• bilge kisi:ilk tasi gunahsiz olan atsin.
    topluluk:hurraaaa,vurun kahpeye!!!
    bizde bu sekilde vuku bulacaktir tahminimce,cunku yalandan kim olmus
  • hristiyanlık tarihinde verilen ilk ayarlardan bir tanesidir.*
  • isa'nın yeni ahitte sürekli "ben kurban değil acıma istiyorum" dediği düşünülürse kıssa'nın hissesi anlaşılır. burada bir denklik aramak yersizdir. istenen, tüm günahkar insanların kendileri gibi günahkar kardeşlerine merhamet duymalarıdır.

    "ilk taşı günahsız olan atsın", hepiniz günahkar insanlarsınız, hepiniz kardeşsiniz. birbirinizi kurban edeceğinize birbirinize merhamet gösterin, diyor işte isa peygamber. gayet pozitif ve geçerli bir öneri.
  • dinler tarihinin üretilmiş* hikayelerin kolajı olduğunun en büyük kanıtlarından biri olarak gördüğüm, ancak kurgu da olsa çok güzel anlam taşıyan söz. hepimiz biliyoruz ki benzer bir recm olayında biri çıkıp da "ilk taşı günahsız olan atsın" dese kimse üstüne alınmaz, çotank diye fırlatırlar taşı (ara: pekmez* akıtmak), herkes kendini günahsız ve haklı görür. gerçek hayatta peter weir finalleri yaşanmıyor.
  • isa'nın bu muazzam ayarı günümüzde gerçekleşse herkes önce büyük bir sessizlik yaşar, ardından da herkes taşı fırlatırdı. sonra da aynı cemaat yanlışlıkla birbirine gelen taşlar nedeniyle birbirine girer, birbirini taşlayarak öldürürdü. tek başına kalan isa da; hayırlısı diyerek mekandan uzaklaşırdı.
  • - das yok mu lan das!?
    - ehem.. ilk tasi gunahsiz olan atsin..
    - aha buldum.. valla gunah benden gitti.. *cotaaaa*
    - oaah.. ighhhhrssskkk..
  • vicdan sahibi insanlara karşı yapılan altın ilke önermesi. isanın örneğinde mukayese edilen kavramların denk olmaması sebebiyle bence taş atılmaması vicdanen pek şekerse de, manasız olmuştur. zira "zina yapan günahkar ise, ancak günahkar olmayanın taşlaması icap eder" hukuken cürüm denkliği su götürür bir cezalandırma usulüdür. aynı şekilde "bu adam katil, yani günahkar, o zaman günahsız birisi öldürsün" de gündeme getirilebilir ki, vicdanını kurcalayan herkes 3 beş günah bulup, "günahkarlık" kriteri üzerinden kendini eşit görebilir.

    bu durumda "madem hepimiz günahkarız artisliğe lüzum yok" denerek herkes "kanun benim" diyerek charles bronsonlaşıp kendi işini kendi görebilir. ayrıca "katilse katil, onun katilliğinin ilanı sana mı kaldı, günahsız mısın?" argümanıyla da suç, cürüm gibi kavramların içi boşaltılır, işler bir günahsız sabiye, ya da allah ü tealaya havale edilir. o zaman enel hak demek zamanı gelir.

    bu sebepten bu örnek eşit koşul ve seviyede ki "günahlar"ın mukayesesi söz konusu olduğunda dile getirilmeli, isa karizmasının olmadığı göz önünde tutulup güvenilmemelidir.
  • cogunlugun tek ki$iyi bir hatasindan dolayi sucladigi esnada cogunlugun icinden mantikli ve adaletli biri cikip bu lafi soyler..boyunlar bukulur herkez susar...eger bu soz sonradan bir deyim olarak degil de zamanina gore soylendiyse buyuk olasilikla ortacag avrupasinda engizisyon donemi ciki$lidir..
  • http://www.artbible.net/…oman taken in adultery.jpg. olay kısaca şöyle;yazıcılar ve ferisiler zina yaparken suç üstü yakalanmış bir kadın getirirler isa'nın önüne(amaç isa'yı sınamak)musa yasalarınca taşlanması gerektiğini söylerler.isa'nın cevabı "ona ilk taşı,kim günahsızsa o atsın" olur kimse taş atmaz ve dağılırlar.isa kadına döner seni kimse cezalandırmadı mı der kadın hayır cevabını verir,isa'da bundan sonra günah işleme der ve kadını cezalandırmaz/yargılamaz..
    yuhanna,8:1-11
hesabın var mı? giriş yap