ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap
aynı anda ciğer midye kokoreç ve kelle paça yemek
-
canan karatay'a göre afiyet olsundur. ekmek yok yalnız.
atatürk'ün ceddimiz balıktır biz maymunuz demesi
-
atamın, binlerce kitabı boşuna okumadığını, günümüz siyasileri ile bir tartışmaya girse hepsini bilgisi ile döveceğini gösteren sözleridir.
ikizderelilerin bize destek verin çağrısı
-
sen destek verirsin, seni alır polis, onlara masum yerel halk der.
özlü bir anne sözünün dediği gibi: "yavrıım, dövüşsünler, sen karışma. onlar barışır sen kötü olursun".
hello everyone i'm mahmut karabük üniversitesi
-
filmin sonuna çekim hatalarını eklemişler birde, ulan zaten çekimin tamamı hata hahahah.
güne gülerek başlamama sebep olan video.
breaking good
oysa yoğurtlu sosun içimi ferahlatması gerekiyordu
-
meksika sosuyla yoğurtlu sosu tadına bakmadan ayıramayan bir sözlükçünün isyanı.
küçük kızıyla kavga eden baba
herman melville
-
yaşadığı zaman diliminde değeri anlaşılamamış, sıradan bir macera romanları yazarı yerine konmuş ve hayatını unutulmuş bir biçimde yoksulluk içinde noktalamış amerikan edebiyatının dev ismi. zengin bir tüccar olan babası iflas ettikten sonra delirerek ölünce çocukluğu sıkıntılar içinde, birsürü işe girip çıkarak geçti; bu arada da kendi kendini yetiştirdi. 19 yaşındayken bir balina avcı gemisiyle denizlere açıldı; dünyanın yarısını dolaştı. dört yıl sonra bir arkadaşıyla beraber gemisinden kaçarak markiz adalarında (bkz: pasifik adaları) yamyam yerlilerin yanında yarı tutsak yarı konuk olarak bir yıl geçirdi. adalara uğrayan “united states” adlı birleşik devletler fırkateyni tarafından kurtarıldı ve ülkesine bir bahriye eri olarak döndü. sağlık sorunları nedeniyle bahriyeden ayrılan melville ötedenberi ilgi duyduğu yazarlığa yöneldi. 1846 ve 47 yıllarında arka arkaya yayınlanan “tippee” ve “omoo” adlı kitaplarında pasifik yerlileriyle yaşadıklarını soylu vahşi teması üzerinden romanlaştırdı. 1850 yılında yayınlanan “white jacket” da ise bahriye erlerinin zorlu hayatını anlattı. bu üç roman onu bir anda hem ingiltere hem birleşik devletlerde çok ünlü bir yazar haline getirdi. melville in başarılı evliliği ve ünlü edebiyat eleştirmeni nathaniel hawthorne ile kurduğu dostluğu da bu döneme rastlar. fakat bu noktadan sonra yıldızı sönmeye başladı. 1851 de yayınlanan “moby dick” beklediği başarıyı yakalayamadığı gibi alışılmadık anlatımı ve kurgusu nedeniyle dönemin eleştirmenlerinin şiddetli saldırılarına uğradı. parasal olarak da sıkıntıya giren yazar new york da gümrük müfettişi olarak çalışmaya başladı. bu dönemde yazdığı “pierre” ve “piazza memories” gibi müthiş kitaplar duyulmadan geçti. ayrıca şiirler de yazan melville bunları kendi parasıyla bastırdı. 1888 yılında emekli olan yazar “moby dick” ile beraber en büyük eseri sayılan “billy budd” ı yazmaya koyuldu. ancak bunu bitirmesinin ardından bastırmaya fırsat bulamadı: 28 eylül 1891 tarihinde öldü.
melville in yeniden keşfi 1920 lerde, savaş sonrası amerikasında oldu ve deyim yerindeyse kıyametler koptu. moby dick'te doruğuna çıkan, nesirden ziyade nazımı andırır lirik ve dokunaklı üsluba sahip; insan-tabiat, uygarlık-barbarlık çatışmaları; insan içgüdüleri gibi devrinin çok ilerisindeki konuları işleyen eserleri tüm dünyada sayısız kereler basıldı, filme alındı, tiyatroya uyarlandı. böylece yaşarken kendisinden esirgenen ün ve yazındaki mevkiyi nihayet kazanarak ismini tarihe perçinletti.
(bkz: moby dick)
(bkz: billy budd)
ayy ben yumurta bile kıramam
-
prensesim ben imajı yaratmaya çalışırken farkında olmadan gerizekalıyım, malım, bi halta yaramam mesajının alasını veren şahıs. biraz beynini kullanırsan belki daha iyi sonuç alabilirsin.
kadın sürücüye paniklesin diye korna çalmak
-
trafikte sürekli basıma gelen olaydır.
başlarda gercekten özgüvenim olmadıgı icin kusurluyumdur benim hatamdır diye düsünüp hemen sag seride dogru kayıp insanları rahatsız etmeden gitmeye calısırdım.
böyle böyle yüregim agzımda araba kullanmaya basladım ve bu durum acayip canımı sıkmaya baslamıstı. kafaya taktım bu mevzuyu
sonra bir gün canım yine sıkkın bindim arabaya yürü kızım dedim bugun kesinlikle biriyle kavga ediceksin hadi bakalım. neyse bastık gidiyoruz basladı haydutun biri korna calmaya camdan elimi uzattım hayırdır isareti yaptım bi yanıt alınca hemen yanıma dogru sürdü aynı hizada gidiyoruz. hafif de gülüyo gevsek hosuna gitti heralde. ben göz kırparak hayırdır diyorum o da göz kırparak gülüyo neyse kırmızıda durduk boş boş gülmeye devam ediyo.
velhasıl orda anladım bunun da yine bu erkeklerin can sıkma merakıyla ilgili oldugunu ve hicbir hatam olmadan kusursuzca araba kullandıgımı.
yapmayın etmeyin kardesler kimsenin karısına kızına korna calıp da cesaretini kırmayın bırakın biz de sol seritte özgürce akıp gidebilelim..
doktor çıkışıdır lütfen park etmeyiniz tabelası
-
normal olan tabeladır.
şimdi durum şöyle ki: doktorlar bildiğiniz gibi hastaları olan insanlardır. ameliyat vb. gibi acil durumlar olduğunda acilen hastaneye yetişmesi gereklidir. ossuruktan nem kapmaya gerek yok aslında.
türkiye'deki adres karmaşası
-
birçok ülke gezmiş birisi olarak türkiye'deki kadar boktan ve kalitesiz bir adres sistemi görmediğim için vardığım sonuçtur.
mesela arjantin'den bir posta adres:
riobamba 426, congreso, buenos aires
cadde numara, semt (bölge) ve şehir işte bu kadar.
londra'dan bir posta adresi:
57 bedford hill, balham sw12 london
sokak ve numara, semt ve posta kodu
roma'dan bir adres:
via libetta 13, lazio rome
cadde, numara, semt ve şehir
şimdi türkiye'ye gelelim.
osmanoğlu mah. mehmetoğlu cad. itoğlu sok. kamber apt. b blok no:23a k:7 d:55, pendik/istanbul
böyle adres olur mu yaw? maalesef oluyor sebebi de geçmişten günümüze sistematikten ve zekadan yoksun cahil bir belediye anlayışının olmasıdır.
bu resim buenos aires'teki sokak ve caddeleri bu resim ise istanbul'daki sokak ve caddeleri gösteriyor. bu 2 resim arasındaki fark neden boktan bir adres sistemimizin olduğunu açıklıyor.
bir de herşeyi geçtim adres yazarken "no" ibaresini eklemek bir tek bizlere özgüdür. olum adreste verdiğin rakamlar zaten no anlamına geliyor bir de daha niye "no" koyuyorsun?
mesela istiklal cd 15 desen bunun no:15 olduğu belli değil mi de bir "no:" koyuyorsun. işte bu aptal alışkanlık yüzünden google maps'te veya diğer navigasyon sistemlerinde sorun çıkıyor.
okurken ağlanan kitaplar
-
(bkz: karamazov kardeşler)
kitaptaki olaylara değil, bir insan evladı nasıl böyle bir kitap yazar diye ağladım.
şaka değil tamamen gerçek.
bir selam verme şekli olarak araçla üstüne gitmek
-
özellikle türklere has olduğunu düşündüğüm selam verme şekli. mana ve anlam veremesemde devamlı maruz kaldığım..