21 entry daha
  • 80lerin sonunda 90larin basinda cocuk olanlarin "boyle berbat bir sarki vardi ya" seklinde hatirladigi, fakat yillar sonra tekrar dinlenmeden ne kadar kalitesiz, ne kadar boktan oldugunun hatirlanmasi zor olan sarki.

    tayfun - hadi yine iyisin ile beraber 90larda atilan o kalitesizlik tohumlarinin tavan noktasidir bence bu sarki. ama kesinlikle birincilik odulunu bu sarki hakediyor. hatta biraz daha ileri gidip bu ulkede yapilmis en kotu eser oldugunu bile iddia edebilirim. 14 yasindaki kendini siki sanan genclere hitaben muhtemelen amerika'da yasadigini sanan ayni yaslardaki bir beyin tarafindan yazilmis bariz bir sekilde.

    sozlere dikkat edecek olursak, daha en bastan "hey zil caldi mi / kizlar cikti mi" ile karsilasiyoruz, yani kahramanimiz okulda "bitse de gitsek" mantalitesinde sikor olma pesindeki genclerden biri. tabi ki ogretmenden gizli bir haltlar karistiriyorlar hulya ve ruya icin. hay sizin olusturdugunuz ciftlere sicayim, hulya & corc ve ruya & maykil. daha sonraki bolumlerde kizlarla takilmalar, mac izlemeler, sinemaya gitmeler gibi duz bir gencin hayallerini susleyebilecek aktiviteler ile, hazir olun, kahvede kumar oynamaya kadar giden lanet olasi aktivitelerimiz bile mevcut bu siki genclerimizin gunluk yasaminda.

    eger bunlar yeterli olmadiysa verse'lerin sonundaki tek misralik bolumler de ise allahin belasi lanet genclerimizin ne kadar cool olduklarini anlamaniza yardimci olabilir. "okulun kapisinda dikil ha / moruk paralari sokul ha / manitanin arkasindan cekil ha / eylulu unutma siki calis ha". iste hayatin tadini yakalamis, dersleri kotu, kizlarin pesinde kosturan ideal gencler.

    bu kelimeler arasindaki kozmik uyumu bir kenara birakirsak, sarkida muzik adina hic bir sey yok. dunyanin en kotu, en duz vokali, dunyanin en kotu melodileri, ne bir zeka pariltisi, ne bir.... diyecek kelime bulamiyorum artik. gerci "dip dip diriirimm dururum dip dip diiiririmm" riff'ine ek olarak sarkinin sonlarina dogru bir atraksiyon var, yuz bin kere "olmaz maykil bende de yok" dedikten sonra "olmaz maykil bozuk yok" diyor tonlamayi bile degistirerek, ve akabinde sarki "hey corc!" diye bitiveriyor.

    "hakkaten o kadar kotu muydu ya?" diye merak eden olduysa http://www.youtube.com/watch?v=vb_ybr2jd2w adresinden studyo versiyonundan farkli, kendini amerikali sanan cakma grease gencligini ve bu gruba eslik eden chaplin'li, hitler'li, kleopatra'li ve firavunlu klibini izleyebilir. ustelik donemin kamuoyunun baskisina dayanamayip "olmaz maykil yandan kaykil heheheh" esprisi de eklenmis.

    simdi herkesi duyarli olmaya cagiriyorum. biz dunyayi kurtaran adam'i yapmis bir milletiz. nasil ona sahip cikiyorsak, bakip egleniyorsak, unutulmasina izin vermiyorsak, dunyayi kurtaran adam'in sinema icin yaptigindan cok daha fazlasini henuz emekleme donemindeki pop muzik sektorumuz icin yapan hey corc'a da sahip cikmaliyiz, yitip gitmesine izin vermemeliyiz. bakin ciddi ciddi iddia ediyorum, bunca yildir bu ulkenin kalitesizliklerine tanik oldum; ama bu sarki bu topraklarda uretilmis en kalitesiz, en kotu 3-5 seyden biridir. urperiyorum bir neslin bununla buyudugunu, ulke olarak bir donem bunu izledigimizi dusundukce.

    ya tamam her seyi gectim, donemin sartlari, icinde bulunulan durum ne olursa olsun,
    "biraz one kay,
    vay canina vay"
    dizeleri nasil bir sarkiya girebilir, nasil, nasil, nasill?..
28 entry daha
hesabın var mı? giriş yap