8 entry daha
  • " "o" ("elle") bu filmde, kuşkusuz, erkekler arasında yaygın bir "kanı"ya göre, hakkında daima "pek az şey" bilinen "kadın"ı imler. başka bir deyişle (bu dişi "o" zamirinin, fransızca'da din anlamına gelen "religion" sözcüğünün de dişi olmasıyla yaratabileceği belirsizlikle oynayarak), o'nu ancak biçimsel, dıssal olarak, veya dar anlamda, hatta islam ilahiyatını konuşturarak, "zahiri" bir şekilde, niteliklerinin basit bir dökümü, sayımı aracılığıyla tanıyabiliriz. bu da bir say-gı (sayım, hesaba katma, kale alma, göz önünde bulundurma) biçimidir. ancak en iyisi olup olmadığını nasıl bilebiliriz?

    bu film üzerine g. deleuze şunları yazıyordu: "böylelikle godard", deux ou trois choses que je sais d'elle'e ilişkin olarak, kameranın gördüğünü nesne, film kahramanının gördüğünü ise özne olarak adlandırır, bu ikisinin toplamını alıp 1+2=3 nihai özdeşliğe, 1+2+3=4, yaşama varır (jean luc godard par j.l. godard)"(g. deleuze, l'image temps)..." (m. başaran- gıyabında yerineler)
11 entry daha
hesabın var mı? giriş yap