin olsun ki intihar bombacilari da sonuna kadar hakli olduklarini dusunuyorlar. hatta o cok sevdigi hamas, sivillerin de israilin militani oldugu fetvalari sebebiyle onlari oldurmelerinin sonuna kadar hakli olduguna inaniyor. sonuna kadar guvendigin inanc hakikaten adalete sigiyor mu; buradaki mahkemelerde degil de mizan'da tartildiginda goreceksindir elbet.
  • "beğenmiyorsan okuma yeaa" dan dolayı değil de; "beğenmiyorsan okuma yeaa" diye tavsiyeler verirken kendi tavsiyesine kendisinin uymamasından dolayı derinliği ile ilgili birtakım spekülasyonlar yapılıyor sanırım. çocuk havuzunda kimsenin vurgun yiyeceğini düşünmüyorum. hatta öz önce bizzat indim; hala daha sağlamım. bak şu allahın işine.
  • inandigi hesap gununde, insanlari terorize etmesi ile ilgili hesabi nasil verecegini cok merak ediyorum.

    kendisini mucahit olarak mi goruyor? kendisini din dusmanlarina, din buyuklerine "hakaret" edenlere karsi savasan bir nefer olarak mi goruyor? "din/dinsizlik" tartismasi yapilmayan ve kimsenin kimseye bugune kadar boyle bir korku salmadigi ek$isozluk'te, cizerinin bile bir baskasi oldugu karikature link vermek ve bu konuyla ilgili baslik acmanin gunah/kufur oldugunu ve kendisinin de bununla mucade etmesi gerektigini mi zannediyor?

    elinde gelse o karikaturun yayinlandigi her medyayi yok eder mi? ona atifta bulunan butun insanlari bir sekilde cezalandirmaya calisacak mi? kendi gorusune zit olan lakin sadece "dusunce" olan, "hayal" olan, kimseye zarar vermeyen, siddet icermeyen eserleri ve bunlari sahiplerini ve bunlara atifta bulunanlari terorize eder mi?

    farz edin ki allah'a inanmayan birisi, dini inanclarin bir cok kotulugun merkezinde oldugunu dusundugu icin dine saygi duymadigindan dolayi cezalandirilmaya mi calisilacak? yani herkes, sevse de sevmese de; hatta daha da otesi "kotu" olduguna dahi inansa zoraki saygi duymak, ona muhalefet etmemek mi zorunda?

    eger hal boyleyse benim gozumde kendisi toplulugu terorize ettigine gore en buyuk terorist olabilir(eli silahli olana militan deniyor)(dikkat edin teroristtir demiyorum, terorist olabilir diyorum. farkli seyler.(ahmet cakar stayl)) iki gundur milletin dilinde. adamin birisi verdigi linki silmek, ozur dilemek ve bir mecrayi terketmek zorunda kaldi(bunu zaten anlamiyorum apayri konu).

    lakin eger bunlar dogru degilse, kendisinden ateizme saygi duydugunu, onun aleyhinde hic bir beyanatta bulunmadigini, bulunmayacagini, kotulemeyecegini, dini inanci bunun aksini gerektirse dahi ateizmin zararli olmadigini soylemesini bekliyorum. bir de kendi inanci geregi, hakkina girdigi insanlarla helallessin bi zahmet.

    ps: burada sadece tr ssa'nin kendisine degil, ayni fikriyati paylasan ve harketleriye ayni baskiyi ve korkuyu olusturan herkese hitap edilmistir.
  • bak hiç bulaşmak istemiyorum ama ne demiş bu yazar bir bakıverin;

    başlık: turkiye nin israil e saygi duymasi

    entry: "deli saçmasıdır. zira herşey olup bittikten sonra ey bebek katili, hatırana bile saygı duymayacağız."
    (bkz: #15281060)

    başlık: hamas

    entry: "filistin in şanlı direniş örgütü. filistin halkının umudu ve mazlumların gözbebeği.

    sanıldığının aksine sadece silahlı kanadı olmayan, ama evet silahlı kanadı da vardır ve işgalcilere karşı aslanlar gibi mücadele etmektedir; siyasi ve dahi birçok kanadı bulunan yapılanmadır.

    israil terörüne karşı ağaç dikmekten tutun hastaneye kadar, silahlı direnişten eğitime kadar birçok alanda mücadele eder.

    izzettin el kassam'dan abdulaziz rantisi'ye kadar şehitlerin kanlarıyla sulanmış öz be öz topraklarını zalimlere karşı her zaman koruyacaklardır.

    kimse kötülemeden peşin peşin edit: hamas'a selam, direnişe devam" (bkz: #14972935)

    şimdi bakalım, "her şey olup bittikten sonra ey bebek katili, hatırana bile saygı duymayacağız" demiş israil'e hitaben. bir kişi/kurum/kuruluş vs.'nin hatırası dendiğinde genelde o kişi/kurum/kuruluşun ortadan kalktığı bir zaman dilimindesinizdir. hani müteveffa biri için "hatırasına saygı göstermek" dendiği gibi. o halde bu arkadaşın "her şey olup bittikten sonra israil'in hatırasına (caps/)bile(caps) saygı göstermemesi" ne anlama geliyor, ne tür bir fikriyatın eseri az buçuk tahayyül edebiliriz.

    gel gelelim hatalı bir çıkarım da bulunmuş olayım, o zaman diğer entrysine bir göz atayım diyorum, bakıyorum; hamas'ın el fetih üyelerini bile öldürmekten çekinmeyen bir örgüt olduğunu unutmuş ya da hiç bilmiyor bu arkadaş. hamas filistin'in şu an umudu olabilir, ancak bunun hamas'ı "yüceltme"sini bırak, filistin halkını hamas gibi islam devleti, şeriat hukuku vs. peşinde ne idüğü belirsiz bir örgüte mahkum edenlerin utancı olmasını sorgulamak gerek. hamas ayrı mevzu, tartışması başka bir başlığın konusu biliyorum, hemen geçeyim, abdulaziz el rantissi'yi bir tür imleyen olarak kullanmış. bu zat bir şehitmiş, onun ve diğerlerinin kanları ile sulanan toprakları koruyormuş hamas.

    abdülaziz el rantissi ismini vermesine takıldım en çok ben. zira bu kişi filistin'in görüp görebileceği en berbat liderlerden biri idi. filistin'in kurtuluşu için mücadele, akan kanın durması için çaba vs.'yi bırak, bilakis kan ile beslenen, israil ile hiçbir uzlaşıya gitmek istemeyen yahudi düşmanının teki idi. öyle ki, milyonlarca insanın öldüğü yahudi soykırımını reddediyor[*], hiç var olmadığını savunuyor, bu pişkinliği üzerinde taşırken filistin halkının umudu olabiliyordu. dediğim gibi filistin'i bunlara mahkum edenler utansın.

    tr ssa'da biraz gözünü açsın. "benim dinimden olanın yaşaması için gerisinin gebermesi göz ardı edilebilir" zihniyeti zaten hali hazırda gazze'de gerçekleşen vahşetin güdülerinden besleniyor bir bakıma. ikisi de aynı kapıya çıkıyor ve buna faşizm diyoruz. tr ssa'nın hassasiyetlerini, din-ümmet ekseninden çıkarması, insaniyet üzerine konumlandırması dileğiyle.

    [*]: http://www.tomgrossmedia.com/…/archives/000317.html
  • yahudilik hakkında hiçbir şey bilmediğinden emin olduğum yazar. zira kendisi yahudi ne, siyonist ne, mason ne, israil ne, musevi ne bilmiyor, daha doğrusu hepsini allak bullak etmiş. tüm masonlar yahudileri kıskanıyorlar, yahudiler kendilerini herkesten ve tanrıdan üstün zannediyor, tüm yahudiler siyonist ve israilin yaptıklarının sonuna kadar savunucusu*...israil savaşırken türkiyede yaşayan yahudiler çocukların ölmesine sessiz kalıyorlarmış, öyle mi? bir insanın, bir çocuğun ölümüne üzülmek için o çocuğun dininden, ırkından olmak gerekmez. onun bir insan olması yeterlidir. bunun ne tanakhla*, ne incille, ne kuranla alakası vardır. bu insan olmakla alakalıdır, dindar veya inanan kimliğinden önce, insanın "insan" kimliğine sahip olmasıyla alakalıdır. bugün kendisi insan kimliğinden önce müslüman kimliğiyle kendine bir anlam kazandırabildiği için belki, sözlükte gerçekten değerli bir insanın kendisini gitmek zorunda hissetmesine sebep olmuştur. demokratik ve özgür bir ortamda kimse kimseye bu denli üstün bir güç kuramaz. ha tabii kendisi bu şekilde yahudilerin aklını başına getirdiğini, bizleri terbiye ettiğini zannediyor olabilir, orasını bilemem. böyle bir amaç gütse bile, buna düpedüz haddini aşmak denir. merak da ediyorum nemo ramjet dürüst bir insan olmasaydı da gerçek kimliğini sözlükteki bir çok kişi gibi saklıyor olsaydı, ne yapacaktı? moderasyonu da mı tehdit edecekti?
    bir avukat olarak kesinlikle bilmesini umduğum bir şeydi tabii: bilgi sahibi olmadan fikir* sahibi olunmaz.

    edit: madem sözlükte kutsalıma saldıranı dava ederim hüleyn gibi bir anlayışı benimsemiş, bundan sonra yahudilik, israil ve musevilerle ilgili entrylerini yakınen takip edeceğimi "adam gibi" bildiririm.

    edit 2: zorunlu hallerden dolayı bazı cümleleri silmek zorunda kaldım. gg veya herhangi bir ispiyonla alakası yok.
  • sözlükteki çok seslilik açısından geç kalmış oyuncu.

    ancak bunun nedeni epistemik cemmatimizin ne müslümanlara eziyet eden zalimlerden oluşması ne de belli bir ideolojinin üstünlüğüdür. sorun insanların taraflarını savunurken kolaya kaçılmasıdır. ad hominem ile yola çıkılıp, her türlü önerme çürütülebiliyor, ancak gerçekten sözlük dışındaki adam neden bu düşünceyi savunuyor, bu ona hangi yolla öğretilmiş, hangi argümanlar çerçevesinde kendince haklı. bütün bu soruları es geçebiliyor sözlüğün çoğunluğu bir fikri eleştirirken.

    aynı ulusalcıların, solcuları "sözde" veyahut vatan haini ilan etmesi, ya da oy veren halkı göbeğini kaşıyan olarak hakir görmesi gibi; sadece sözlükte değil her türlü epistemik habitatta bir muhalif fikrin aslinda var olmadigina inanmak algısı hakim. dünya'da tr ssa gibi insanların da olduğunu kabullenip, eşit şartlarda (bu sözlük oluyor) fikrinizi sunarak onu çürütmeye çalışmanız gerekiyor.

    kişisel olarak da sözlükte gördüğüm ve bir anlamda kapatmaya çalıştığım eksiklik bu idi. şimdi oturun okuyun adamın yazdıklarını, ben yapınca yalan olduğunu bildiğinizden gönlünüz rahat alay ederken ancak şimdi karşınızda alkolün yasaklanmasının gerçekten gerekli olduğuna inanan biri var. adam diyor, aileler yıkılıyor oturun açıklayın. sizler ki, insanları alkol içmeye yönelten etkenler kaldırılmadan yasaklamanın anlamsız olduğunu savunmadığınız sürece, kendinden menkul sinizminiz ile sözlük çöplüğünüzde ahkam kestikçe kimse ne bir şey öğrenecek ne de fikrini değiştirecek.

    başka bir entrysinde demiş ki, deniz feneri insanlara yardım ediyor, aç olanı doyuruyor. müslüman olduğu için, bütün müslümanlar karalanmaya çalışılıyor. şimdi bu adama, sen fethullahçısın, ışık evinde yetişmişsin diyinceye kadar, ne yazmıyorsunuz oraya; sosyal devleti ortadan kaldıran devlet, insanlara vakıflara muhtaç bırakıyor, sosyal adaletten anladığın bu mudur, herkes durumunu kabullenmek zorunda mı, sınıfsal eşitsizlik seni rahatsız etmiyor mu, diye. maalesef ortalama sözlükçünün ne bunu yazacak konsantrasyon süresi var, ne de iki cümleyi bir araya getirip bunu atıflarla destekleyecek yazı yazmaya mecali var.

    bütün bunların ötesinde mahkeme mevzuuna geldiğimizde ortaya daha da şenlikli bir resim çıkıyor, oturup bu yazarı suçlayacağınıza neden yargı sisteminizi eleştirmiyorsunuz? konuşma özgürlüğünüz aynı şekilde tehdit altında yazarken iyiydi de durup dururken şimdi mi durum değişti? aynı youtube'un kapatılmasını proxy ile savuşturan madun zihniyet gibi sizlerde kendi özel cemmatiniz içinde kendinizi kandırıyordunuz.

    sonuç olarak sözlükçüler hayatın gerçekleri, yasaların sınırlayıcılığı daha da önemlisi muarızın rasyonalitesi ile en sonunda yüzleşmiştir. ancak muarızın kendi algısına karşıt olarak, sözlükçüler gerçek dünyanın baskıcılığını hatırlamaları için ihtiyaçları olan muktedir sembolüne kavuşmuşlardır, vatana millete hayırlı olsun. mücadele (en sonunda) yeni başlıyor.
  • zaman onun gibilerin zamanı. yürü aslanım, kim tutar sizi. işgal edin heryeri. sözlüğü, meclisi, üniversiteyi, sokakları, ülkenin tamamını... korku salın heryere, hiç kimse inancınızla dalga geçemesin. hem sadece nemo ramjet değil, pek çok yazar hoşunuza gitmeyecek şeyler yazıyor inancınızla ilgili. onları da bir bir al aşağı edersiniz zamanla. hadi bakalım allah'ın aslanları, ssg'ye kadar yolu var.
  • karma'sı fenafillah olan yazar, gerçekten yazılarını okudukca icime fenalık geliyor...
    edit: artık okumuyorum.
  • meraba gene ben..
    ee daha daha nasılsın tr ssa?

    özgürlük kavramının anlamını bilmeyen bi' arkidiş. şimdi uzun uzun özgürlük nedir felam anlatıcak diilim. buna ne benim sabrım izin verir ne de
    arkidişin algıları açılır. yok öle bişi bi anda aydınlanma felam. zor ve çetin bişi bu tr ssa. daa önceki tavsiyemi tekrarlıyorum ama basitten başla misal keşkem for dummies serisinin
    özgürlük kavramını anlatan bi kipatı olsa o da bende olsa sana göndersem.
    sen anlasan aydınlansan..

    bir nebze su serpersem kafana ne mutlu bana olurdu. bele insanın yegane "efendisinin" kendisi olduunu öğrenirdi. başka bir insanı efendisi görmezdi. olurdu da
    olurdu.

    neyse,

    baş örtmenin kadının bir başka kişi için özgürlüğünü kısıtlaması demek olduğunu ne dersem diyim anlatamicam( anlamicak)

    34. allah'ın insanlardan bir kısmını diğerlerine üstün kılması sebebiyle ve mallarından harcama yaptıkları için erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudur. onun için sâliha kadınlar itaatkârdır. allah'ın kendilerini korumasına karşılık gizliyi (kimse görmese de namuslarını) koruyucudurlar. baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara öğüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve (bunlarla yola gelmezlerse) dövün. eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın; çünkü allah yücedir, büyüktür.

    (nisa suresi)

    gibi ayetlerin olduğu bir dinin ( hangisi olursa) emri olarak başını kapatan kadın özgür deildir.

    çünkü

    "kendi seçimine bırakılmamıştır. ona emredilmiştir"

    böle laf salatası yaparak bunu örtmen ve özgürlük dersi vermen mümkün deil.
hesabın var mı? giriş yap