• bazı bölümleri ciddi kafa yoran sega yapımı oynanılası şey. bölüm tasarımları içinde barındırdığı detaylarla birlikte mükemmele yakın.

    gayet eğlenceli vakit geçirten, bulmaca severlerin boş geçmemesi gereken yapım.

    --- spoiler ---

    her karakter için ayrı ayrı tasarlanmış bölümler mevcut(bu bölümlere girebilmek için karakterin özel yeteneği şart). maalesef oyuna 3 karakter seçerek başladığımız için(toplam 7 karakter var), diğer "karaktere özgü" bölümleri görebilmek için oyuna 2 kez daha tekrar başlamak gerekiyor(3+3+1).

    --- spoiler ---

    bankodaki eleman, nedense bana neighbours from hell'deki zavallı komşuyu hatırlatmıştır. jowood ölmeseydi iyiydi.
  • sanat eseri bir bulmaca oyunu. trine serisi neyse bu da odur, hatta katbekat daha iyidir diyebilirim.

    --- spoiler ---

    because i'm the cave

    --- spoiler ---
  • her karakterle bitirmiş olabilmek için toplam üç kere bitirdiğim ve herkese böyle yapmalarını tavsiye ettiğim şaheser oyun. zira her karakterin özel bölümleri birbirinden güzel. ortak ara bölümleri bir süre sonra insanı sıksa da buna değer.
  • ron gilbert'ın çocukluğumuzdan beri aşina olduğumuz espri tarzını içeren, double fine productions yapımı, harika platform/puzzle/adventure oyunu. ilk videolarından aldığımız izlenim tam bir platform oyunu olduğuydu, ancak oyun daha çok bir adventure mantığında sürüyor; refleks yada hız gerektiren kısımlar çok az olduğundan [vede ölmek gibi bir durum olmadığından] oyuna action/platform demek haksızlık olur. kontrol sistemi de tamamen kendine özgü, oyunu sadece mouse ile oynamak bile mümkün [ama tabii kontroller asıl gamepad için tasarlanmış, klavyede gayet hantal kalıyor].

    açıkçası deathspank gayet iyi oyundu ama, ron gilbert asıl dönüşünü bu oyunla yaptı diyebiliriz. ron'un monkey island günlerini özlediği de gözden kaçmıyor, oyunun her ayrıntısında monkey island'dan birşeyler yada göndermeler var [hatta sonlara doğru mağaranın içinde kocaman bir tropikal ada bile var! oyunun en güzel esprileri de bu bölümde]. time traveller bölümünde de aynı day of the tentacle'daki gibi zaman bilmeceleri çözmemiz gerekiyor, çok zevkli [bu arada tim schafer'ın oyuna katkısı arada 15 dakika oynayıp yorum yapmaktan ibaret, tim bu oyunun yapımı sırasında dfa'a * yoğunlaşmıştı.

    çoğunluğu, sadece 'oyun' kelimesi ile tanımlamanın hakaret sayıldığı psychonauts'dan gelen doublefine ekibi de, görsel ve işitsel olarak yine çok iyi iş çıkarmış; adventurer, twins gibi çoğu bölümdeki atmosfer nefis.

    oyunun genel indie görüntüsü nedeniyle [öyle gösterişli cutsceneler yok, hatta başta bir intro bile yok. oyunun içeriği de geniş değil, birkaç saatte rahatça bitirilebiliyor] vede tabii medyaya verecek pek paraları olmadığından [reklam vb.], oyun medyasından ortalama 70 civarında notlar aldı ama bu sizi yanıltmasın, kesinlikle pas geçmeyin.

    "mağaraya hoş geldiniz. bu, benim! mağara. evet, evet konuşan bir mağarayım ben! gülmeyin! bu sizi cehennemle tanıştırabilir!"

    http://www.youtube.com/watch?v=bnh30cyzhba
  • hillbilly, time traveler ve twins karakterleriyle başladığım gün bitirdiğim enfes oyun. atmosfer, espriler ve çok zor olmayan bulmacalarla tam bir baş yapıt olmuş. şimdi farklı bir karakter kombinasyonu ile yeniden başlayacağım.

    şimdilik en keyifle oynadığım hikaye hillbilly'ninkiydi.

    knight dışında tüm karakterlerle oynadıktan sonra gelen edit: hillbilly'nin hikayesinin geçtiği karnaval alanı kesinlikle oyundaki en özgün harita. artwork ve atmosfer olarak özellikle twins görevlerindeki kadar şaaşalı olmayabilir (bkz: victorian era) belki ama kesinlikle stereotype'lardan uzak, çok başarılı bir ortam yaratılmış.
  • tek eksisi klavyeden oynadığınızda komutları biraz geç algılaması olan oyun.

    şunlar da artıları olsun madem:

    #karakterlere özel bölümler haddinden fazla güzel olmuş.

    #kara mizah dozu tam kıvamında. espri yapalım diye kasıp bokunu çıkarmamışlar.

    #bulmacaların zorluk seviyesi de tam kıvamına çok yakın(azıcık daha zor olabilirmiş, azıcık)

    #karakter modellemeleri ve animasyonları güzel(daha iyi olabilirmiş bence)

    favori karakterim de tabii ki monk oldu.

    aslında karakter sayısının 7 olması da eksi sayılabilirmiş bak.

    oynasam mı, diye düşünenlerin saniye beklememesini tavsiye ederim.
  • bitirdikten bayaa bi süre sonra aklıma ateş başına toplanmış 7 kişiden oluşan karakter seçme ekranına sahip başka bir oyunu* getirmiş yapım. gönderme mi lan acaba?
  • tek tek her karakter için gerçekten iyi düzeyde senaryoların yazıldığını düşündüğüm adventure oyunu. kontrolleri bir çok oyun sitesinde de eksi yönü olarak yazılmış olsa da dışarıdan bakan herhangi biri olarak beni "ne var lan bu oyunda bu kadar" deyip uzun saatler başına oturtmuşluğu vardır efendim.

    şahsi favorim time traveler'daki zaman geçişlerindeki ayrıntılar.

    bir de tavsiyem bazen nası geçicem burayı diye düşünürken arada bir ara vermek faydalı olabiliyor, aynı şeyleri deneyip sonuç almaya çalışmak gibi bir saçmalığa düşürebiliyor.
  • bitince küfür edilen oyun.
    bitmesin lan!
    hemen 2'si çıksın yarın çıksın olmadı haftasonuna kadar kesin çıksın.
hesabın var mı? giriş yap