sözlükçülerin en iyi 10 film listesi
-
bağımsız filmcileri, türk sinemacılarını ve stüdyo filmcilerini açık eden liste. bağımsız filmcilerin sayısal olarak üstünlük kuracaklarını tahmin etmek zor olmasa gerek.
ayrıca tüm listeler bir seri olarak ele alınırsa çok büyük ihtimalle mod 'u shawshank redemption olacaktır. -
(bkz: forrest gump)
(bkz: the shawshank redemption)
(bkz: a clockwork orange)
(bkz: the usual suspects)
(bkz: the prestige)
(bkz: a beautiful mind)
(bkz: underground)
(bkz: le fabuleux destin d amélie poulain)
(bkz: goodbye lenin)
(bkz: life is beautiful)* -
das boot (1981)
back to the future (1985,1989,1990)
jeremy (1973)
bonnie and clyde (1967)
my american cousin (1985)
elementarteilchen (2006)
knockin' on heavens door (1997)
im juli (1998)
avatar (2009)
soul kitchen (2010) -
okudugum herhangi bir yazarin bir numarasina oturttugu filmi henuz seyretmemis olmanin ve merakla indirmeye baslamanin verdigi gazla, ben de hemen bir liste olusturdum. benden anlik film tavsiyesi isteyenlere isim hatirlayamayip da ne desem dedigimde; ya begendigim filmleri neden not almiyorum bir kenara derdim hep. iste bu liste simdi cok isime yarayabilir diye dusundum, sonra guncellerim hatta aklima geldikce. profesyonel sinema bilgim yok, yalnizca kendi halinde iyi bir izleyici oldugumu dusunurum; surpriz son hastasi, gerilim manyagi, kurgu delisi, zaman zaman sadelik asigi ve uzakdogu hayrani biri olarak acizane olusturdugum listem su sekilde:
1- bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (kim ki-duk)
2- the devil's advocate (taylor hackford)
3- oldboy (chan-wook park)
4- sam gang yi (fruit chan, takashi miike, chan-wook park)
5- american beauty (sam mendes)
6- the others (alejandro amenabar)
7- v for vendetta (james mcteigue)
8- se7ven (david fincher)
9- saw 1 (james wan)
10- funny games (haneke)
bonuslar: the life of david gale (alan parker), match point (woddy allen), stay (marc forster), memento (christopher nolan), the pianist (haneke), the dreamers (bertulicci), cache (haneke), time (kim ki duk), the game (david fincher), rosemary's baby (roman polanski), black swan (darren aronofsky)
bunlarin disinda ise taptigim sinema salonlarini benim icin daha da tapilasi hale getiren son yillarda seyrettigim en iyi film ise tartismasiz avatar'dir. -
popüler sinemayı seviyorum, istediğiniz kadar kınayın beni, fakat kısıtlı olarak tanışık olduğum hitchcock ve tarkovski filmlerini saygımdan bu listenin yanına yaklaştırmıyorum. bir de kusturica filmleri var ki onlar hele bambaşka. ama zaten böyle çıtır çerez tadında anket bir başlığa daha farklı da yazılmaz, ahanda:
1. fight club
2. the last samurai
3. braveheart
4. the matrix
5. star wars episode iii - revenge of the sith
6. sweeney todd the demon barber of fleet street
7. the dark knight
8. kill bill
9. the lord of the rings the two towers
10. legends of the fall
11. saw
12. troy
13. sin city
14. the curious case of benjamin button
15. confessions of a dangerous mind
16. the assassination of jesse james by the coward henry ford
17. moon
10, 14, 15, 16 ve 17 diğerlerinden farklıdır ama bu 17 filmdeki tek kıstasım bunların hepsinin tekrar tekrar izlemekten sıkılmayacağım etkileyici filmler olmasıdır.
edit: v for vendetta da ilk beşe girer, nasıl unutmuşsam...
edit2: eternal sunshine of the spotless mind tabi bir de, 10 civarından... -
1.(bkz: inglourious basterds)
2.(bkz: the age of innocence)
3.(bkz: la mala educacion)
4.(bkz: gattaca)
5.(bkz: the blues brothers)
6.(bkz: kill bill volume 1)
7.(bkz: snatch)
8.(bkz: dogville)
9.(bkz: brokeback mountain)
10.(bkz: the talented mr. ripley) -
1. fight club
2. american history x
3. v for vendetta
4. 300 spartans
5. ameros peros
6. frequency
7. the pursuit of happyness
8. the revolution will not be televised
9. waking life
10. the prestige -
1. los amantes del circulo polar
2. cruel intentions
3. love and other disasters
4. coyote ugly
5. das experiment
6. tesis
7. the motorcycle diaries
8. primal fear
9. interview with the vampire
10. uçurtmayı vurmasınlar -
the matrix trilogy
eternal sunshine of the spotless mind
lord of the rings trilogy
mulholland dr.
the notebook
once
v for vendetta
high fidelity
forget paris
the shape of things -
lord of the rings
matrix
star wars
godfather
fight club
the bourne identity/supremacy/ultimatum
silence of the lambs
v for vendetta
troy
the usual suspects
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap